-Motor er tungstartet både kald og varm, men så fort den starter, går den helt jevnt. Responen er også helt fin
-knaklelyd/bankelyd følger turtallet, og er helt jevn/regelmessig.
-Lyden er omtrent den samme på både varm og kald motor.
-Det ryker ikke av den, det lukter heller ikke noe.
-Ikke noe oljeforbruk.
-Blåser litt i oljepåfyllinga, men IKKE antydning til trykk i peilepinnehullet....
-Prøvd å nappe av dysekontaktene, og da er det ingen ulyd når jeg drar den på starteren.
Jeg har ikke demontert og sjekket sila enda. Heller ikke prøvd andre dyser.
Rådebank er jeg nesten sikker på at det ikke er. Skjørtebank kan det muligens være... sprukket stempel?
Men hvorfor er den da så tungstartet varm og kald? Det virker som at kompen er grei på alle 4 også..
Sulland på Hamar gadd ikke å bruke noe tid på den, men ga et prisoverslag på 98.000.....
Jeg tviler på at lyden er såå ille som 98.000 kroner.
Noen som har noen ideer?
-knaklelyd/bankelyd følger turtallet, og er helt jevn/regelmessig.
-Lyden er omtrent den samme på både varm og kald motor.
-Det ryker ikke av den, det lukter heller ikke noe.
-Ikke noe oljeforbruk.
-Blåser litt i oljepåfyllinga, men IKKE antydning til trykk i peilepinnehullet....
-Prøvd å nappe av dysekontaktene, og da er det ingen ulyd når jeg drar den på starteren.
Jeg har ikke demontert og sjekket sila enda. Heller ikke prøvd andre dyser.
Rådebank er jeg nesten sikker på at det ikke er. Skjørtebank kan det muligens være... sprukket stempel?
Men hvorfor er den da så tungstartet varm og kald? Det virker som at kompen er grei på alle 4 også..
Sulland på Hamar gadd ikke å bruke noe tid på den, men ga et prisoverslag på 98.000.....
Jeg tviler på at lyden er såå ille som 98.000 kroner.
Noen som har noen ideer?
Sist redigert av Tor Arne den 10 des 2015 15:02, redigert 1 gang totalt.