Side 1 av 1
Mk2 varmeapparat
Legg innLagt inn:31 jan 2016 11:44
av JanMartin
Sliter med dogg i ruta på førersiden. Varmeapparatet blåser veldig svak luft opp mot vinduet, spesielt ved venstredelen av vinduet. Hvis jeg lukker spjeldene som går til side vinduene vil det blåse litt kraftigere men fortsatt ganske svakt. Noen som har opplevd det samme eller har en fiks på dette?
Re: Mk2 varmeapparat
Legg innLagt inn:31 jan 2016 16:19
av ArildM
Forsøkt å spyle gjennom anlegget? Vet i alle fall på Mk1 at det har samlet seg ditt og slagg inne i varmeregisteret i coupe, bare å sette trykk på slangene inn i registeret samtidig som passasjene er åpne (alt er vel åpent om du setter på maks varme).
Verdt et forsøk.
Mye dugg inne i coupe tyder vel uansett på fuktiget/vannlekasje. Godt mulig t-takene dine lekker, evt annen lekkasje.
Re: Mk2 varmeapparat
Legg innLagt inn:31 jan 2016 16:23
av ArildM
Finnes jo mange triks man kan prøve på også:
http://www.dinside.no/935780/slik-forhi ... ilvinduene
http://www.dinside.no/884431/slik-blir- ... gg-i-bilen
http://www.dinside.no/932695/slik-blir- ... gg-i-bilen
Husk knappen for luftresirkulering, den kan bli litt døll på SW20 med årene, så det er vanskelig å se om den står av eller på.
Re: Mk2 varmeapparat
Legg innLagt inn:02 feb 2016 11:32
av JanMartin
Hva mener du med å spyle gjennom anlegget? Med trykkluft? Og evt. hvor på bilen gjør jeg dette
Re: Mk2 varmeapparat
Legg innLagt inn:17 feb 2016 12:06
av Alex Bang
Sjekk luftinntaket inn i bilen, under dekselet som ligger framfor frontruta

kanskje det er tett?
Re: Mk2 varmeapparat
Legg innLagt inn:17 feb 2016 18:56
av ArildM
Varmen inne i bilen er basert på en liten "radiator" eller register som det heter. Der sirkulerer kjøleveska på bilen gjennom når du setter på varme slik at du får varme i din kupe. Er det fult av slagg og skitt sirkulerer ikke kjølevesken heller, og dermed får du ingen varme. Da kan det være lurt å bytte all kjøleveske i bilen din, kan du ingenting om dette bør du skaffe deg hjelp

Re: Mk2 varmeapparat
Legg innLagt inn:23 feb 2016 10:05
av Alex Bang
Kjølevæske bytte kan nok også hjelpe ja, men vil anbefale å lese om hvordan det skal gjøres og heller lære seg hvordan det gjøres

Det er en veldig grei metode for å få gjort det på disse ved hjelp av 2 lengder med meterlange slanger med ca 8mm innvendig diameter. Det er lufteskrue framme på radiatoren som må åpnes og framme ved "kranen" til varmeregisteret.
søk opp mr2 DIY coolant så ligger oppskriften der.