Side 9 av 19

Re: Svein's GT4 - "Grand Touring" Build

Legg innLagt inn:17 feb 2017 20:01
av Makk
Derfor jeg solgte min sw20 turbo i forrige uke, jeg kan gjøre alt på bil men rust og lakk og slikt det har jeg ingen tålmodighet til hehehe.

Re: Svein's GT4 - "Grand Touring" Build

Legg innLagt inn:17 feb 2017 21:19
av ArildM
Enig der gitt! Fikser alt unntatt rust jeg, flink å skjule EU-rust på bruksbil, men kan ikke fordra det på "finbil" :( Derfor vi har folk i Polen er det ikke? :lol:

Re: Svein's GT4 - "Grand Touring" Build

Legg innLagt inn:19 feb 2017 19:59
av Makk
Så henger den her igjen da.

https://www.dropbox.com/s/7gl0t2hhxvm9a ... 5.jpg?dl=0

Jeg har satt på Coilovers foran, de var jævlig mye kortere sånn generelt enn stock støtdemper greierne.

Kan det være riktig at nedre bærearmene skal stå rett ut da? Dem blir jo sikkert pekende oppover når jeg setter den ned på bakken igjen?? Det er jo ikke helt heldig på mcpherson understell, eller har jeg tenkt feil nå.

https://www.dropbox.com/s/uwkf8pkuys4wi ... 4.jpg?dl=0

Re: Svein's GT4 - "Grand Touring" Build

Legg innLagt inn:20 feb 2017 12:11
av ArildM
Endelig noe jeg vet noe om! .. ish, litt, eller ingenting?
Men link i alle fall:
http://www.mr2oc.com/55-mk1-suspension- ... eeded.html

Du bør vel ha slike spacere for å beholde korrekt geometri for å unngå "bump steer"? Derav ordet Bump Steer Spacers, eller RCA spacers (hva enn det betyr).

Hvor mye det har å si? Tja, har det ikke på AW11en og den kjører fint den. Men om den hadde kjørt bedre med slike? Hvem vet. Og hva sier de til slike på en evt EU kontroll?

Re: Svein's GT4 - "Grand Touring" Build

Legg innLagt inn:20 feb 2017 12:13
av ArildM
Står en del her også:
http://www.alltrac.net/phpBB2/viewtopic ... le=desktop
Gidder ikke lese, si fra hva du finner ut :D

Re: Svein's GT4 - "Grand Touring" Build

Legg innLagt inn:20 feb 2017 20:19
av Makk
Vel jeg har fått svaret fra han som solgte meg kittet fra England.

Disse coiloversene stilles høyde på med og løse nederste skru og vri selve foten rundt så den blir lavere eller høyere, mine er stilt 14 cm lavere enn det jeg hadde før så det var ikke så rart at de så jævlig merkelig ut.

Men selvfølgelig overlowering er jo selve grunnen til at det peker rett ut og vil peke oppover når en senker ned bilen på hjula.

Ganske smart system, man kan stille uten og ødelegge preloaden på fjøra ved og stramme den opp til det ukjørlige! En bare skrur ut foten nede istedenfor!

Tcb Performance er jævlig hjelpsomme :D

Re: Svein's GT4 - "Grand Touring" Build

Legg innLagt inn:20 feb 2017 22:30
av Makk
Også, noen som vet om en dumpventil som høres ut som den aller første på videoen her? Min sier bare "POFF" og det er ikke nok attention seeking for min del.

Håper man ikke "MÅ" ha sekser for og få den lyden :D


Re: Svein's GT4 - "Grand Touring" Build

Legg innLagt inn:20 feb 2017 22:36
av donk2k
Prøv uten dumpventil så blir det i nærheten av det der hvis du har FMIC...

Re: Svein's GT4 - "Grand Touring" Build

Legg innLagt inn:21 feb 2017 06:30
av Makk
Front mounted intercooler? Det har jeg jo, bare og ta vekk da altså? :D

Re: Svein's GT4 - "Grand Touring" Build

Legg innLagt inn:21 feb 2017 07:47
av donk2k
Jepp. FromtMontert IC.
Ja. Bytt ut røret som dumpen er montert i med et vanlig rør å prøv.
Mange mener det ikke er farlig dersom turbotrykket ikke er for høyt.
Å bare teste hvordan lyd det gir tror jeg ikke er noe problem iallefall. Du kan også stramme opp fjæra i dumpen du har slik at den kun åpner ved høyere trykk.. Da kan du få litt sånn lyd som i filmen ved medium gassing...

Re: Svein's GT4 - "Grand Touring" Build

Legg innLagt inn:21 feb 2017 08:24
av Makk
1.4 kilo?

Re: Svein's GT4 - "Grand Touring" Build

Legg innLagt inn:21 feb 2017 08:42
av donk2k
Jeg ville ikke kjørt uten dump på det trykket, men heller prøvd å stramme opp den du har...

Re: Svein's GT4 - "Grand Touring" Build

Legg innLagt inn:21 feb 2017 10:21
av sleeper
Hvis du har en TIAL type dump så får du som regel med ekstra fjær til den som er strammere en den som blir levert montert ( alternativt kan du kjøpe strammere fjør. jo strammere den er jo mer skal til for at den åpner og dermd blir lyden mer og mer som de på filmene. )

Re: Svein's GT4 - "Grand Touring" Build

Legg innLagt inn:21 feb 2017 11:33
av Makk
Artig at dere er så behjelpelige på min quest for og bli mer fjortiss :D

Får prøve å stramme litt :D

Re: Svein's GT4 - "Grand Touring" Build

Legg innLagt inn:21 feb 2017 11:55
av sleeper
Poenget er vel strengt tatt at det ikke er dump ventilen som lager den lyden. Men turboen... Så jo mindre dump/åpning du har på den jo mer går tilbake mellom turboen og lager sånn lyd