TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • AE82 Corolla GT trenger redding. Hva er den verdt?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #452587  av Tomzern
 
Hei

Har en 1985MOD AE82 GT på hånd som trenger en kjær hånd.

Bilen har stått på en låve i mange år, og ute den siste vinteren. Tilsynelatende lite rust. Dempertårn er helt fine, men det begynner å komme litt utvendig her og der. Underside har jeg ikke fått sett, men kanal VS kjentes solid ut (eneste jeg kom til slik den stod).

Følger også med en hel haug med ekstra deler og et originalt HKS turbokit fra back in the day. Motor har ikke vært startet på mange år, men kjølevæske så fin ut og det var olje på peilepinnen.

Bilen er stort sett demontert innvendig, men er komplett. Km-stand rett under 300.000km.

Jeg er ikke kjent med disse bilene fra før, men som alle andre "hot hatches" fra den tiden, så begynner vel dette å bli sjelden vare. Hva vil dere anslå at en slik i eu-ok kjørbar stand er verdt?

Er redd denne bilen havner på dynga hvis den ikke blir reddet ganske snart, men prøver å veie opp om det er verdt risikoen da jeg ikke vet tilstand på motor og drivverk, samt underside av karrosseri.


Mvh

Tomzern
 #452639  av Tor Arne
 
Dette begynner å bli skjelden vare ja. Det er ikke så altfor lenge siden det ble solgt en orginal bil i grei bruksstand, rød, med ca 260.000 på telleren, litt rust i hjulbuer, 1 hull i venstre kanal og litt i ene dempertårnet bak. Den gikk for 13.000.

Hvor i landet står denne bilen? Har du regnr på den? Jeg solgte en grei bil, med et lass med deler, inkl. turbokit i 01/02 tenker jeg..
 #452652  av Alex Bang
 
Hei :)
Jeg har en lik en, det vil seie en 1985 corolla gt. Helt original og i toyota sin blåfarge, Skal til å skifta kanaler og den er relativt fin i lakk og motor i bra stand, håper jo å få 30 for den hvis eg skulle solgt den. Eu-godkjent såklart.
Kan jo vurdere enda en hvis du ønsker til å selge den til en som har stor garasje hvor den kan bli pussa opp over tid i :)
HKS turbokit seier du? Har du bilder av det? :) vurderer sterkt litt pustehjelp i min for tiden da jeg har brukt min 4age på bane en del og sugetrimming synst jeg blir for dyrt.