Side 1 av 2
Motorhistorisk grunnlag
Legg innLagt inn:29 mar 2016 15:34
av jacquelin
Er det noen her som har fått registrert en bil på motorhistorisk grunnlag? Tar i mot alle tips! Jeg holder til i Drammen hvis noen skulle kjenne noen jeg kan kontakte.

Driver og drømmer litt her, men tenkte å være fornuftig og sjekke muligheter først.

Re: Motorhistorisk grunnlag
Legg innLagt inn:29 mar 2016 15:47
av Makk
Om du kan unngå det så er det anbefalt på det sterkeste, får ingen modifikasjonsmuligheter av det.
Re: Motorhistorisk grunnlag
Legg innLagt inn:29 mar 2016 15:56
av jacquelin
Neida, det går bra. Er jo en litt sjelden bil jeg har lyst på, så greit å ha den original.

Re: Motorhistorisk grunnlag
Legg innLagt inn:29 mar 2016 21:25
av Makk
http://www.200sx-ogn.org/archive/index.php/t-23736.html
Du kan også lese denne her, han her karen går bra i detalj hvor firkantet det der er. Hver minste detalj er et problem.
Er det en gammel bil der originale deler er vanskelige å få så sliter en enda mer om det blir noe rot. 1.15 er som og kjøre rundt med et hakekors i panna, du blir stoppa når det popper opp i skiltcomputeren til bt/polis garantert.
Hvilken bil er det? Om nøyaktig modell finnes registrert noen plass i europa så slipper en godt mulig unna motorhistorisk, på de fleste.
Re: Motorhistorisk grunnlag
Legg innLagt inn:29 mar 2016 22:26
av Zepticon
Motorhistorisk er krav om orginalitet, og at kjøring skal være i særskilt ærend, som feks treff og utstilling. Ikke "daglig bruk".
Tryggest å hente fra EU da den da kan registreres på vanlig grunnlag.
Re: Motorhistorisk grunnlag
Legg innLagt inn:30 mar 2016 07:29
av Ninjamannen78
Motorhistorisk grunnlag og 1-15 regelen er vel to forskjellige ting?
Re: Motorhistorisk grunnlag
Legg innLagt inn:30 mar 2016 08:29
av ArildM
Hvilken bil?
Erfaringsmessig er det ofte bare greit å gå rett til Vegvesnet og høre, eller altså, send en mail til de. Da slipper du å treffe noen med dårlig dag i skranken
Fikk i alle fall ryddig og greit svar mtp Carinaen jeg ville bygge om motor på

Re: Motorhistorisk grunnlag
Legg innLagt inn:30 mar 2016 11:06
av jacquelin
Takk for svar!

Skal lese på det forumet

Har sendt mail til den adressen jeg fant sånn lett, vegvesen sør et eller annet. Men de mente jeg skulle snakke med lokalkontoret. (Ansvarsfraskrivelse)

Men de fant jeg ikke mail til. Liker mail for jeg er dårlig til å snakke for meg.

Bilen er en 92 modell Supra R <3 (jdm) drømmebilen! Så håper jo det blir lettere at det karosseriet er solgt i Norge?

Re: Motorhistorisk grunnlag
Legg innLagt inn:30 mar 2016 11:11
av Makk
Japan spec supra er jo mye omtalt her på forumet også, tror jeg så en tråd på det engang, prøve søkefunksjonen!
En europeisk en sparer deg for mye møkkarbeid
Re: Motorhistorisk grunnlag
Legg innLagt inn:30 mar 2016 11:14
av Makk
Re: Motorhistorisk grunnlag
Legg innLagt inn:30 mar 2016 13:16
av jacquelin
Men det har vel stort sett vært snakk om mkiv? Gjeldende bil er mkiii

Så håper det skulle hjelpe på, siden de er solgt ny i Norge.

Denne utgaven er bare solgt i Japan, med husker det har vært par stk i Norge. Lurer på hvor de er blitt av.

Re: Motorhistorisk grunnlag
Legg innLagt inn:30 mar 2016 14:22
av Makk
Biler betegnet kun for japan markedet er vanskelige å få skilt på, det går jo igjen på tvers av bilmerker også.
Mk3 er jo til tider godt utvalg på finn.no riktignok av varierende kvalitet, har sett mye bra og også mye dritt.
En må jo uansett begynne og dokumentere alt mellom himmel og jord overfor BT selvom japan supraen er helt kliss lik som ola nordmann drakk seg full, solgte hus og kjerring og kjøpte ny i 1989.
Rattet på rett side er da vel og foretrekke?
Re: Motorhistorisk grunnlag
Legg innLagt inn:30 mar 2016 19:38
av Zepticon
jacquelin skrev:Bilen er en 92 modell Supra R <3 (jdm) drømmebilen! Så håper jo det blir lettere at det karosseriet er solgt i Norge? 
Ikke for å være negativ men du kan abre glemme å få Supra på motorhistorisk grunnlag, nettopp fordi den finnes i europeisk model. Kanskje om denne spesifike bilen har vært brukt i løp er det en liten mulighet, men reglene for skilt er temmelig strenge.
Det finnes noen (1 eller to) Mazda Cosmo på motorhistorisk grunnlag, men disse ble ikke levert utenfor Japan, og er den eneste bilen i verden levert med trerotors wankel, og verdens første med GPS, og laget i lavt antall. Det må altså være veldig spesielle biler av historisk samlerverdi.
Skal du ha Supra-R er nok eneste å finne en på skil i norge, eller importere en som har skilt i europa.
Re: Motorhistorisk grunnlag
Legg innLagt inn:30 mar 2016 21:22
av jacquelin
Ååå dette var kjip lesing.

Kanskje det blir litt for vanskelig for meg.. Skal til Japan om noen uker skjønner dere, hadde vært så kult å ta med en bil hjem

Takk for alle svar.

Re: Motorhistorisk grunnlag
Legg innLagt inn:31 mar 2016 07:16
av Makk
Finn deg en hello-kitty bar og drikk deg skeiv på asahi.
Noe av det mest morsomme jeg noen gang har gjort
