1975 Corolla KE20 4A-GE
Legg innLagt inn:22 mai 2016 17:20
Hallo, driver å setter sammen en 4A-GE til KE20'n min nå, litt usikker på det ene og det andre så tenkte det var like greit å poste her da eg veit det er mange som kan myyeee mer en meg inne her 
Bilen står nå med 4A-GE uten topp, T50 fra AE86, Mellomaksling fra AE86 og bakaklsing og stikkaslinger fra TA22 med sveisa diff fra TA60 og TA60 bremser bak, 240z bremsepumpe, AE86 fjørbein forran med coilovers og TRD dempere, stivere og kortere dempere bak, 25mm swaybar forran, og ettermontert swaybar bak, bøttestoler, 4 punkt og bur innvendig, fortsatt skilter
motor er en Bluetop bigport fra en AE86 fra Malaysia om eg ikke husker feil, monterte kammer før eg tok av toppen, så fikk målt klaringer mellom kamm og løftere så lurer litt på hva som er innafor der,
det var 0.25mm på eksos og 0.15 på insug, eller om det var motsatt?
uansett kammen eg har er 266/260 durasjoner og 9.5/9.0 løft, lurer da på om eg skal fjerne Tvis plata eller la den vere der? det blir også TRD 0.8mm metalltoppakkning, skal den strammes med like my som orginalt?
skal ha på ITB etterhver har "kjøpt" en manifold av en danske, men har ikke rå til å kjøpe den enda,
slik står den nå for øyeblikket

må vel rense toppen litt mer før eg kan montere toppakningen


har også problemer med for høyt bensintrykk, hva slags bensinpumpe kjører folk med på 4A-GE?
poster flere bilder senere har så dårlig nett her i værste så tar så lang tid å laste opp
om noen har innsugspakkningen liggendes så er eg interesert i å kjøpe

Bilen står nå med 4A-GE uten topp, T50 fra AE86, Mellomaksling fra AE86 og bakaklsing og stikkaslinger fra TA22 med sveisa diff fra TA60 og TA60 bremser bak, 240z bremsepumpe, AE86 fjørbein forran med coilovers og TRD dempere, stivere og kortere dempere bak, 25mm swaybar forran, og ettermontert swaybar bak, bøttestoler, 4 punkt og bur innvendig, fortsatt skilter

motor er en Bluetop bigport fra en AE86 fra Malaysia om eg ikke husker feil, monterte kammer før eg tok av toppen, så fikk målt klaringer mellom kamm og løftere så lurer litt på hva som er innafor der,
det var 0.25mm på eksos og 0.15 på insug, eller om det var motsatt?
uansett kammen eg har er 266/260 durasjoner og 9.5/9.0 løft, lurer da på om eg skal fjerne Tvis plata eller la den vere der? det blir også TRD 0.8mm metalltoppakkning, skal den strammes med like my som orginalt?
skal ha på ITB etterhver har "kjøpt" en manifold av en danske, men har ikke rå til å kjøpe den enda,
slik står den nå for øyeblikket

må vel rense toppen litt mer før eg kan montere toppakningen


har også problemer med for høyt bensintrykk, hva slags bensinpumpe kjører folk med på 4A-GE?
poster flere bilder senere har så dårlig nett her i værste så tar så lang tid å laste opp

om noen har innsugspakkningen liggendes så er eg interesert i å kjøpe
