Side 1 av 1

MR2 SW20 - 3S-GE mistet plutselig komp på alle sylindre!

Legg innLagt inn:11 jun 2016 00:38
av Endrewj
Har nylig kjøpt en Toyota MR2 mk2, med 3S-GE (2.0l gti) som mangler komp på alle sylindre. Forige eier fortalte at han kjørte normalt, og plutselig daua motoren helt. Han forklarte det som om man bare skrudde av tenninga. Etter nermere undersøkelse viser det seg at bilen har 0 komp på sylindrene! Tok av toppen og inspiserte, og stempler å ventiler ser helt fine ut. Men la merke til at fremre kambukk på innsugskammen var hadde kraftige riper\kutt, som om den ikke skulle ha fått olje på akuratt dette ene lageret! Så min konklusjon er at noe feil er skjedd med kammen som har gitt motstand på registerreim, slik at reima har hoppet over 2-3 tenner, og ventiler stod i åpen stilling, også at dette er årsaken til 0 komp! Ellers når jeg turner motoren, er det ingen ulyder. Men ønsker en "second opinion" fra dere på forumet, som er litt mer kyndige en meg. Jeg er ingen mekaniker, så fra min side, er min konklusjon kun basert på ren synsing !

Re: MR2 SW20 - 3S-GE mistet plutselig komp på alle sylindre!

Legg innLagt inn:11 jun 2016 17:47
av ArildM
Importer en Beams motor, sett den inn i bilen. Ferdig? :)
0 komp er nok uansett hvordan du snur og vender på det enden på visa for motoren som står i, i alle fall sånn rent økonomisk sett? :)

Re: MR2 SW20 - 3S-GE mistet plutselig komp på alle sylindre!

Legg innLagt inn:22 jun 2016 20:00
av RotorTom
En original 3s-ge tåler registerhavari. At den har mistet komp på alle sylindre hørtes jo veldig usannsynlig ut. Har du målt dette selv? Sjekk over utstyret og prøv igjen. Om en kam knekker eller skjærer seg skal du kunne finne komp på 1 eller 2 sylindre vil jeg tro. Med mindre du har veldig uflaks.


Monter toppen med den gamle pakningen og boltene igjen, sett kammene i 0 og veiva i tdc å prøv på nytt. Hvis du har antydning til ok komp nå så kan du vel spandere på nye deler.

Gjennoppbygde min egen 3s-ge topp med toyota deler. Kom vel på ish 16 lapper