TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • '99 Camry 5S-FE 2.2i koblingsskjema dynamo / ladekrets

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #454522  av skody
 
Har noen et korrekt koblingsskjema til min bil?

Jeg har en '99 Camry SXV20 med rammenr. JT153SV2000376638 som skal få en ny gammel dynamo med den gamle runde kontakten i stedet for nymotens, rektangulær - med tre pinner i bredden. Sliter med å finne riktig Har søkt masse på "wiring/loom" og "diagram/scheme" etc i kombinasjon med V20/xV20, 5S-FE, 1999 mod osv... uten hell.
camrySVX20DynamoAlternator(Left)+AE92_SV20_(Right).jpg
camrySVX20DynamoAlternator(Left)+AE92_SV20_(Right).jpg (168.48 kiB) Vist 693 ganger
(side 76 )I følge et diagram til en '94 Camry går det slik:
Pin
#1 -> Lamp/Tri.. Yellow
#2 -> IGnition(+) R-L (Red-Blue?)
#3 -> Sense(+?) White

(side 77) SERVICE HINTS
G 1(B) GENERATOR (ALTERNATOR)
(B) 3–GROUND : 13.9–15.1 VOLTS WITH ENGINE RUNNING AT 2000 RPM AND 25°C (77°F)
13.5–14.3 VOLTS WITH ENGINE RUNNING AT 2000 RPM AND 115°C (239°F)
(B) 1–GROUND : 0–4 VOLTS WITH IGNITION SW AT ON POSITION AND ENGINE NOT RUNNING
Kilde: http://turboninjas.com/camry/camry94wiring.pdf

Når jeg legger dette til grunn, trekker jeg følgende (kort)slutninger:
På pin #1 skal det være 0-4VDC med tenning på og motor av. Jeg tolker dithen at ladelampa trekker ~8VDC.
PÃ¥ pin #2 skal det helst komme 12V fra tenning.
På pin #3 måle 13-15VDC (sense) når bilen går og lading pågår.

Siden jeg har en '99 stemmer ikke fargene, og det kan virke som at både farger og pin-layout skifter fra år til år og modell til modell og motor til motor på ulike skjema. :?
camrySVX20DynamoAlternatorPlugConnectorStøpsel800x380.png
camrySVX20DynamoAlternatorPlugConnectorStøpsel800x380.png (560.08 kiB) Vist 692 ganger
Har funnet ei skisse for gammel rund kontakt, hvis den er universell da...
"Plug on Toyota Alternator"
Sense (BLUE) _
(RED) Ig | | Lamp (GREEN)
ToyotaAlternatorWiringDiagramRoundConnectorPlug800x450.jpg
ToyotaAlternatorWiringDiagramRoundConnectorPlug800x450.jpg (90.74 kiB) Vist 693 ganger
Jeg blir veldig glad om noen er i stand til å bidra her. :-)
 #454525  av ArildM
 
Hvorfor ikke bare bruke korrekt dynamo?
Drev å tullet med utallige billige overhalte og brukte dynamoer til Mr2en i 2-3 sesonger, så kjøpte jeg en korrekt og ny dynamo på en lokal bildeleforretning, tror den kosta meg 3-4000? Aldri hatt problemer siden :)
 #454531  av skody
 
Haha, ikke sant? :wink:

Greia er at jeg solgte den som hørte til bilen, og nå skal den plutselig ut på ekspedisjon i Afrika. Derfor skal jeg putte en av to eldre typer jeg har liggende. De er fysisk like utvendig, unntagen denne kontakta og støpselet. :)

Skal bort til bilen etterpå og måle meg fram hva som skal hvor. Håper fortsatt på positivt svar herfra. :idea: