Om motoren hadde kommet fra en st205 kunne det nok ha latt seg gjøre å få det godkjent; det store usikkerhetspunktet er nok å dokumentere at chassis tåler effekten. Normalt vil biltilsynet godkjenne inntil maks effekt som chassiset ble levert med fra fabrikk, men st185 ble jo ikke levert med 240 hesters motor. I mitt tilfellet er avgass den store jokeren, siden MR2 ble levert med 240 hester, men ikke i Europa.
Jeg tenker nok som de andre her, om du holder motoren slik at den ser original ut så er ikke oppgraderingen av nevneverdig betydning. Sannsynligvis er det ingen som vil forstå at motoren er en annen med mindre de er klar over at det skulle ha vært en luftmengdemåler under panseret. Du tiltrekker langt mer oppmerksomhet om du har stor eksos eller intercooler og/eller økt turbotrykk.
Ellers som Morten skriver: Motoren passer men det er ikke helt rett frem. Motorstyring/ledningsnett, eksosflens, intercooler, plassering av dynamo og servopumpe er forskjellig. Om jeg husker rett fra tidligere diskusjoner så kan dynamo monteres riktig sted om du benytter braketten fra 2. gen, men det er verdt å undersøke ekstra.
- Kristian - grunnlegger ts-ogn (tidligere mr2-ogn)
1992 US MR2 Turbo sjøgrønn
solgt: 1992 MR2 blågrønn
solgt: 1990 Celica Turbo
Takk til forumbruker kake for avatarbildet