TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Erfaringer med gt86/brz?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #457515  av Knoxern
 
Hei alle.

I den siste tiden har jeg vært en flittig bruker av finn og sett på toyota gt86 og brz.
Ser at de fleste som selges gjerne er med automatgir.

Er det noe man må være obs på når det gjelder disse kassene, problemer, er de holdbare osv?
Biler med manuell gir ser jeg ligger høyere i pris, er det verdt å legge 20k mer på bordet for det?
Skal evt brukes som vanlig bruksbil.

Motor: Er det noe her man bør være obs på også?
 #457517  av ArildM
 
Sjekk carsurvey og honest john for å finne erfaringer og hva andre sier om bilene. Er såvidt jeg vet ganske skuddsikkert uansett hvilken en du velger :) Om manuell er verdt det spørs jo på bruken. Ville kanskje ha prøvd begge? :)
 #457528  av Libitinarius
 
Hei jeg har en gt86 manuell og for min del hadde det blitt litt feil med automat. Men hadde jeg kjørt mye i kø så ville jeg nok ha vurdert automaten.
Det jeg liker med manuell er at det er bare og ta et pump på clutchen og så kommer rompa i for eks rundkjøringer og slikt.
Ulempen er at ved kø og slikt kan det være litt for lett og noen ganger kvele bilen.
 #457538  av Knoxern
 
Libitinarius skrev:Hei jeg har en gt86 manuell og for min del hadde det blitt litt feil med automat. Men hadde jeg kjørt mye i kø så ville jeg nok ha vurdert automaten.
Det jeg liker med manuell er at det er bare og ta et pump på clutchen og så kommer rompa i for eks rundkjøringer og slikt.
Ulempen er at ved kø og slikt kan det være litt for lett og noen ganger kvele bilen.
Hvilken årsmodell har du?
Har du hatt noen problemer, på motor osv?

Leste på en av sidene som ArildM viste til at noen hadde problemer med at batteriet ble tømt hvis bilene ble stående over lengre tid. Var vist kupèlyset som stakk av med strøm selv om det ikke lyste(?).
Det blir egentlig bare en bagatell.

Er for det meste interessert i om både girkasse(manuell og automat) og motor er holdbar.

Og det du sier med å få rompa ut i rundkjøringer, så er egentlig ikke det så nøye for min del. Blir sikkert nok av det når det er vinter uansett :lol:

Har en 98 mod celica nå som er en av de beste bilene jeg har hatt. Har hatt den i snart 3 år og ikke hatt noen alvorlige problemer med den.
 #457568  av Libitinarius
 
Min er 2012 modell og har ikke gått mere en 12.000 og er ikke vinterkjørt enno så jeg kan ikke helt svare på det enno.. kjøpte bilen for noen mnd siden så blir min første vinter med den i år.