TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Hei hei

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #55840  av SupraTurbo
 
Hei hei alle sammen. Lenge siden sist. Har vært på sjøn i to mnd nå.
Er det noen her inne som vet vilken farge det er på ledningen som går til speedon som skal kobles til en turbotimer for å få fartsmålinger på timern..?

Ps: Kommer til Trondheim i helgen, møte på søndan denne helga eller?

 #55843  av mr.two
 
Er lilla med hvit strek på mr2...eller stiplete hvit, husker ikke helt..Lilla og hvit hvertfall :)

 #55850  av tojo
 
Hvis det er den som skal til speedsensor så er det Y-R(Yellow-Red) på Supran.
Tror det er ledning nr6 øverst på 24pin kontakten(den lengst til høyre) som går til ECUen.
 #55887  av TOYPARTS
 
SupraTurbo skrev:Hei hei alle sammen. Lenge siden sist. Har vært på sjøn i to mnd nå.
Er det noen her inne som vet vilken farge det er på ledningen som går til speedon som skal kobles til en turbotimer for å få fartsmålinger på timern..?

Ps: Kommer til Trondheim i helgen, møte på søndan denne helga eller?
m det er speed sensor du skal koble opp, så er ledningen helt rosa, og det er den eneste rosa ledningen på hele ecu`en
 #55890  av TOYPARTS
 
TOYPARTS skrev:
SupraTurbo skrev:Hei hei alle sammen. Lenge siden sist. Har vært på sjøn i to mnd nå.
Er det noen her inne som vet vilken farge det er på ledningen som går til speedon som skal kobles til en turbotimer for å få fartsmålinger på timern..?

Ps: Kommer til Trondheim i helgen, møte på søndan denne helga eller?
m det er speed sensor du skal koble opp, så er ledningen helt rosa, og det er den eneste rosa ledningen på hele ecu`en
Når jeg tenker meg om så finnes det ikke noen ledning på ecu som gir deg noen tall på km/h, har samme problem med navigasjon i bilen min, jeg måtte koble opp hjulsensor for å få det til, jeg prøvde med den rosa ledningen, men det var feile signaler på den, men lykke til alikevel

 #55902  av tojo
 
:oops: sorry så feil i el.skjema...

 #56185  av SupraTurbo
 
Trenger vel bare å koble turbotimern på den ledningen som går til speedometere.. Det er vel den som gir signaler til hvilken fart speedon viser...? Eller?

Ingen av dere andre med mklll supra her inne som har kobla en slik full auto timer før da?

Blir det noen sammenkomst i trondheim i helga da eller?

 #56191  av chris
 
SupraTurbo skrev:Blir det noen sammenkomst i trondheim i helga da eller?
jeg og karl (kk-ma70) og sture (angrykid) er på gardermoen og i oslo i helga. sindre er uten bil. hvordan det er med resten av gjengen, det må de neste få svare for seg selv på. du kan jo hive på en ny tråd under treff kanskje?

forresten er det Hot August Nights i Trondheim i helga. dragrace og styr.
 #56205  av sindrejl
 
SupraTurbo skrev:Hei hei alle sammen. Lenge siden sist. Har vært på sjøn i to mnd nå.
Er det noen her inne som vet vilken farge det er på ledningen som går til speedon som skal kobles til en turbotimer for å få fartsmålinger på timern..?

Ps: Kommer til Trondheim i helgen, møte på søndan denne helga eller?
Er jo Hot August på lørdan!! Burning burning burning ;)

 #56213  av @lpher
 
No can do for meg dessverre....må i 80 årsdag på lørdag...bummer!


@lpher

 #56216  av sindrejl
 
påstår dem alle sammen ;)
Regner med jeg og frank og en kompis til iaff skal på hot august nights.. og så rett på byen og drikke oss pære :P

 #56234  av cameleon
 
@lpher skrev:No can do for meg dessverre....må i 80 årsdag på lørdag...bummer!


@lpher
Fy fader du må ha stor familie/venne omkrets ass. Er jo bursdager i ett kjør jo :D

 #56254  av @lpher
 
sindrejl skrev:påstår dem alle sammen ;)
Regner med jeg og frank og en kompis til iaff skal på hot august nights.. og så rett på byen og drikke oss pære :P
Hmm....jeg å vil!!! :o

@pher

 #56255  av @lpher
 
cameleon skrev:
Fy fader du må ha stor familie/venne omkrets ass. Er jo bursdager i ett kjør jo :D
Tell me about it...medaljens bakside det :D

@lpher

 #56285  av SupraTurbo
 
sindrejl skrev:påstår dem alle sammen ;)
Regner med jeg og frank og en kompis til iaff skal på hot august nights.. og så rett på byen og drikke oss pære :P
Hørdes ut som en god plan...

Hvor og når er detta hot august nights da...?

Kommer innom bilradiospesialisten på mandag eller tirsdag Alf. Skal blant annet hente en forsterker som har ligget opp der siden mars! Hehe. :D
Har med rockforden å, så får vi testa den evt innstallert den.