Side 1 av 1

Turbo til T23

Legg innLagt inn:11 aug 2004 07:01
av matjohansen
Noen som vet hvor man kan skaffe turbo til en 2001 mod? :twisted:

Re: Turbo til T23

Legg innLagt inn:11 aug 2004 07:30
av Qee
matjohansen skrev:Noen som vet hvor man kan skaffe turbo til en 2001 mod? :twisted:
Sjekk på everythingcelica.com

Er det til en standard eller en T-sport ?

Legg innLagt inn:11 aug 2004 08:14
av matjohansen
Til en standard

Legg innLagt inn:11 aug 2004 18:50
av jan-erik
Prøv her:
http://www.staffordfabrication.com/modu ... 5&menu=300

"The turbo kit has been dyno tested to 217 whp on 6 psi and 233 whp on 8 psi. "

Legg innLagt inn:11 aug 2004 22:52
av Qee
jan-erik skrev:Prøv her:
http://www.staffordfabrication.com/modu ... 5&menu=300

"The turbo kit has been dyno tested to 217 whp on 6 psi and 233 whp on 8 psi. "
hmm, jan-erik den linken var ikke nødvendig og poste her :? Sikle sikle :D

Legg innLagt inn:12 aug 2004 11:03
av matjohansen
jan-erik skrev:Prøv her:
http://www.staffordfabrication.com/modu ... 5&menu=300

"The turbo kit has been dyno tested to 217 whp on 6 psi and 233 whp on 8 psi. "

Ja den var meget bra! Den e nokk kjøpt med en gang!!!
Takker! :twisted:

Legg innLagt inn:13 aug 2004 04:06
av Oas
her er en liste med ting man kna gjøre for å forsterke motoren

http://www.everythingcelica.com/ubbthre ... 1870131429

Legg innLagt inn:14 aug 2004 00:53
av Oas
dette er link til en privat person som har tatt dyno test av sin GT uavhengi av SF han har turbo kite og TRD eksos anlegg og kjører på
12 psi


http://www.newcelica.org/other/dyno/masayver/dyno1.jpg

Legg innLagt inn:14 aug 2004 01:57
av Qee
Oas skrev:dette er link til en privat person som har tatt dyno test av sin GT uavhengi av SF han har turbo kite og TRD eksos anlegg og kjører på
12 psi


http://www.newcelica.org/other/dyno/masayver/dyno1.jpg
Er det en GT eller GT-S, virker mest logisk med en GT-S med de spesifikasjonene, men dog så faller turtallet på 7k noe som GT-Sen ikke ville ha gjort..

Hvis det er riktig med en GT så er dette meget gode tall :D

Legg innLagt inn:14 aug 2004 13:42
av Oas
Qee skrev:
Oas skrev:dette er link til en privat person som har tatt dyno test av sin GT uavhengi av SF han har turbo kite og TRD eksos anlegg og kjører på
12 psi


http://www.newcelica.org/other/dyno/masayver/dyno1.jpg
Er det en GT eller GT-S, virker mest logisk med en GT-S med de spesifikasjonene, men dog så faller turtallet på 7k noe som GT-Sen ikke ville ha gjort..

Hvis det er riktig med en GT så er dette meget gode tall :D
Det er en GT på 12 psi,

Legg innLagt inn:15 sep 2004 22:35
av celicat23

Legg innLagt inn:15 sep 2004 22:53
av Oas
jepp jeg lener også over mot c2power etter all infoen de har lagt ut om kitet med masse videoer og allt, også har jeg hørst det er masse trøbel med at mange ikke har fått SF turbo kitta sine plus de folka på c2power bor i hungarn og kan møte hvoe som helst i europa og montere og tune bilen på bekostning av kjøperen da.
har også lyst på turbo turboen,montering osv er ikke så ille men har en følese det blir et helvete med avgifter og godkjenning og den dritten der

Legg innLagt inn:15 sep 2004 23:09
av celicat23
Oas skrev:jepp jeg lener også over mot c2power etter all infoen de har lagt ut om kitet med masse videoer og allt, også har jeg hørst det er masse trøbel med at mange ikke har fått SF turbo kitta sine plus de folka på c2power bor i hungarn og kan møte hvoe som helst i europa og montere og tune bilen på bekostning av kjøperen da.
har også lyst på turbo turboen,montering osv er ikke så ille men har en følese det blir et helvete med avgifter og godkjenning og den dritten der
Sendte mail til toyota norge, og spurte hvordan det var å få en celica godkjent med ettermontert turbo. Fikk svar "er turbo kit'et laget av toyota?" som jeg måtte si nei til. Da kom det endelige svaret, som det tydeligvis ikke vikes noe fra i det hele tatt "Hvis det ikke er lagd av toyota, så godkjenner vi det ikke uansett."

Har mail'et http://www.c2power.com noen ganger og litt tilleggs info:
- "retail price" (veiledende pris?) på STAGE 1 kit'et er 3000 euro.
Da skal du ha ca 210hk / 280nm.

- Drar du til budapest, så installerer de kit'et for 1000 euro. De kan også komme hjem til deg, her i norge, men da koster det deg 1000 euro + du må skaffe til veie ett sted de kan stå (løftebukk etc), betale reise, mat, osv. Da er det fortsatt billigere, enn hvis alternativet ditt er å betale fullpris på norsk verksted.

- De skal prøve å få kit'et TUV godkjent (jippi!!!!).

Legg innLagt inn:15 sep 2004 23:15
av Oas
så hva mener toyota at man ikke får godkjennt det vis dte ikk er fra toyota? rart da må det bli lame supercharger da :?