Side 1 av 1
Eksossensorer
Legg innLagt inn:12 aug 2004 14:43
av ErikG
Er det noen viktige sensorer som må sitte i eksosen?
Holder på å bygge 3¨ eksos fra turbo og lurer på om jeg må lage noe lurifaks. Hvil bilen cutte når jeg har 3¨hele veien? om trykket går for mye opp?
Legg innLagt inn:12 aug 2004 15:40
av CelicaTurbo
Om trykket går for mye opp vil du trenge en FCD ja, men du vet egentlig ikke før du prøver..
Ellers, rett etter turbo er det en lambdasonde som står i downpipen, den må du så klart beholde og omtrent på samme sted. Å lage downpipen kommer nok til å bli den vanskeligste jobben om du virkelig skal lage allt sammen selv

Legg innLagt inn:12 aug 2004 15:53
av tbergstad
Hvis du fortsatt er i verdal kan jeg hjelpe deg med fuel cut defenderen..
Legg innLagt inn:13 aug 2004 04:15
av jostein_loenning
Min lada 0,8bar med utkopla TVIS ventil med aussie dp+cp hks hiperf cat back... ergo tenna i rattet

.
har kopla ut turbosensor(berre for pyser

)kjører med ladetrykk og lambdameter i a-stolpe
Legg innLagt inn:13 aug 2004 16:45
av CelicaTurbo
hehe, vi får se om du fremdeles synes det er pysete den dagen du får en rift i slangen til wastegate og lader 1.5++bar med blåst toppakning og/eller stempler etter få sekunder.. da er det kanskje litt surt å ikke ha brukt en hundrings i deler til en FCD

Legg innLagt inn:14 aug 2004 23:50
av jostein_loenning
hehehe,Trur ikkje det blir problem,litt slapp turbo ser du.lader maks 15-16psi på 6500rpm.Har også warning på boostcontr

Legg innLagt inn:15 aug 2004 12:33
av CelicaTurbo
je, turboen er vel ikke i stand til å gi stort mer på toppen av turtallet, men rundt 4000o/min skal den fint klare å gi nok trykk til å sende motoren hinsides redning.. men har du warning av et slag så duger nok det greit også

Legg innLagt inn:16 aug 2004 22:54
av ErikG
Er ferdig med anlegget nå. God lyd og bedre effekt. Skjønner ikke hvorfor alle maser om downpipe til masse kroner. Bare ta ut katten og bor som bare det. Går kjempegreit og det er stor diameter på katen.
Har ikke testa orntli fordi slangen mellom turbo og intercooler lekker og slipper ut trykket. Skal fikse det i morra, men skal levere bilen i morra til lakking og styling så blir ikke mye prøving. Skal kjøre til Mellerud i Sverige da.
Legg innLagt inn:17 aug 2004 07:30
av sindrejl
CelicaTurbo skrev:hehe, vi får se om du fremdeles synes det er pysete den dagen du får en rift i slangen til wastegate og lader 1.5++bar med blåst toppakning og/eller stempler etter få sekunder.. da er det kanskje litt surt å ikke ha brukt en hundrings i deler til en FCD 
neeida bare tøft det.. sier iaff alle audi gutta..

Legg innLagt inn:17 aug 2004 12:05
av CelicaTurbo
Å borre ut katalysatoren er nok ikke like effektivt som å kjøpe eller lage en ny downpipe da.. Hovedsaklig to grunner til det: den plutselige utvidelsen og innsnevringen av volum hvor den keramiske massen tidligere var skaper en del turbulens i eksosstrømmen, og det andre er at knekken hvor orginal downpipe går ut fra turbo og retter seg nedover er utrolig trang orginalt.. Når jeg byttet til ct20b turbo fikk jeg også en 3. gen orginal downpipe montert pga at den var mye mer åpen i dette området..
men, så klart en strippet orginal downpipe hjelper godt i forhold til hvordan systemet er med katalysatoren inntakt

Legg innLagt inn:18 aug 2004 10:25
av DannyBoy
Legg innLagt inn:18 aug 2004 13:27
av ErikG
nei, blir blå. Får vente å se til den kommer tilbake. Blir nok ikke klar til rudskogen i september.
Legg innLagt inn:18 aug 2004 19:43
av smallville
samme stylinga som jeg har

bare at jeg har en annen vinge

Tro meg den kommer til å vekke oppsikt

Legg innLagt inn:18 aug 2004 20:28
av ErikG
Bilder????????? Skal ikke ha vinge.
Legg innLagt inn:19 aug 2004 17:31
av Jorgenengdal
smallville Skrevet: 18 Aug 2004 20:43 samme stylinga som jeg har bare at jeg har en annen vinge Tro meg den kommer til å vekke oppsikt
Jeg kan bekrefte at bilen til Smallville er blitt RÅ !!!!
Har fått utrolige mange spørsmål om den bilen i det siste, så den vekker utrolig med oppsikt.
Utrolig ka litt plastik kan gjøre ass...