Skifte alle støtdempere (komplette struts), og de større foringene ved bakhjulsopphengene, på min 1987 GT 2.0. Demperne som sitter i er faktisk de originale, og har (minst) gått 150.000 km).
(Skriver "minst", fordi jeg kom i kontakt med tidligere eier som mente Hell Bil hadde skrudd km-tellerne tilbake, uten at vedkommende kunne si eksakt hvor mye, men trolig mer enn 20.000 km. Bilen hadde hatt bare én eier da jeg kjøpte den desember 1989.)
Hvilke indikasjoner har man eventuelt på at tårnlager må skiftes?
Kostnaden på tårnlagerne er jo moderat.
Skifter støvmansjetter samtidig, bør man også skifte tårnlager? Hvile erfaringer har andre?
(Skriver "minst", fordi jeg kom i kontakt med tidligere eier som mente Hell Bil hadde skrudd km-tellerne tilbake, uten at vedkommende kunne si eksakt hvor mye, men trolig mer enn 20.000 km. Bilen hadde hatt bare én eier da jeg kjøpte den desember 1989.)
Hvilke indikasjoner har man eventuelt på at tårnlager må skiftes?
Kostnaden på tårnlagerne er jo moderat.
Skifter støvmansjetter samtidig, bør man også skifte tårnlager? Hvile erfaringer har andre?