Da er det på tide med et nytt prosjekt. Den andre bilen skal brukes og nytes, men savnet etter mer krefter gjorde at det ble handel av enda en mr2.
Dette er en 91 modell rev1 turbo US utgave. Den er tatt inn som kondemnert bil i 1999\2000, rettet og registert første gang i 2001. Bilen hadde en frontskade, men ble rettet av toyota verksmester som kjøpte den fra amerika.
Fra 2001 har bilen vært i samme famile frem til jeg kjøpte den. Bilen har dog stått avregistert fra 2008 til nå.
Bilen er registert på normalt grunnlag på tross av US bil. Den har heller ingen oppgitt effekt i vognkortet.
Den har noen feil og mangler som skal rettes etterhvert, før bilen på nytt får skilt og kan brukes.
Mangler jeg kom over når jeg innspiserte bilen:
Problemer med clutch, den løser ikke skikkelig ut. Må forhåpentligvis bare luftes.
Knekt fjær foran. Må ha nye.
Motorlampe lyser, troligvis problemer med EGR system.
Lekkasje av kjølevæske fra termostat\waterneck.
Lekkasje av olje fra topppakning.
AC virker ikke.
Mangler t-tak deksler.
Slitt førersete.
Planer for bilen fremover:
Her er jeg litt usikker på nøyaktig hva jeg vil, ettersom ting avhenger litt av hverandre.
Går alt som jeg vil og håper blir den bygget om til 2gr v6, godkjent. Dette avhenger av de nye reglene som kommer ifht motorombygg og effekt. Ryktene tilsier 2kw på 1000kg uten alt for store problem med godkjenning. Da lar det seg gjøre.
Hvis ikke kan nok en rev3 motor bli aktuelt.
Karroserimessig er bilen fri for rust. Men jeg har alltid drømt om en TRD bil, og når det finnes folk som lager avstøpningskopier av det orginale trd kittet med det som mal, så frister det mye å få en TRD replica bil. Selv om det langt fra er gratis. Troligvis blir nok bilen fortsatt gul, men kanskje en litt annen mørkere nyanse.
UNderstell og bremser blir nok rev3.
Girkasse kommer litt ann på motor, men ønsker den sterkere rev3 e153 kassa. Vil helst ha litt annen utveksling, for å minke turtallet noe. Men skal man sette inn annen utveksling i diff fra solara eller gt4 forsvinner muligheten for LSD, noe jeg også ønsker.
Interiørmessig ønsker jeg også en liten oppgradering, men litt mer diskret enn i min blå. Gult er veldig fremtredende, så vi får se hva som blir gjort
Dette er en 91 modell rev1 turbo US utgave. Den er tatt inn som kondemnert bil i 1999\2000, rettet og registert første gang i 2001. Bilen hadde en frontskade, men ble rettet av toyota verksmester som kjøpte den fra amerika.
Fra 2001 har bilen vært i samme famile frem til jeg kjøpte den. Bilen har dog stått avregistert fra 2008 til nå.
Bilen er registert på normalt grunnlag på tross av US bil. Den har heller ingen oppgitt effekt i vognkortet.
Den har noen feil og mangler som skal rettes etterhvert, før bilen på nytt får skilt og kan brukes.
Mangler jeg kom over når jeg innspiserte bilen:
Problemer med clutch, den løser ikke skikkelig ut. Må forhåpentligvis bare luftes.
Knekt fjær foran. Må ha nye.
Motorlampe lyser, troligvis problemer med EGR system.
Lekkasje av kjølevæske fra termostat\waterneck.
Lekkasje av olje fra topppakning.
AC virker ikke.
Mangler t-tak deksler.
Slitt førersete.
Planer for bilen fremover:
Her er jeg litt usikker på nøyaktig hva jeg vil, ettersom ting avhenger litt av hverandre.
Går alt som jeg vil og håper blir den bygget om til 2gr v6, godkjent. Dette avhenger av de nye reglene som kommer ifht motorombygg og effekt. Ryktene tilsier 2kw på 1000kg uten alt for store problem med godkjenning. Da lar det seg gjøre.
Hvis ikke kan nok en rev3 motor bli aktuelt.
Karroserimessig er bilen fri for rust. Men jeg har alltid drømt om en TRD bil, og når det finnes folk som lager avstøpningskopier av det orginale trd kittet med det som mal, så frister det mye å få en TRD replica bil. Selv om det langt fra er gratis. Troligvis blir nok bilen fortsatt gul, men kanskje en litt annen mørkere nyanse.
UNderstell og bremser blir nok rev3.
Girkasse kommer litt ann på motor, men ønsker den sterkere rev3 e153 kassa. Vil helst ha litt annen utveksling, for å minke turtallet noe. Men skal man sette inn annen utveksling i diff fra solara eller gt4 forsvinner muligheten for LSD, noe jeg også ønsker.
Interiørmessig ønsker jeg også en liten oppgradering, men litt mer diskret enn i min blå. Gult er veldig fremtredende, så vi får se hva som blir gjort

Sist redigert av magnesmurf den 13 sep 2020 07:58, redigert 1 gang totalt.
Ingen er tøffere enn toget! Hilsen lokføreren 
1995 Mr2 Gti.
2014 Lexus IS 300h F-sport.

1995 Mr2 Gti.
2014 Lexus IS 300h F-sport.