TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Magnes nye mr2 prosjekt. 2gr v6 med godkjenning!

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #465633  av magnesmurf
 
Vet det er litt delte meninger om hvilken vinge, baklys og senterplate som ser best ut.
98+ vingen er hvertfall lettere å vaske under :lol:

Uansett er bilen tilbake fra lakkverkstedet, og jeg er veldig fornøyd 8)
Fikk lakkert vinge, bagasjelokk, kanaler, baksjermer og tak :D
20230511_142514.jpg
20230511_142514.jpg (451.96 kiB) Vist 321 ganger
 #465634  av ArildM
 
Ble heelt perfekt det der.
Utrolig hvor mye dritt som setter seg fast under tidlig spec vingen. Husker når jeg brukte skumkanon så tok det flere minutter før alt skummet kom igjennom :lol:
98+ vingen og lyktene der er penest imho, selv om de andre ikke er feil de heller :)
 #465635  av magnesmurf
 
Jeg har også en preferanse for 98+ vingen.
Kan hvertfall konkludere med at det er stor forskjell på utseendet mot orginalt 90 modell rev1 utseende med alle detaljer som nå er rev5.
 #465636  av ArildM
 
Ja, kikket på side en nå, og det er en enorm forskjell på 4 år :)
Ser du har skrinlagt TRD widebody planene (?), men jeg vil si 2GR var en mye bedre oppgradering anyways 8)
 #465640  av magnesmurf
 
ArildM skrev: ↑11 mai 2023 22:14 Ja, kikket på side en nå, og det er en enorm forskjell på 4 år :)
Ser du har skrinlagt TRD widebody planene (?), men jeg vil si 2GR var en mye bedre oppgradering anyways 8)
Ja. TRD widebody ble i grunn skrinlagt når jeg jeg så prosessen. Å kappe i filler en rustfri bil og erstatte bakskjermer med noe glassfibergreier som skal sitte fast i metall, vil garantert sprekke opp. Hadde man fått widebodykittet i metall kunne jeg vurdert det :roll:
 #465641  av ArildM
 
Høres fornuftig ut.
Veldig lett å ødelegge en bil med noe som kanskje ser bra ut i 5-10 år toppen før du får trøbbel med rust, lakk som slipper i overgangene, fiberglass som sprekker osv :)
 #466262  av magnesmurf
 
Skjer litt med denne også.
Hadde trøbbel med at den gikk varm når den står rolig. Men holder temp når jeg kjører.
Fikk testet vifter, og de fungerer. Så da gjenstår temp.føler til viftene som synder. Bestilt ny,

Har også fått begynt på eksosen.
Fikk kjøpt girkassejekk til hjelp, veldig kjekt å ha.
Klarte akkurat å lirke ut manifold i forkant etter mye knot. Så da slipper jeg å senke motor :D
Men litt uklart enda hvordan det blir med kjøleslanger til oljekjøler. De kommer jeg nok ikke til uten å senke motor.
Usikker på om jeg må ha nye oppgraderte pga nærhet til ny eksos. Evt om det går ann å tre på mer beskyttelse mot varme. Evt bare koble ut hele oljekjøleren.
Vedlegg
20240203_183658.jpg
20240203_183658.jpg (945.13 kiB) Vist 282 ganger
20240203_204437.jpg
20240203_204437.jpg (784.49 kiB) Vist 282 ganger
20240203_204443.jpg
20240203_204443.jpg (1003.97 kiB) Vist 282 ganger
 #466268  av Makk
 
På Tess hard dem noe oransje greier som en kan tre på utsiden, tåler voldsom varme, dem bruker det på helikoptre i offshore, det kan kanskje brukes.

Husker ikke hva det heter.
 #466270  av magnesmurf
 
Kikket litt på noe slikt, å legge utenpå der rørene går, mellom rør og eksos:
https://www.speeding.no/p/motor-tuning/ ... 0x600.html

Hadde vært interessant å finne ut hva de greiene på tess er.
 #466273  av magnesmurf
 
Ja, den prisen var så stiv at den må ha fått i seg et par blå piller :lol:
Får se hva jeg finner ut. Var ikke god plass oppi der akkurat, og utfra det andre har gjort må jeg kanskje legge om kjøleslangene.
 #466277  av magnesmurf
 
Etter å ha konferert med Marc, eier av frankenstein motorworks, han som lager manifoldene, ble jeg anbefalt følgende.
Legg om hele kjølevannsystemet til oljekjøler.
Jeg testet manifold og fant ut at den fysisk ligger ann mot slangene. Så da var den ingen bønn.
Fjerne gamle kjøleslanger og ut og handle nye imorgen, med en eller annen form for varmeisolasjon nærmest manifold.
Å fjerne de gamle kjøleslangene var ikke morro. Det er så trangt og lite tilgjenglig oppi oljekjøleren, at det egentlig var et mirakel at det var mulig å få av slangeklemme (den jævlige typen, som må klemmes sammen med tang) og få av slangen. Spesielt den som sitter på oversiden og baksiden av oljekjøleren. Var noen øyeblikk jeg hadde gitt opp og trodde hele motoren måtte ned :roll:
Vedlegg
20240205_191127.jpg
20240205_191127.jpg (1.05 MiB) Vist 260 ganger
 #466281  av magnesmurf
 
Brukt dagen idag på å handle inn deler og montere.
De nye kjøleslangene måtte ha noen kraftige 90 grader bender. Noe som hverken tess eller hydroscand kunne ordne :?
Trodde Tess skulle være eksperter på slanger. Men slikt ble tydeligvis alt for komplisert.
Endte opp med noen skjøtestykker og gjenbruk av 90grader bend på slangen som allerede satt der.
Nye slanger ble lagt bak varmeskjold mot torpedovegg.

Etter slangene var fikset, skulle nye manifolder monteres på motor. Kan bare kort fortelle at de er ikke laget for å settes på motor mens den står i bilen. Det er så og si umulig å få på muttere, da de må tres på bolt omtrent nedi manifolden. Og eneste verktøyet som gikk ann å komme til med var den åpne enden av en fastnøkkel. Når du da ikke kan vri 30 grader engang, blir ting fordømt vanskelig :roll:

Etter mye banning er manifolder og Y pipe endelig på. Og jeg fant fort ut at jeg mangler noen deler til eksosen :evil:
Må kratlegge nøyaktig hva, og deretter få tak i deler.

Ny tempsensor til radiator må også ordnes, da den uorginale ikke passer, og det er en spesiell type når bilen har AC. Selvfølgelig ute av produksjon. Også ettermarkedsalternativ ute av produksjon.
Ser ut som om løsningen er å bytte til nyere sensor og bygge om ledingsnett/stikker.
Sensor skal finnes fra toyota. Stikker er litt vanskeligere å finne annet enn i USA. Og da er shipping en formue.
 #466289  av magnesmurf
 
Mangler et rør til eksosen fra TCS. Og som vanlig. Når det blir problemer med varer kjøpt hos TCS blir det helt stille derfra. Akkurat som når Y pipe ble handlet men ikke levert.
Så nå frykter jeg at bilen blir stående i 6mnd mens de nekter å ta kontakt. :cry:
Tror nok løsningen til slutt blir å lage en del selv, og å true tcs gutta med å publisere hele historien om ræva kundebehandling på en stor mr2 side.

Temp føler klarte jeg å oppdrive en av de siste på lager, til en senere årsmodell. Får den sendt til en kontakt i usa som videresender hit. Så forhåpentligvis ordner den biten seg.
  • 1
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63