TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Magnes nye mr2 prosjekt. 2gr v6 med godkjenning!

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #464754  av magnesmurf
 
Makk skrev:Pulverlakk ser jo mindre pent ut enn vanlig lakk vanligvis, mer "ru"

Ingen misfarging på det jeg har, og det sitter jo og griller på toppen av selve motoren :D
Pulverlakk er dog vesentlig mer solid. Så håper i første omgang på å finne noen som kan gi en god pris og et godt resultat med pulverlakk. Men ja, vanlig billakk gir et penere resultat.
 #464848  av magnesmurf
 
Prøvde ut noe annet enn kouki lyktene. Tror fortsatt jeg foretrekker kouki.
Ble litt Honda look med refleksplate.
Vedlegg
20221012_152546.jpg
20221012_152546.jpg (4.23 MiB) Vist 268 ganger
 #464849  av ArildM
 
Spennende, men som du sier, litt mye Honda look?

Minnet meg litt om CRXn jeg hadde en gang i tiden (ikke den på bildet):
Bilde

Kouki er fortsatt penest på SW20, evt må du ha stock rev1 lyktene (eller senterstykket som du har bytta ut her?) :)
 #464850  av magnesmurf
 
ArildM skrev:Spennende, men som du sier, litt mye Honda look?

Minnet meg litt om CRXn jeg hadde en gang i tiden (ikke den på bildet):


Kouki er fortsatt penest på SW20, evt må du ha stock rev1 lyktene (eller senterstykket som du har bytta ut her?) :)
Refleksplata sklir bare over den orginale bakplata. Men satt fortsatt litt igjen med "that honda feeling" :lol:
Kunne nok gjort seg bedre på en mr2 i mørk farge de lyktene.
 #464853  av magnesmurf
 
Da ble tanken fylt og bilen parkert for vinteren, etter en liten kjøretur.
Vedlegg
20221015_114118.jpg
20221015_114118.jpg (541.92 kiB) Vist 254 ganger
 #464923  av magnesmurf
 
Første prosjekt for vinteren unnagjort.
Hadde en liten kjølevæskelekkasje, noen dråper på gulvet.
Klarte til slutt å lokkalisere lekkasjen, kommer fra ene tilkoblingen til varmeregister slange, på kjøletårn.
Skrudde til slangeklemme litt, og satser på at det holder ting 100% tett.

Pratet også litt med SFOOR på oslo motorshow.

Vriket som om prosjekt 2.gr versjon 2.0 ikke skulle være noe problem :mrgreen: :twisted:
 #464926  av magnesmurf
 
Tenker at den blå skal få 2gr med tid og stunder. Og det blir et lettvekts NA bygg, hvor jeg gjør mest mulig for å barbere vekk litt vekt, så vekten hvertfall ikke blir tyngre enn orginal GTi, men fortsatt en komfortabel bil for veibruk :D
 #464927  av ArildM
 
Spennende saker :D
Tenkte det var helt umulig siden sist gang jeg sjekket må du kunne dokumentere forskjell i chassistykkelse mellom Turbo og NA og div andre umulige krav :lol:

Må si det er bra om det kan brukes fornuft og forstand i denne etaten også, slik at man ender opp med ombygde biler som er trygge og sjekket. Ikke ombygde biler som folk prøver å skjule under radaren for å ikke miste skilter :roll:

Kanskje vi en dag kan havne i alle fall i nærheten av feks Australia hvor en gammel Skyline kan godkjennes med v8 motor på 500na hk :D
 #464932  av Amund
 
Det er ikkje nok med ein 2GR mr2 altså :lol:
Eg er imponert over finishen og gjennomføringen av din, har langt igjen før eg er der sjølv!
ArildM skrev:Kanskje vi en dag kan havne i alle fall i nærheten av feks Australia hvor en gammel Skyline kan godkjennes med v8 motor på 500na hk :D
Det er vel ikkje heilt rett fram der heller, og er veldig avhengig av stat. Det finnes jo caravelle godkjent med midtmontert twin turbo V8 her i landet, så kan gjere rimelig mykje rart her og. :mrgreen:
 #464934  av magnesmurf
 
Vanlige 3sge er jo ikke veldig spennende etter å ha kjørt 2gr :lol:

De nye anbefalingene og retningslinjene som kontrollørene skal følge, tilsier at 200kw/tonn kan godkjennes på de fleste biler.
Så da går de utfra bremsestørrelser og diverse ting i understell for å kontrollere at effekten ikke blir for mye. I og med at min 95 har samme understell som 94+ turbo, skal ikke det blir noen stor utfordring.
Hørtes også ut som det lot seg gjøre med lettvekts bremser for å spare litt på avfjæret vekt, trenger ikke Tüv heller, bare det var en velkjent produsent :D
 #464937  av ArildM
 
Amund: Den Caravellen og likens med enkelte BMW med 800hk++ og Granadaen med kanskje det dobbelte derigjen er vel unntak til reglene, i alle fall slik det har vært før. Ofte med behov for TuV godkjenninger osv osv. Vi med Japanske biler har i alle fall slitt mye med godkjenninger, siden eksempelvis Toyota har vært veldig restriktive på å hjelpe med typegodkjenningspapirer og annen info som er nødvendig. Sikkert forskjell i Australia også, men byggene som feks Skid Factory på Youtube har gjort er ganske så heftige, og "engineered" altså godkjent for veibruk :)

Veldig bra de nye lovene/retningslinjene har kommet på plass. Virker som om det er mye fornuft ute å går her.
Spørsmålet er jo som Amund spør, hva skal du med 2 2gr MR2er da? :lol: :mrgreen:
Blir uansett spennende å følge med :wink:
  • 1
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 63