TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Magnes nye mr2 prosjekt. 2gr v6 med godkjenning!

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #465441  av magnesmurf
 
Hadde planer om å montere TCS eksosen i vinter.
Etter drittelendig service fra tcs blir ikke det noe av.

Y pipe ble sendt i desember, etter å ha ventet nesten et år på at den ble laget fra bestilling.
Pga faenskap hos USPS ble den aldri sendt ut fra usa, men satt på lager og sendt i retur.
TCS fikk y-pipe i retur i begynnelsen av februar og bekreftet at den ankom dit.
jeg tilbød meg å betale ny frakt med annet selskap, gjerne ekspress.
Etter dette ble det dønn stille fra dem og umulig å få tak i de. Holdt på i 2mnd med eposter, ringe, chatte, kontaktskjemaer og messenger uten svar.
Når jeg til slutt truet med å poste offentlig på facebook, fikk jeg svar.

Da viser det seg at de har gitt blanke faen og heller brukt Y pipien min på en annen kundebil, så jeg får den ikke selv om den er kjøpt og betalt. De velger heller å refundere pengene.
Så blir ikke noe Y pipe på meg før neste batch lages til sommeren igjen.

TCS skal liksom være et av de mest seriøse firmaene med god rykte.

Hadde jeg ikke hatt behov for akkurat den Y pipen skulle jeg hengt de ut på facebook uansett, for maken til useriøs oppførsel har jeg ikke vært borti fra et firma som skal være seriøst.
 #465443  av ArildM
 
Husker jeg bestilte jeg også, som så veldig mange andre, og det skjedde aldri noe. Bare bortforklaringer, klager på pandemi, kostnader osv osv. Utrolig å høre at et fortsatt såpass velrenomert firma holder på slik :?
Er vel heller ingen andre å gå til, så du må vel som du sier oppføre deg ok om du ikke skal bli svartelistet.
Alternativ to er å lære seg å sveise på proffnivå, med tanke på tia de har brukt så langt har du sikkert plenty tid på å lære deg :roll:
 #465463  av magnesmurf
 
Amund skrev: ↑30 mar 2023 06:13 Reise bort å hente personlig, så får du ferie samtidig :roll:
Hjelper lite når de allerede har brukt den på en annen kundebil, og de ble produsert i et begrenset opplag i første omgang :roll:
 #465517  av magnesmurf
 
Etter mye om og men, fordi ingen gidder å lage skikkelige produkter.
Nedre fester på begge sider manglet på nye open mouth sidevents, fordi det ifølge selger (glassfiber products) var mye jobb å støpe de inn.
For det er mye mindre jobb for kunden å lage fester og feste de på korrekt possisjon?
Ville ikke bestille fra noen med dårlig rykte. Men de med dårlig rykte har klart å støpe inn festene.. :roll:

Nå er faenskapet hvertfall endelig på.
Vedlegg
20230412_150027.jpg
20230412_150027.jpg (746.29 kiB) Vist 261 ganger
 #465523  av magnesmurf
 
Makk skrev: ↑12 apr 2023 18:47 Åssen liker du saxeløfteren og hvor kjøpte du den ?

Lurer på å kjøpe en løfter til for bodywork/polering å slikt, 2 søyler er så trassig til det :lol:
Sakseløfter fungerer helt greit. Er en tecklift s2e.
Har måtte bytte utløser aktuatorer en gang, da de sleit litt på siste hakk.
Kjøpt hos EF motor, så service er upåklagelig.
 #465524  av ArildM
 
Samme plass som jeg kjøpte 2 søyleren, veldig grei plass å handle på :)
 #465525  av magnesmurf
 
Da mangler det bare å støvsuge litt i bilen og koble på batteri.

Nytt tårnstag montert, olje byttet og bilen satt sammen igjen etter bytte av sidevents.
Vedlegg
20230413_130248.jpg
20230413_130248.jpg (949.19 kiB) Vist 243 ganger
 #465526  av ArildM
 
Stilig :D Ikke sett den der varianten før. Noe nytt som har kommet?
Klar for sesongen nå da :D
 #465528  av magnesmurf
 
Spesielt tilpasset til 2gr. Han Bob Pham fyren i california som fikk ordnet en batch med slike stag.
Solid og stivt, men veier et tonn.
 #465531  av ArildM
 
Aha. Sikkert greit å ha noe støtte der uansett mtp såpass moment som du har med den motoren da :)
Bob er jo så smått en legende i MR2 miljøet i USA etterhvert, husker han kjøpte litt deler av meg når jeg hugga den hvite MR2n :)
  • 1
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63