TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Magnes nye mr2 prosjekt. 2gr v6 med godkjenning!

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #464391  av magnesmurf
 
Tok ut bilen og spylte den idag, både for å få bort 6mnd med støv fra sliping av eksos osv, men også for å teste den.
Foreløbig er eksosen tett. Så det var vellykket.
Bilen lekker kjølevæske fra ene luftekrana på radiator, men det var heldigvis bare en gåen o-ring på skrue i tappekrana.
Jeg måtte ta ut målerene og fikse de, da jeg glemte å stille inn korrekt farge på belysing.
Måtte også fikse en slange fra kullfilter som lå og gnagde på krysstag i motorrom, så ny slange og en litt alternativ plassering.
Skulle også løsne en liten alu-plugg i bensintrykkregulator for å sette inn sensor til måler. Den pluggen var allerede halvveis dratt rund, og ble helt rundt. Når begge deler er aluminium er det bare å gi f, og heller kjøpe ny regulator når sensor skal på plass :lol:
 #464394  av magnesmurf
 
Verdens dyreste gummi innhandlet.
O-ringen på radiatorpluggen, en liten 6-7mm gummiring til den nette sum av 48kr på toyota :shock:
Håper den holder i 30 nye år til den prisen :lol:
 #464417  av magnesmurf
 
Fikk endelig ordnet meg viskerarmer med krok. Reproduksjon fra mr2heaven holdt faktisk mål og de passet perfekt.
 #464423  av magnesmurf
 
Ja, ble overrasket selv :lol:

På den positive siden. Første tur med bilen idag. Riktignok bare noen få km på tørr vei for å få den varm og gjøre noen få justeringer.
 #464606  av magnesmurf
 
Da har bilen fått kjørt seg litt. En tur på mr2 treff i indre telemark, på jævlig dårlige veier, og litt tilhørende banekjøring.
Bilen gikk uten et feilslag.
Men på våt trang bane er det håpløst med så mye moment. 3gir i 80 og det slipper med gang man gir litt gass ut av sving. Hjelper ikke stort med LSD heller, da begge hjulene slipper. Blir bare lit enklere å hente inn sladd :lol:
Så banekjøring på trang bane besto i å putre rundt i 4.gir uten å kunne gi på mellom svingene (trang bane, 600m og kun svinger)
Men var hyggelig med treff :D
Vedlegg
FB_IMG_1654970479594.jpg
FB_IMG_1654970479594.jpg (66.07 kiB) Vist 262 ganger
 #464727  av Master
 
Nå har jeg lest denne tråden minst 3 ganger (ihvertfall siste halvpart som omhandler 2GR) :mrgreen: og det gir stor motivasjon for å starte på et eget 2GR løp :D

Har sendt deg en PM her inne Magne litt som spørsmål om start på mitt eget 2GR bygg.
 #464741  av magnesmurf
 
Roadtrip 2022, og oldschool treff unnagjort på en uke.
6 Dager med kjøring, ca 1500km kjørt i til tider ganske friskt tempo opp trange fjellveier.
Bilen har gått som en klokke stort sett hele veien, på tross av veier som egentlig skulle tilsi at den var ristet i filler.

Følgende feil ble provosert frem iløpet av all kjøring. Knirking fra clutchpedal, knirking fra vindusvisker, en tåkelyspære som gav seg og litt klunking fra forstilling som kom tilbake etter å ha vært stille i noen måneder :lol:

Målt forbruk på det laveste 0,8l pr mil. På det høyeste 1,1l pr mil.

Turen var fantastisk btw
IMG_1618.JPG
IMG_1618.JPG (4.98 MiB) Vist 242 ganger
 #464748  av magnesmurf
 
Bilen inne til EU kontroll idag.
Besto med glans, kun kommentar på slitt frontrute.
Fikk også ny strut brace fra bob pham i posten. Må finne noen som kan pulverlakke den for en grei pris.
Vedlegg
IMG_1621.JPG
IMG_1621.JPG (3.95 MiB) Vist 230 ganger
 #464752  av magnesmurf
 
Makk skrev:Kan bruke lakkfyren min om du vil, bare å sende det til meg og I fix.

Tok en tusenlapp for all den flotte lakkeringen på motoren min :D
Er det pulverlakk eller vanlig lakk? Skal vurdere det, se hva som finnes her først :wink:
Koster jo fort en 500ing å sende frem og tilbake, samt risikoen med at posten ødelegger resultatet av lakkering :lol:
  • 1
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 63