Starter med en video som snakker om samarbeidet mellom Yota og BMW, ser ut til at kanskje også den nye Lexus IS kan få en rekkesekser etterhvert. Spennende utvikling?
Selvfølgelig er den første 2jz allerede montert i den nye Supraen
Re: Samletråd nye Supra
Legg innLagt inn:15 mar 2019 22:21
av ArildM
Re: Samletråd nye Supra
Legg innLagt inn:30 mar 2019 16:08
av celicat23
Re: Samletråd nye Supra
Legg innLagt inn:31 mar 2019 11:25
av ArildM
Per nå har vi vel sett mer kjøring med 2jz motor i nye Supraen, enn faktisk kjøring med original motor
Re: Samletråd nye Supra
Legg innLagt inn:08 mai 2019 17:14
av ArildM
Nærmer seg nå
Re: Samletråd nye Supra
Legg innLagt inn:12 mai 2019 23:03
av celicat23
Re: Samletråd nye Supra
Legg innLagt inn:12 mai 2019 23:08
av celicat23
Re: Samletråd nye Supra
Legg innLagt inn:13 mai 2019 17:38
av ArildM
Nailed it! Matt digget den i alle fall, og han har jaggu kjørt mye biler!
Litt snakk fra sjefen for utviklingen av bilen:
Engineering Explained:
Her ligger det masse masse muligheter fremover, akkurat slik det skal være
Re: Samletråd nye Supra
Legg innLagt inn:29 jun 2019 15:34
av @lpher
Her er ett par bilder fra Toyota Bilia Leangen forrige Lørdag
Re: Samletråd nye Supra
Legg innLagt inn:29 jun 2019 16:21
av ArildM
Var der vi også Heftige biler og heftig show
GIkk sikkert forbi deg, beklager om jeg ikke kjente deg igjen
Ser forresten ut som at Toyota har gjort det samme som sist gang, strupa mest mulig og trukket fra 30-40 hk i sine offisielle tall
Skal bli moro å se om Toyota faktisk har hatt noen gode innspill i konstruksjonen av motoren, og hvorvidt den faktisk blir like legendarisk som 2JZ etterhvert
Re: Samletråd nye Supra
Legg innLagt inn:11 sep 2019 09:27
av Phinex
Re: Samletråd nye Supra
Legg innLagt inn:11 sep 2019 16:42
av ArildM
Spørs om det blir 1000hk Supra til Fredrik snart da?
Papadaki gjengen ser ut til å ha noe lurt på gang i alle fall
Ellers ser det jo ut som at den nye B58 motoren er kraftig restriktert fra Toyota/BMW:
Ikke noe problem å hente ut greit med gamp uten å gjøre enorme endringer, samtidig som det ser ut som at den er meget grei å skru på. Nesten så ingeniørene har gått full sirkel nå om dagen og at bilene på mange måter nå er i ferd med å bli enklere å skru på siden mer og mer styres av hjernen i bilene, og vakumslanger og anna rottereir ser ut til å være mulig å komme seg unna