TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • MR2 AW11 - 1986 - 245hk - dual-clutch girkasse

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #462435  av MR2i
 
Da er girkasse avklart med en hugger. 4000,- ferdig med garanti. Komplett med ledningsnett og girsjalter. De hadde 8-10 kasser inne til enhver tid, så var bare å si fra.
 #462436  av ArildM
 
Nice 8) Ingen upris for å si det slik :)
Samtidig plenty av kasser å ta av :)


Så enkelt det er når man ser på folk som bare gjør ting :D
Toucher vel såvidt innom "problemet" ditt her.
Innfestingen på alu adapteren er i kant med svinghjulet på motor, men ikke noe problem slik som han har gjort det :)
 #462437  av MR2i
 
Ja, nettopp, så "enkelt" er det. :)
 #462445  av ArildM
 
Mangler bare dreiebenken og nonogførti andre verktøy som jeg ikke har.

Enda :lol:

Lar meg fasinere av nye ting, alltid morsomt å se hvor "enkelt" noe som i utgangspunktet virker veldig komplekst er :wink: Men til syvende og sist er jo alt i teorien det samme, ei veiv fra en motor, som skal kobles til en girkasse via en kobling på noe vis 8)
 #462448  av MR2i
 
Lekte litt med photoshop....
MR2-dashboard.jpg
MR2-dashboard.jpg (287.34 kiB) Vist 637 ganger
 #462449  av MR2i
 
Tru om cruise control spaken fra SW20 passer på AW11?

Ser mye bedre ut enn den originale fra AW11!

Original blinklys innfestinger
s-l1600dd.jpg
s-l1600dd.jpg (631.11 kiB) Vist 634 ganger
s-l1600ee.jpg
s-l1600ee.jpg (512.05 kiB) Vist 634 ganger
SW20 spak:
s-l1600ff.jpg
s-l1600ff.jpg (120.42 kiB) Vist 634 ganger
s-l1600gg.jpg
s-l1600gg.jpg (130.74 kiB) Vist 634 ganger
Skal nok ikke så mye til for å tilpasse de 2 hullene til hverandre....

Original cruise control stalk AW11:
s-l1600hh.jpg
s-l1600hh.jpg (154.95 kiB) Vist 634 ganger
 #462455  av ArildM
 
Bør være mulig å tilpasse.
På SW20 og i de neste 30 år bruker Toyota og Lexus samme cruise controll hendelen.
Sitter normalt sett fast i rattet, og ledningene går inn på rattbosset (sleperingen).
Bør ikke være noe stort problem å tilpasse et aw11 ratt heller.
 #462460  av MR2i
 
Ser at det kan bli et problem å få tak i en bil som er "noenlunde" passende til mitt prosjekt.

Irriterer meg grønn over at den hvite som ble lagt ut på facebooksiden ble solgt. Den sto bare 40 km fra meg.
Jeg fulgte ikke godt nok med. Akkurat passe "defekt" til å bygge fra bunn.
 #462461  av ArildM
 
Dukker nok opp noen innimellom, men klart det kan ta flere mnd mellom hver gang en som er noenlunde grei i chassis dukker opp. Er vel lite å oppdrive på blocket også? Samtidig som den må være i god nok stand til å få den på skilter ved import, så det blir vel bare ekstra-arbeid.
 #462485  av MR2i
 
Jeg har lest litt mer angående VW DSG-kassene. Jeg antok tidligere at DQ500 var større og tyngre enn DQ250, men så er ikke tilfelle. 4kg lettere, 7 trinn i steden for 6, 500Nm i steden for 350.
Men er nok adskillig dyrere.
Finnes i VW Transporter T5, så det burde vel være en del av de.
 #462510  av MR2i
 
Har fått pris på adapterplate i aluminium, skjært i 20 mm aluminium 100% tilpasset.
Lages på 1 dag. Kr. 2800,- inkl. mva. Det er prisen ved kun 1 stk.
Dersom flere enn 2 skulle melde interesse snakker vi under 2000,-.

800,- for adapter mellom VW svinghjul og 4AGE veiv.
 #462511  av ArildM
 
:shock:
Meget folkelige priser.
5k for kassa, så er man greit under 10 lapper for å få girkasset koblet sammen med 4age motoren :D
 #462513  av MR2i
 
ArildM skrev::shock:
Meget folkelige priser.
5k for kassa, så er man greit under 10 lapper for å få girkasset koblet sammen med 4age motoren :D
Jeg la nettopp ut på Facebook at jeg har fått spørsmål fra folk med andre motorer som kunne tenke seg DSG.
Så det kan se ut som hele kitet med begge adapterne kommer på under 2500,-
 #462516  av ArildM
 
Om du har seriøse planer om å tilby dette ville jeg definitivt ha prøvd med litt på MR2OC gruppen på FB.
Men da må du over på 2GR og 3S motorene IMHO. Svinger du innom K serien til Honda har du seriøst mange interesserte!
 #462523  av MR2i
 
Ja, ser ut som det kan være et marked for det. Er en barndomskamerat av meg som eier et mekanisk verksted med plasmaskjærer og alt man måtte trenge. Den plasmasaken var såpass kjapp at en slik adapter lagde de mens jeg var en tur på butikken og kjøpte melk ble jeg fortalt.
Filene blir enkle å håndtere, man har bare en fil for girkassen, og velger fil for motoren ønsket. Lager en felles fil, og 'kjør' plasmaen...

Jeg har templaten for 4A-blokken, så det er bare å lage en template for girkassen og andre motorer.
Egentlig rart det ikke finnes tekniske tegninger for motorblokker allerede...

Men man burde faktisk ha alle kombinasjonene liggende så man kan fysisk prøve de. Litt vanskelig å garantere 100% passform så lenge de ikke blir testet. Kjøpe havarerte 3S og K motorer kanskje...
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 18