TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Svein's nye MR2 turbo prosjekt - NÃ¥ nye V6 prosjekt (Godkjent i vognkort nÃ¥)

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #465262  av Makk
 
1x ferdigdesignet og punktet opp for testing, test-fit var stor suksess, nå sveiser vi resten :D
Vedlegg
P_20230213_194211.jpg
P_20230213_194211.jpg (3.82 MiB) Vist 372 ganger
P_20230213_194218.jpg
P_20230213_194218.jpg (3.82 MiB) Vist 372 ganger
P_20230213_194931.jpg
P_20230213_194931.jpg (4.51 MiB) Vist 372 ganger
 #465268  av Makk
 
Lyden ble så perfekt som den kan bli, nå er den sammenskrudd og venter på bedre dager utendørs.

Gjenstår 4 hjuls kontroll, lyskontroll og dokumentasjonen må ferdigstilles, ikke alt ble gjort da jeg var ikke helt sikker på hvordan løse enkelte ting, men nå er det altså gjort :D

Det våres.

Gratis Øl til alle jeg treffer på pub i sommer om den blir stemplet i vognkort :lol:

Da blir det noen helgeturer til Trondhjem, den beste byen i landet å gå ut i.

Fersk service utført, alle driftsmidler byttet :D
Vedlegg
Skal finne meg noen eksoshale-addons lol :D Dem ble små og søte
Skal finne meg noen eksoshale-addons lol :D Dem ble små og søte
P_20230215_173739.jpg (4.09 MiB) Vist 364 ganger
 #465355  av Makk
 
Godt i gang med dokumentasjonen, jobber med det litt nå og da.

SVV krever delelister over hva som er utskiftet, og sammenligninger på ting som er likt mellom alle biler, en ganske straightforward jobb.

En uttalelse fra Toyota at bilen er nå satt opp slik en turbomodell ville ha vært... Litt av ett krav, dem prøver vel alt dem kan for å unngå godkjenne noen ting, heldigvis for meg så kjenner jeg folk i Toyota systemet som kan se på det her for meg.

Og rett skal være rett, Toyota (Brages) har vært veldig vennlige mot en random hobbybil-fyr som meg (som aldri kjøper noen ting annet enn smådeler av dem cuz store mager i glasshus), dem kunne bare bedt meg ryke å reise, dem tjener nok penger, men cred for å faktisk bry seg det skal sies!

Mulig en positiv omtale fra folk i bilmiljøet teller mye mer enn random "tante olga med yaris" ? Jeg hadde ihvertfall lest mye mer nøye over duden som har hatt toyota i 50 år og bygd dem selv, enn sosialistkjerringa som skal bare ha en A til B bil og er misfornøyd fordi det ikke lenger er noen uttrekkbar choke-knapp til å henge veska på :lol:

tl;dr : Enten er dem bare opptatt av å hjelpe absolutt alle (For det har dem faen meg råd til) Eller så ser dem på det som god investering å stryke veteranfolka med hårene, uansett, imponert over viljen til å hjelpe en som ikke akkurat legger mest penger i sjappa demmes, tror dem helt til slutt sitter igjen med det beste utfallet på denne måten, ja det koster kanskje noen penger... Men du er garantert kunder til evigheten å forbi... Smart ;)

Om det hjalp at jeg donerte noen interiørdeler jeg hadde til overs til delelagersjefen eller ikke det vites ikke :lol:
 #465486  av Makk
 
Papirbunken er ferdig.

To mirakel gjenstår... Stempling av dem på Toyota at bilen er nå bygd opp slik dem krever og faktisk få en kontrollør som ikke er en kuk.

Vi tar en håndspålegging, diverse rett-troende mener det fungerer :lol:

Time i morgen hos Brages på Toyota for 4 hjuls kontroll, lysjustering og bremsetest, here we go :)

Så får en bestille time hos SVV når alt er unnagjort og be til himmelriket.
Vedlegg
P_20230402_144830.jpg
P_20230402_144830.jpg (472.81 kiB) Vist 319 ganger
 #465487  av ArildM
 
Sender mine tanker og bønner til deg.
Bilde
Håper du kan sende noen i retur når jeg skal å vise Caldinaen :lol:
 #465492  av Makk
 
In action.

Du vet du er over middels glad i tullet når du drar på forbi en bil og rpm bikker 4500 der godlyden virkelig kommer og du drar Mr Smith latteren høyt å tydelig.

Trynet på kjerringa var ivertfall priceless :lol:
Vedlegg
P_20230403_124801.jpg
P_20230403_124801.jpg (1 MiB) Vist 305 ganger
Sist redigert av Makk den 03 apr 2023 17:28, redigert 1 gang totalt.
 #465494  av Makk
 
Status etter Toyota-besøk :

I orden :

Signert dokument på at delelistene jeg har brukt er riktige å viser det samme som forhandler

Hjulstillingskontroll ferdig og stemplet, perfekt innenfor nå.

Bremsetest utført, helt perfekt.

Avgasstest utført, den var faktisk innenfor.

Gjenstår :

Lysene fant han ut var høyrekjøringslys!

Så han som har hatt bilen før meg har sikkert bestilt nye lys fra England eller Japan uten å tenke seg om... Fikk tak i 2 brukte originale med en kar etter tips fra smurfen vår, thx!

Gjennomgang av bil sammen med toyota mekanikeren og teknisk sjef fra toyota på at det jeg har skrevet ned er gjort, faktisk er gjort... Han var sykmeldt så da får vi ta det igjen :)
Sist redigert av Makk den 03 apr 2023 17:11, redigert 1 gang totalt.
 #465496  av Makk
 
La oss håpe.

Lyden er så rå at jeg tror ikke jeg bryr meg med å bytte eksosanlegg engang, det at 3vz-fe ikke må kjøres uten noe foran selve lyddemper for da blir det stygg dronelyd har dem jaggu meg rett i på det store internettet !

Kanskje i fremtiden en gang, men det blir isåfall noe ala Moongoose og en highflow cat pga jeg er lei av å gråte meg gjennom hver EU :lol:
 #465542  av Makk
 
Prosjektoppdatering.

Toyota ble plutselig supervanskelige... Teknisk sjef begynte å bable om hvordan han måtte ha bilen i 3-4 dager å demontere komponenter for å måle... TIL 1700 KRONER TIMEN!!!! Tror ikke det du !

Og det var så veldig vanskelig for alle bøkene hadde dem bare kastet på "så gamle biler som ingen har"

Jeg ble litt oppgitt der og da, laget en flash-sale for en av landets beste chassiser, men fikk bare sure rasshøl i PM boksen så dem kan alle brenne i helvette, dem får ikke kjøpe nei, skal heller begraves i den :D

Men, det er lyspunkt i en eller så jævlig verden, jeg ringte herremannen ansvarlig for saken min direkte og forklarte å snakket med han i en time om hvor mye tull dette her er.

Dem kan ringe meg om dem vil vite noe om MR2.

Så, etter samtale i telefon å henvisning til enkle ting på internett delelister har jeg fåt SVV til å gå bort fra kravet om at Toyota skal skrive under på at dette er nå satt opp som en turbo, jeg kan bruke de bremsene jeg vil så lenge det er toyota nummer å dem består bremsetester å alt jeg trenger å gjøre er dokumentere forskjeller mellom turbo og na understell, noe som skulle vær grei skuring for jeg har kjøpt mye av delene jeg har brukt til det for gamle dempere å foringer å all anna drit er ikke mye å samle på.

Eneste jeg ikke klarer dokumentere med målinger og stemplinger er stabstagene, jeg skal sende han en ny mail ut i uka å spørre om jeg kan benytte whiteline foran og bak eller om jeg skal bestille turbostabstag m/kvitteringer fra amayama.

Siden det er bare 30 hester opp fra en 3sge på papiret, så var han ganske medgjørlig han fra svv, jeg viste også til at Paul Woods er han som har lagd det elektriske og konvertert svinghjul å slikt og at dette er utført veldig profesjonelt, da ble han mer i siget for han visste han veldig mye om.

Det er fortsatt håp, er bare fanget i byråkratiet atm.

Ellers, god ølings, sitter på camping i Oldedalen å prøver glemme at trassige ting finnes, men klarer selvsagt ikke å legge gaming pc'n hjemme så da blir det gaming å hat hele natta på internett lol
 #465543  av ArildM
 
Kjenner jeg gleder meg til å vise JDM bil på SVV :lol:
Vi må vel bare holde på håpet og tro at vi kommer gjennom dette på noe vis :D
Hei skål!
  • 1
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 37