TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Svein's nye MR2 turbo prosjekt - Nå nye V6 prosjekt (Godkjent i vognkort nå)

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #465731  av Makk
 
Løft aldri opp en bil, du finner bare mer :D

* Skive høyre bak brun på 20% - Korrigert ved å slipe pad og ta bort idiotiske "pinner" med vinkelsliper fra pad, klart stempelet presser skeivt her.

* Sveiset inn ny flex som revnet, var skadet fra før men tett, men latsabben tenkte den kanskje holdt, det gjorde den ikke lol

* Ikke kjøp radiatorslange fra biltema, den som satt der pipler det kjølevæske fra midt på uten grunn, skiftet med industrislange fra Hydroscand.

* Flushet varmeapparatkrets og motor (igjen) endelig er det varmeapparat å få.

Derp.
Vedlegg
P_20230704_192640.jpg
P_20230704_192640.jpg (734.74 kiB) Vist 336 ganger
 #465732  av ArildM
 
Nice.
MR2 er litt herk å få luftet skikkelig, men funker veeldig bra når man først får varme i apparatet :)
 #465733  av Makk
 
Ekstra knød med V6 virker det som, har ikke hatt så vanskeligheter med dette før på de andre bilene.

Denne gangen tok jeg av begge kjøleslangene og tømte væske gjennom dem til det tøt ut den andre, sjekket først med trykkluft at der var passasje selvsagt.
 #465735  av Amund
 
Pinner på klossen er der for at automatisk stramming på håndbrekket i kalipper skal funke skikkelig. Pinnen har spor i stempel den passer i 🙈

den automatiske stramminga i kalippere må nullstilles heilt på begge sider samtidig, eller bremser det skeivt. Brukte lang tid på å finne ut av det sjølv npr den hadde skeiv bremsevirkning bak. Men Paul Woods hadde løsningen, igjen.

Kjører forresten kjølevann slanger frå biltema sjølv, to av de er 15 år gammel, ingen lekkasjer her. 🤷‍♂️

Men fett prosjekt, grattis med godkjenning! 😎
 #465737  av Makk
 
Skjønner.

Med meg stod dem slik stemplet ble skeivt, kappa driten bort for dem var der ikke på tidligere klosser, kanskje dem ikke er nødvendige?

Perfekt bremsetest hos meg både hos svv og eu kontroll og dem har vært i bruk i 2 år før med turbo motor, ene siden var allerede kappa bort
 #465858  av Makk
 
Bilen er skatten som bare gir å gir nå, har vært en hyggelig sommer med V6 lyd.

Og nå får jeg ikke lov å selge den for kjerringa vil bildet skal replikeres om 18 år for hu tøtta her :lol:

Planer under vurdering er whiteline foran og bak og finne ut hvilken motorforing som gnikker når den blir våt, men jeg har min mistanke om at det er polyforingdriten, noen anbefalinger? Original? Annet merke? Gjelder fremre feste girboks, E153, den med girwirene.
Vedlegg
P_20230908_182854.jpg
P_20230908_182854.jpg (972.47 kiB) Vist 312 ganger
 #465859  av ArildM
 
Må vel bare gratulere da :D 18 år går fort, dagene kan gå sakte, men årene fort :)

Ellers har jeg vært fornøyd med alt jeg har handlet hos prime, så tipper noe ala dette:
https://primemr2.com/products/front-mot ... 5009030283
Blir bra.

Har kjørt polyforinger i understell og det har funka bra, men ser flere fraråder det på motorfester.
 #465931  av Myklebust
 
Lekkert!
 #466302  av Makk
 
Update :

Ingenting å melde, bare en førsteside oppdatering.

Har bestilt service deler, olje og filter basically bare i år.

Før sommeren kommer blir det olje+filter, fremre motorfeste skiftes fordi det knirker npr det er vått (poly) å begge fremre stabstag foringer er slappe og skiftes.

Stille tenning å utbedre jordingspolen + sette på hovedstrømsbryter er vel det eneste som står igjen, ellers er det mindre ting som å sette på noen chromstusser på eksosen før dagen kommer at man evt spanderer på seg et moongoose eller lignende..

Skulle ønsket meg en tur "somewhere" men her kommer enda et år der alt er oppbrukt på forhånd i hus og anna drit, litt lei dått kåm...
 #466304  av ArildM
 
Snakker litt åpent nå, men MÅ man bytte olje hvert år på en bil som går 2-3000km? :?

EDIT:
https://bobistheoilguy.com/forums/threa ... r.6/page-2
So the final answer is that under ideal circumstances time is not the primary factor in needing an oil change?

Seems to be what I am gleaning from bits and pieces around here.
Avhengig av kjørestil osv så er det kanskje greit å bytte olje en gang i året, men for en bil som finkjøres noen få tusen km i året så er ikke nødvendigvis aldring av olje en faktor som gjør skade på motor. Ref de i denne tråden som har kjørt oljetest på oljer som er 1-2-3 år gamle og ikke får noen skumle resultater tilbke mtp syreinnhold eller andre komponenter i olje som ikke skal være der.

Meen, kommer nok til å bytte olje en gang i året uansett om jeg kjenner meg selv rett :)

De som påstår at du MÅ bytte den hver 3.mnd hvis du ikke bruker bilen tror jeg må ta seg en bolle og slappe av litt :lol:
  • 1
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37