TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Svein's nye MR2 turbo prosjekt - NÃ¥ nye V6 prosjekt (Godkjent i vognkort nÃ¥)

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #466308  av Makk
 
Litt også fordi det er jo ikke så lenge jeg bygde den sammen med toppene helt av og renset blokk å pickup, bunnpanna, toppene, oljekanaler å pumpa, dem lå i rensebad i i titalls timer...

Første oljeskiftet såg jo oljen ut som bare satan etter en times kjøring heheh, dette er fjerde skift.
 #466337  av Makk
 
Fått bytta ut dette faenskapet, nå jukker ikke bilen frem og bak og knirker ikke ved pådrag/deaksellerering.

Ny olje og filter, nye stabstag foringer foran og motorfeste fremre bak montert.

Kjører som en drøm og er sommerklar nå 8)

Og ny campingvogn ble det også, så en får se hva en får gjort denne sommeren nå da :lol:
Vedlegg
P_20240302_103555.jpg
P_20240302_103555.jpg (852.79 kiB) Vist 340 ganger
 #466339  av Makk
 
Ja det er polygreierne er visst rikelig kjent å være noe skikkelig møkk på akkurat det festet.

Å når det var vått så knirka det noe så jæævlig, godt å finne feilen, var ikke sikker hva det kunne vær for når den var tørr var alt stille selvsagt å umulig å finne med doning på bukk haha

Skiftet til oem type å det ble en hinsides forskjell, fra båt seilet av en dranker til super cool F1 tight som faen.

Og kjiper ikke ut på oljen nei, castrol er bra og lett å få tak i 10 40w uten at det koster enorme mengder, autodoc denne gangen til godt under halv pris alle andre sjapper/verksted...
 #466359  av ArildM
 
Ah, tenkte du gikk fra gummiforing til poly, og var streengt tatt litt skeptisk siden jeg har hørt mye negativt om vibrasjoner og ulyder med poly som du sier.

OEM er veldig ofte løsningen :wink:
 #466382  av Makk
 
Kjørte tur i dag i skinnende sol og fylte full tank 98 pangsin.

Det gråt nok en miljøverner nå, men fy faen for en glede å høre sekseren brøle ved litt tungt gir og passelig pådrag 8)

Har blitt en fantastisk cruiserbil, absolutt ingen racer, blir sikkert strekt av både 3sgte turboer å 2gr'fe men om noen tror jeg bryr meg så tar dem veldig feil, 3VZ-FE har den ultimate badboy attitude, og jeg tør påstå ingen av dem har den brutale innsugslyden :D

Nesten litt sånn som Corvette-man her i bildet, jeg gir fullstendig faen, jeg har en V6 MR2 bygd av min egen hånd!, hvilken sjeleløs el-bil bestemt av myndighetene er bra har du ?? :D

Håper å kunne rekke over det treffet på Lillehammer, MR2 treffet i Telemark har jeg null sjangs på pga tiden det utføres på og avstand.

Ny dynamo ser jeg er neste investering (neste vinter) Tror ikke den lader fullt ut, 13,6 volt er ikke akkurat amazing, merker han er litt tung etter å ha stått ett par dager, batteriet er nytt og når det lades opp så er han velvillig selv etter en uke stillstand :p
Vedlegg
OIP (2).jpg
OIP (2).jpg (41.83 kiB) Vist 217 ganger
 #466411  av Makk
 
Haha, det flotte med de gamle der er at selvom dem er ultra-late i sin originale form så skal det ingenting til for å legge på power.

Annen forgasser, større potter og et moderne tenningsanlegg så nesten dobler dem effekten, wheeler dealers hadde en episode med en sånn å den ble helt spinnvill :mrgreen:
 #466412  av ArildM
 
Synd at Amcar, for min del, fortsatt sliter litt med gammelt gubbepreg.

Som du sier, ganske så pene biler, og veldig lite som trengs for å øke effekt vesentlig. Og selv i stock form en finfin cruiser :wink:
 #466414  av Makk
 
Fikk tatt noenlunde avlesning av tenning på bilen, den hovererte mellom 8-12 grader, vanskelig å se da motorfestet til Woodsport er så inni helsike i veien og bilen går ikke så lavt som på 700 rpm så det scenarioet må skapes ved at noen står å lager en liten vakuumlekkasje slik motor ramler ned på turtall.

Går på cirka 1000-1100, som er nok fordi servostyringen er tatt bort, den er som på 3SGTE Celica vakumstyrt slik den skal gå opp på turtall når man vrir på rattet på tomgang, her er det bare plugget og da får man høyere tomgang uansett.

Får ta igjen finstilling av tenning til rundt 15 BTDC til neste gang jeg er på løfteren eller gidder, jeg må faktisk ta av det motorfestet for å klare se skikkelig, måtte bruke slangekamera i dag og det er såpass forsinka at det blir ikke akkurat nøyaktig justering.

Der er ett flat-spot på motoren mellom 2500-3000 og det tror jeg kommer av at tenningen er litt for retardert nå som motoren er frisluppet og ikke trenger dra på verken servo eller AC.
  • 1
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37