TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Nankang NS2/NS2-R?

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #463238  av OleST
 
Noen her som har prøvd "sportsdekk" fra nankang? Ns2 er gatedekk med litt sportslige egenskaper og Ns2-r er semislicks ment for bane men gatelovlige, har lest en del om sistnevnte da de er billige og får skryt av folk som bruker de på bane eller veg i varmere klima men finner få anmeldelser hvor anmelder har brukt de i kilma tilsvarende norsk sommer så da spør jeg her.

Dekka skal brukes på bil som veier under 1000kg så de vil ikke utsettes for den hardeste belastninga.
 #463239  av Makk
 
Der er ikke en eneste offentlig vei i hele norges land du trenger slike dekk på av to grunner, asfalten er elendig og nedkjørt overalt, og fartsgrensene er tragedie.

Skal du på bane å sette rundetider? Løp å kjøp! Nankang er bra dekk for sånt, semi slicks slites fort dog.

Skal du kjøre rundt som normale folk å kanskje gasse på litt her å der, kjøp hva som helst egentlig, smart med dekk som er god seiping på for vann her på bjerget, noe som er vanskelig å kombinere med slicksdekk, det er liksom to forskjellige behov.

Ser alt for mange som kjøper svindyre dekk for å kjøre samme hastighet som ho besta :mrgreen:
 #463247  av OleST
 
Ah, ja da er ikke NS2-R noe tema til gatebruk i allefall.
 #463248  av ArildM
 
Det mest moro jeg har hatt med bil noen gang kanskje? Var med AW11 på original dim med 14" felg på bane.
Jeg kjørte opp en helt tankt før jeg tok meg en pause, tanka opp og dro rett utpå igjen. Dekkene var noen billige "no name" dekk, var steinharde så jeg kjørte sikkert en sesong til på dekkene før jeg bytta de ut :lol:
Jeg hadde med de dekkene plenty grep til å kjøre fort nok i massevis, samtidig som jeg faktisk hadde grei mulighet til å hente meg inn igjen om jeg fikk overstyring.
Om jeg hadde stilt opp med semisliks hadde jeg tvilsomt hatt det like gøy, og hadde jeg dratt rundt hadde jeg neppe klart å hente inn bilen.

Ellers har jeg som Makk sier prøvd masse forskjellige dekk, både Toyo, Falken osv osv, men ærlig talt sjeldent kunne si at jeg merker noen enorm forskjell på de ved normal kjøring.

MAO, ikke kjøp det dyreste som finnes før du er erfaren nok til at du faktisk trenger det dyreste. Det gjelder vel alt av hobby?
 #463250  av OleST
 
Ser den. Blir vel nankang ns2 da, det er jo billige gatedekk med greit mønster.