TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Black Raven 2002 Rav4 XA20

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #464683  av ArildM
 
Takker :)

Skjemaet var til uvurderlig hjelp :lol:
Ble en YouTube video som vanlig for å skjønne teknikken :mrgreen:
 #464695  av Makk
 
Nei, det er nok bare du å lete fram lommeboka å dra den helt ut!

https://shopee.com.my/HIGH-QUALITY-TOYO ... .460542963

Nå vet jeg ikke hva 280RM er verdt for noe, men sannsynligvis mindre enn en prostituert her til lands, så her er det bare å slå til på en varende opplevelse istedenfor en 10 sekunders sprut :mrgreen:

Om du gir dem ekstra penger, eller bilder av ditt lem, så lager dem nok til 2 dørs også skal du se!
 #464697  av ArildM
 
:lol:
Kanskje prosjektet skal gjennomgå en helomvending for å gjøre ett forsøk på å skape en Rav4 GT4 :lol: Coilovers, full stylingpakke og tilbake til harrydagene :lol:

 #464698  av OleST
 
Rav GT-Four skulle jo vært en greie, Toyota kunne ha konkurert med Mitsubishi Pajero Evolution! :mrgreen:
 #464699  av ArildM
 
Vel, konseptet het jo Rav Four, så det hadde i alle fall i utgangspunktet en viss tilknytning til feks Celica GT-Four.
Men markedet ville ikke ha off road biler som brukes i fjell og skoger, men mer i retning en 4hjulstrekker man kan bruke som familiebil på asfalt (og kanskje på vei til hytta en gang i blant). Resten er historie :)

Bilde

Så om 3sgte motoren noen gang var i planene for Rav4 vet vel ingen, men det er morsomt å tenke på. Er i alle fall en veldig kort vei å gå for de som er levert med 3sfe motor og Celica drivverk originalt (1.gen Rav4) :)

Gleder meg til oppdatering på Papadakis racing sin 1.gen Rav4, siste video viste en 3sgte som skulle inn i den bilen :wink:
 #464879  av ArildM
 
https://play.google.com/store/apps/deta ... n_US&gl=US

AGAMA Car Launcher



Tror ikke jeg har oppdatert med hvilken launcher (hovedmeny) til headuniten jeg endte opp med å bruke.
Videoen ovenfor viser litt av utseendet/funksjoner den har. Full custom mulighet til å ordne ting akkurat slik som du vil, med Toyota logoer osv osv.

Knallfornøyd med både den og bilen forøvrig :D
 #464882  av Myklebust
 
Det ser veldig fancy ut! :D Godt valg!
 #464886  av ArildM
 
Takk :)

Ja måtte sjekke i tråden min i dag etter at jeg så Mightycarmods installerte en liknende spiller som min i Levorgen de holder på å modde. De hadde samme hovedmeny som min hadde originalt, som ser kjip ut imho.
AGAMA er meeget vel gjennomført og kunne i mine øyne ha vært integrert som en OEM headunit.

Har custom ordnet min slik at den har kun de knappene jeg vil ha (DAB / Maps osv ).

Får se om jeg tar en dag og støydemper dørene og får satt inn litt bedre høyttalere i døra, ellers ser jeg at den gule ledbaren fungerer glimmers på sånn 0-100 meters avstand, genialt grøftelys, men kunne ha tenkt meg noe som lyser litt lengre. Så vi får se.
Samt jeg MÅ få koblet ledbaren inn på langlysene, de få gangene jeg kjører i mørket blir jeg gal av å både slå på langlys og ledbar på hver sine steder HELE tiden :lol:
 #464891  av Myklebust
 
Jess, det med ledbaren går ikkje i lengden! Hadde det sånn på MX-en ei lita stund, endte opp med å blinde en del stakkarer, særlig på morningen når refleksene ikkje er raske nok :P
 #464909  av ArildM
 
Da var ledbaren koblet korrekt. Skal bli en lettelse å kjøre i mørket nå :D Før gikk den på strøm på tenning, ble som sagt bare tull å slå den av og på hele tiden.

Gjorde det slik, fant farge på ledningen til "high beam" altså den som får 12v hver gang man setter på langlys i selve lyktekontakten. Tok av dekslet rundt rattet der bryteren til lysene er og satte multimeteret inn på ledning med samme farge der (på Rav4 2002 er den rød og sort). Dobbeltsjekket at også her var det 12v hver gang langlysene ble satt på.
Klippet ledning og spleiset inn ledning som går først til bryter i midtkonsoll, og så går denne videre fra bryter og inn som styrestrøm på rele. Crimpet sammen ledningene og satte på krympestrømpe. Teipet fast ledning i eksisterende ledningsnett og voila. Ganske så skjult og "oem" ish installasjon av led bar.

KLAGING: H4 pærer er noe forbanna dritt :lol: Lysbildet er totalt rævva både originalt og med ettermarkedslykter. Led pærer som er mye sterkere hjelper NADA da de er direksjonelle og denne bilen har reflektorer foran pærene.
Hadde et sett med HB4/9006 som så ut til å fungere der tåkelysene står, og det gikk jo fint på ene siden, men på andre siden ligger spylevesketanken kliss intill pæra, så om man skal ha LED her må det være pærer som bygger like lite som en standard HB4/9006.

Eneste option nå for bedre lys er en kraftigere led bar, men posisjonen jeg har valgt nå som er ganske diskret tillater ikke noe større ledbar. Så da må jeg evt gå for en hvit variant (som trolig vil lyse en del bedre). Evt må jeg feste noe på skiltet eller oppå støtfanger. Ikke så diskret, må nesten tenke litt. Sjekket bak grill og der er det for trangt for å få satt inn noe, så også det blir vanskelig. Må nesten sjekke litt hva som finnes tilgjengelig.

Neste steg blir å støydempe dørene og sette inn noen 6,5" høyttalere jeg har liggende :)
 #464955  av ArildM
 
Solgt til noen hyggelige entusiaster som hadde en 1.gen 2dørs Rav4 som var rustet opp.

Nye prosjekter venter :D