TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Toyota FLUID SPECS MY ’94 – ’05 (motorolje, girolje, kjøleveske +++).

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #467204  av ArildM

Fant denne i en verkstedmanual for Toyota Mr2 Mk3

Gjør oppmerksom på at jeg ikke kan bekrefte at det er en offisiell "dealer spec" liste, men ut fra hva jeg kan finne ut er den korrekt. Og som diskutert tidligere, det er ikke alltid det som spesifiseres originalt er det som er best å bruke på biler som er 10-20-30år gamle.

(41.8 kiB) Lastet ned 28 ganger
 #467206  av Makk

Basert på flere biler og årevis med bruk :

Celica GT-Four 1990-1993 - Redline 75-90NS til Transakselen/transfer og 80-90 GL5 Hypoid til bakaksel.

75-90NS er en GL5 som ikke dreper myke materialer i girkasser som skal ha GL4, på Celica MÅ du ha GL5 fordi i girkassen her ligger det både girkasse, differensial og transferboks i samme badet, bruker du en ren GL4 for å redde girkassa sine myke materialer så ryker utgående aksling bakover, bruk 75-90NS....

MR2 SW-20 Turbo - Redline MT-90 til Transakselen, den fikser til og med kasser som skraper litt ved girbytte.
 #467207  av ArildM

Takk for tips.
Mener jeg hadde samme erfaring med Mr2 kasse som du (E153 med lsd), bytta til Redline (skal dobbeltsjekke hvilken type) og det ble veldig bra. Den hadde såvidt startet å skrape ved kaldt vær, men forsvant etter bytte av olje.