Side 1 av 2
fuelcut sensoren
Legg innLagt inn:29 aug 2004 17:07
av vegar85
hvor er fuelcut sensoren?? vist jeg skrur mye opp på boostcontroleren så kutter den på 0.8. vist jeg skrur litt ned kan jeg lade 1.1 bar. skjønner ingenting jeg nå.......

Legg innLagt inn:29 aug 2004 20:17
av CelicaTurbo
hm, du har ikke tilfeldighvis en slik boostcontroller som du plasserer i kabinen, og har plassert trykkmåleren på samme slange

Legg innLagt inn:29 aug 2004 21:38
av vegar85
nei. har nok ikke det....
Legg innLagt inn:29 aug 2004 23:19
av CelicaTurbo
trykkmåleren som ECU bruker for fuelcut står på samme vakumkrets som du forhåpentlighvis har koblet trykkmåleren til kabinen til. Jeg ser egentlig bare en forklaring og det er det at trykkmåleren din er koblet til wastegaten slik at den viser lavere trykk enn hva du egentlig har, og dermed tror at trykket for fuelcut synker mens egentlig er det bare måleren som viser mindre og mindre. Men, du sier at det er koblet korrekt så da kan ikke jeg forstå at det kan være andre ting som fører til dette

Legg innLagt inn:30 aug 2004 06:29
av vegar85
jeg har koblet trykkmåleren på sammme sted som den orginale trykkmåleren. brukt samme vakumslange.
Legg innLagt inn:30 aug 2004 10:54
av CelicaTurbo
jeje, da kan jeg ikke hjelpe deg

Du spør i første post hvor fuelcut sensoren ligger, det er trykksensoren som står på torpedoveggen..
Legg innLagt inn:30 aug 2004 12:20
av vegar85
er det bare å ta av ledningen på den? eller hjelper ikke det...? eller skalman tu ut den vakumslangen å bende den??? vist jeg ikke er helt på jordet og ser på feil sted.
Legg innLagt inn:30 aug 2004 13:19
av CelicaTurbo
ta ut slangen og plugg en skrue i den, og sett en slangeklemme på så er du sikker på at det er tett. Om du drar ut pluggen får du feilkode og ECU vil istedet bruke luftmengdemåleren som grunnlag for fuelcut (så du kommer ikke noe lengre på det viset)..
Legg innLagt inn:30 aug 2004 14:13
av vegar85
takker for svar. dette skal prøves i kveld. he he. får håpe alt går bra.....
Legg innLagt inn:30 aug 2004 20:38
av vegar85
det virket det

. tør ikke skru opp så mye trykk men 1.2 bar gikk det. jeg er fornøyd med det jeg. syntes det går veldig bra. hørte heller ikke noe tenningsbank.

Legg innLagt inn:30 aug 2004 22:07
av CelicaTurbo
hehe, greit med en enkel hobbyløsning da, men nå har du jo ingen fuelcut ved overtrykk i det hele tatt så du får bruke foten istedet

Legg innLagt inn:31 aug 2004 12:55
av vegar85
ja må ta det pent nå. luere på om det er den sensoren som er ødlagt. kansje jeg skal kjøpe en ny.
Legg innLagt inn:31 aug 2004 13:54
av CelicaTurbo
det er jo faktisk mulig at sensoren kødder, men det er enklere om du låner deg en sensor fra noen andre i området om du har muligheten til det, bare for å verifisere at sensoren er problemet altså, en kort kjøretur eller to skulle vel holde til å finne ut det?

Legg innLagt inn:31 aug 2004 14:22
av vegar85
ja, den var ikke dum. jeg kan jo høre med rune om å prøve han sin.
Legg innLagt inn:03 sep 2004 04:46
av GT4 CS
Yo vegar Du kan gjerne låne min. Jeg byner på jobb fredag, så bare og ringe utpå ettermiddagen så skal du få låne den