Side 1 av 2
Nøkking i bilen
Legg innLagt inn:30 aug 2004 16:02
av Gjertsen
Når det regner ute eller er kaldt så nøkker bilen hele tiden, og høres ut som en tre snekke. vi vet jo alle åssen det høres. koselig lyd, men IKKE bra på bilen min.
Også er Acc'n sjuuuukt treg.
Dette er ved kald motor rektignok.
men bilen skal jo ikke være slik.
Kunne nye tennplugger gjort susen? eller må jeg ha ny coil også?
Hvor ligger coilen egentlig og hvor mye koster slikt?
sikkert non av dere som har kjøpt det før ! :p
Legg innLagt inn:30 aug 2004 17:21
av kennethx
Problemet er vel at man ikke kan vite med sikker het akkurat HVA det er. Men at det er jo en god sjanse at det er enten tennplugg/coil ledninger, tenplugger eller coilen. Hvis du kan låne tenplugg/coil kabler av noen som ikke har problemet, så kan du jo eliminere en feilkilde i allefall. Bytter du tenplugg ledninger er det også annbefalt å bytte tennplugger samtidig, da noen har fått problemer dersom de ikke gjør det.
Legg innLagt inn:30 aug 2004 17:56
av Gjertsen
ok.. men er det forskjellig tykkelse på tennplugg og coil ledning?
Må jeg låne av en som har 3s-gte motor liksom?
Legg innLagt inn:30 aug 2004 18:07
av kennethx
Du har 4 tenplugg ledninger og en coil ledning. Og du må nok låne av en med 3s-gte ja.
Legg innLagt inn:30 aug 2004 18:54
av Gjertsen
vet hvor tennpluggene er, men ikke hvor coilen er!!
samme motor jah. uff kjenner jo ingen med den motoren gitt
Får kjøpe non nye tennplugger jeg som er kaldere enn dem jeg har.
jej.
non andre ideer over hva det kan være?
Legg innLagt inn:30 aug 2004 19:32
av mr.two
Coilen sitter vel vanligvis i enden av pluggledningen
Legg innLagt inn:30 aug 2004 20:04
av Dalan
Følg pluggledningene til fordeleren, og så den enslige ledningen som går inn på fordeleren, og inn på coilen i andre enden..
Legg innLagt inn:30 aug 2004 20:44
av kennethx
noe sånnt ja, men at bilen blir mer gretten i vått vær tyder med på ledningsnett og/eller coil enn det tyder på tennpluggene i seg selv. Men om du bytter ledninger bør du bytte plugger samtidig for å være sikker på at de nye ledningene ikke blir ødelagt. noen som har hatt problemer med det på disse motorene.
Legg innLagt inn:30 aug 2004 20:48
av tbergstad
Mye galt med kjerra di gjertsen.. Syns nesten synd på deg.
Legg innLagt inn:30 aug 2004 21:47
av Gjertsen
tbergstad skrev:Mye galt med kjerra di gjertsen.. Syns nesten synd på deg.
Ja er endel blitt gitt..
Trur jeg runder godt over 200 laken for bilen :p
men bilen er jo blitt bedre da gitt

hihi... men enda er det litt å gjøre. begynt å slipe ned vindusviskerene nå og lakka dem, ble faktisk bra.men ekke ferdig enda.

kan slenge ut bilde når jeg er ferdig, men det blir jo på min egen lille topic "oppgradering av carlosen min" her på celica forumet.. hehe
Legg innLagt inn:04 sep 2004 05:27
av GT4 CS
Du kan jo ta en co test på bilen din og, koster ca 200kr, kan og være syresensoren din. Tok co test for et par uker siden og fikk vite at lambda var dårlig. Byttet den og det hjalp mye, den kostet 1200kr. Jeg har bytta coil,fordelerlokk og rotor, tennpluggledninger og plugger, hjalp litt det også, men ble enda bedere med ny syresensor,hadde kunn nøkking på kald motor da,men det trur jeg alle har.
Legg innLagt inn:04 sep 2004 15:15
av Gjertsen
GT4 CS skrev:Du kan jo ta en co test på bilen din og, koster ca 200kr, kan og være syresensoren din. Tok co test for et par uker siden og fikk vite at lambda var dårlig. Byttet den og det hjalp mye, den kostet 1200kr. Jeg har bytta coil,fordelerlokk og rotor, tennpluggledninger og plugger, hjalp litt det også, men ble enda bedere med ny syresensor,hadde kunn nøkking på kald motor da,men det trur jeg alle har.
Hm ja får vel prøve Co test og om ikke tennplugger eller coil funker!
Hva skal CO'n ligge på da? non som vet?
Legg innLagt inn:04 sep 2004 16:04
av GT4 CS
Skal sjekke det ut jeg. Har du cat?
Legg innLagt inn:04 sep 2004 17:11
av Gjertsen
yep. har racing kat, eller highflow kat som de på svendsen eksos kalte det..
Noen som vet hva tennpluggene heter? nr og slikt? samt varmegrad.
Er kjipt å sitte og skru vekk IC'n og sjekke.. siden jeg ikke har SÅÅÅÅ veldig peil på skruing..Samt er kjedelig å skru opp alt når jeg kan få en av dere til å gi meg nr og slikt om dere vet!!
Legg innLagt inn:04 sep 2004 17:22
av GT4 CS
Orginal plugger er fra denso nr: pk20r 8 Men med høyere ladetrykk må du jo ha en grad kaldere. Har kjøpt meg nye plugger ifra halo. Om du venter litt skal jeg finne nr på de. De plugga er vist helt råe