Side 1 av 1

Slipesett til MK3

Legg innLagt inn:02 sep 2004 13:44
av Shyggen
Var innom Toyota og spurte etter slipesett til MK3..

Gav han chassi nr. og modell nr.

Han fant fram 2 alternativer, som han ikke visste forsjell på..
Og han kunne ikke ta dette tilbake etter at det var kjøpt, da
det måtte spessial bestilles...

Et som het Sverige Spessial, og et som ikke het Sverige Spessial.

Noen som har vært borti dette? og vet forsjellen på disse?

Bilen min er jo Svensk men, den er importert fra Tyskland..

Så opprinnelig er den vell Tysk vil jeg si men, noen som vet om
disse går om værandre?

Mvh Forvirret..
Raymond

Legg innLagt inn:02 sep 2004 14:08
av ST205RR
Vist bilen er kjøpt ny i tyskland skal du IKKE bruke sweden spec
selv om den er brukt importert til sverge
vet ikke forskjellen på di :(

Legg innLagt inn:02 sep 2004 15:18
av TOYPARTS
ST205RR skrev:Vist bilen er kjøpt ny i tyskland skal du IKKE bruke sweden spec
selv om den er brukt importert til sverge
vet ikke forskjellen på di :(
Har ingenting med saket å gjøre, de er helt like, kun laget en type turbomotor

MVH Erik

Legg innLagt inn:02 sep 2004 15:46
av Shyggen
Okey, hadde bare vært kult å visst dette...

Han på Toyota hadde ingen peiling, ikke at jeg ble overasket over dette..

Legg innLagt inn:03 sep 2004 02:00
av Turbotrille
Den svenske modellen er nok en med forsterket toppakning.
Det bør du undersøke før du bestiller.

Om det er stor prisforskjell på de og om det er fordi det er forskjellige toppakninger i slipesettene så ville jeg valgt billigste utgave, og kjøpt en 1.2mm stålpakning utenom.

Det er nok samme delene i de, men med forskjellig toppakning.

Ville vel uansett ikke kjørt med noe annet enn ståltoppakning. :?

Du lærer av dine feil. :wink: :wink: :oops:

Legg innLagt inn:03 sep 2004 08:57
av Shyggen
ble en 1.4mm Titan Pakning fra Xposeracing.se..

Det burde vell gå fint? :D

Legg innLagt inn:03 sep 2004 10:26
av Turbotrille
Shyggen skrev:ble en 1.4mm Titan Pakning fra Xposeracing.se..

Det burde vell gå fint? :D
Godt valg.

Regner med det skal holde isåfall.

Pass på å få blokken helt ren da, uten noen store spor og denslags, toppen leverer du til en som kan planslipe den. :)

Husk også på å få gjort ren hullene til boltene som skal holde toppen på plass, ligger det drit nedi der så kan du ende med at boltene løsner igjen. (Been there, done that) :oops:

Hvordan er det med toppbolter? Følger det med i et slipesett?

Om ikke vil jeg anbefale ARP bolter, disse kan Toyparts skaffe deg. :)

Legg innLagt inn:03 sep 2004 11:10
av Shyggen
Bestilte ARP bolter :)

1.4mm Titan Topp pakning
ARP bolter
Slipesett
Nye Pluggledninger
Hosekit
Reg.Reim og Spennhjul..

Ting som er like greit å bytte når man først har dette oppe...

Noen andre tips til innkjøp? så man er forberedt?
Jepp, Skal levere den inn til Plansliping, og trykktest.

Samt få montert helicoil..

Skal og få rengjort de bolt hullene, takker for tips..

Om noen har noe annet så er det hjertelig velkommen.. :)

Mvh Raymond

Legg innLagt inn:03 sep 2004 11:47
av Turbotrille
Termostat om toppakningen er gåen. :)

Men hva er Hosekit?

Hvilke pluggledninger har du bestilt?
Kan gjerne være greit å bytte plugger også?

Og en ting til, airconditionpumpen, står helt nede på blokken under innsuget, der kan være greit å tenke på å ikke ta av slangene som går inn på den om du ikke har grei tilgang på å få fylt på igjen sånn gass som blir brukt til aircconditionen.
Pumpen må nemlig av om du skal få av dekselet nederst foran reg. reimen. :wink:

Legg innLagt inn:03 sep 2004 12:16
av ST205RR
TOYPARTS skrev: Har ingenting med saket å gjøre, de er helt like, kun laget en type turbomotor
MVH Erik

Det er nok forskjell på di siden det er 2 forskjellig delenr
men det er mulig du kan bruke begge uansett

Legg innLagt inn:03 sep 2004 12:17
av ST205RR
Shyggen skrev:ble en 1.4mm Titan Pakning fra Xposeracing.se..

Det burde vell gå fint? :D

det blir nok bra skal du se :D

Legg innLagt inn:05 sep 2004 09:16
av Shyggen
Kjøpte pluggledninger fra Xposeracing, samt hosekitet som de hadde
der.. Hose kitt er vell bare nye slanger i en annen farge.. SÅ får man
byttet ut endel gammelt og morkent..

Byttet plugger for ca.3uker siden, og termostat for ca.2uker siden.. så
jeg håper disse klarer seg :D

http://www.xposeracing.se - sender som gaver om dere forhånds betaler osv.
kan være kjekt iblandt..

Takker for tipset ang. aircon, skal passe på å ikke koble vekk
noe der :D

pjuhh, ser ut som det blir noen timer med mekk dette :D

Legg innLagt inn:05 sep 2004 12:34
av TOYPARTS
ST205RR skrev:
TOYPARTS skrev: Har ingenting med saket å gjøre, de er helt like, kun laget en type turbomotor
MVH Erik

Det er nok forskjell på di siden det er 2 forskjellig delenr
men det er mulig du kan bruke begge uansett
Framdeles bare en type 7mgte, eneste forskjellen på de motorene var at de kom med et annet elektreisk i 89, men for sverige ble det levert en annen toppakning, men motorene er fullstendig like, tro meg jeg har skrudd sammen noen sånne motorer etterhvert

MVH Erik

Legg innLagt inn:05 sep 2004 22:23
av Shyggen
Heisann, Erik

Du vet ikke noe om hva som er forsjell med disse? om den Svenske
er sterkere? eller om det bare ble lagt 2 like med forsjellige delenr?

Kunne jo vært intressant for de som ønsker å ha en Orginal Supra?

Jeg for min del, gikk for Titan :) så til sommern blir det mer leketøy å fix..

Ps: litt off topic men, hva for slags effekt kan man hente ut med denne modden?

Titan topp pakning, Open Air, Og nytt eksos(Typ uten cat..)
Og til sommern, lexus afm og spredere..??