Side 1 av 2
Ny cat uten cat
Legg innLagt inn:03 sep 2004 04:39
av GT4 CS
Satt i en cat nå uten innmat. Man kan vel si så mye at det ble bra. Ved første gasspådrag kom fuelcut med påfølgene snus klistra i frontruta og snørra hengenes nedover kjakan. Men et lettens sukk får nå har det som var mine wastegate problemer tatt slutt. Lada kun 0,8bar før cat bytte. Den øket over 0,4 av seg selv med nye uten innmat. Sammenligning 70 til 150 med cat tok 14sek,nå tar det 9,4sek ,målt i 3gir. Mulig min gml cat var noe tett, men co var meget lav på den så den renset. Eller var det bare at eksosen ikke slapp igjennom hehe. Uansett så går carlosen som et helvete nå. Ble nyforelsket med en gang igjen Som den dagen jeg kjøpte bilen. Fult ladetrykk fra 2500 til 6500, ikke noe motstsand,nøkking og sviktene turbotrykk lenger, bare ren glede og 1 bar stabilt trykk i alle gir,merklig nokk faktisk 1,1 i 5gir. Er det noen som vet hva som er inni cat`n? Banka ut noe somlignet på betong og keramikk. Kan tryggt anbefalle og kjøre uten cat, det var gull værdt. Iallefall på min bil. Om noen gidder kan dere jo sammenligne med cat opp imot min da jeg hadde. Kansje hele problemet var at gml cat var tett, men rart at den renset så bra som den gjorde.
40-90 i 2gir med cat tpk 5,8sek ,uten cat tar det 4,3sek. Skal legges til at en impresa wrx sti skal bruke 3,5 sek og den ha mere krutt og er lettere. 70-150 ser dere jo over. Kult om noen gadd sammenligne.
Legg innLagt inn:03 sep 2004 16:40
av kennethx
hvis du holder venstrefoten på bremsen og "holder igjen" bilen på 40km/t med litt gasspådrag vil du bygge trykk, og i det du "starter klokken" trykker gassen helt inn og slipper bremsen så vil du få en litt kjappere gass respons

Har brukt det til å kjøre forbi noen ganger, kansje litt slemmt mot bremsene, men så lenge man ikke overdriver

Legg innLagt inn:03 sep 2004 16:59
av GT4 CS
Ja kan det trikkset der

Helt rå lyd da turboen bygger opp trykket. Ja man sliter litt på bremsene men er ikke noen belastning og snakke om. Hjelper utrolig mye da. Glemte og skrive det, men målte oxo 40-90 på 2 før med cat og da tok de meg 4,5sek med boost brake. Har ikke prøvd det uten enda. Men skal snart på jobb nå så da skaljeg teste da

Legg innLagt inn:03 sep 2004 20:51
av Speeder
brukte 13,5sek fra 70-150 med min -95GT 3.gir
Legg innLagt inn:04 sep 2004 05:15
av GT4 CS
Målte jobb bilen inatt da. En ford fiesta 2002 modell. Tok over 20 sekunder,gadd ikke måle lenger, Måtte jo gire til 4 og vøtt
Er det 2 liter gti du har? Spreke de da, er vel over 190hk i dem om jeg husker riktig
Legg innLagt inn:04 sep 2004 07:24
av sindrejl
170

Legg innLagt inn:04 sep 2004 07:38
av GT4 CS
Ok, jeg legger meg langflat. Litt trøtt etter en lang natt på jobb

Legg innLagt inn:04 sep 2004 09:20
av Speeder
GT4 CS skrev:Ok, jeg legger meg langflat. Litt trøtt etter en lang natt på jobb 
Ingen av dere traff helt, 175hk er det.

Re: Ny cat uten cat
Legg innLagt inn:04 sep 2004 10:02
av The Doctor
GT4 CS skrev:Satt i en cat nå uten innmat. Man kan vel si så mye at det ble bra. Ved første gasspådrag kom fuelcut med påfølgene snus klistra i frontruta og snørra hengenes nedover kjakan. Men et lettens sukk får nå har det som var mine wastegate problemer tatt slutt. Lada kun 0,8bar før cat bytte. Den øket over 0,4 av seg selv med nye uten innmat. Sammenligning 70 til 150 med cat tok 14sek,nå tar det 9,4sek ,målt i 3gir. Mulig min gml cat var noe tett, men co var meget lav på den så den renset. Eller var det bare at eksosen ikke slapp igjennom hehe. Uansett så går carlosen som et helvete nå. Ble nyforelsket med en gang igjen Som den dagen jeg kjøpte bilen. Fult ladetrykk fra 2500 til 6500, ikke noe motstsand,nøkking og sviktene turbotrykk lenger, bare ren glede og 1 bar stabilt trykk i alle gir,merklig nokk faktisk 1,1 i 5gir. Er det noen som vet hva som er inni cat`n? Banka ut noe somlignet på betong og keramikk. Kan tryggt anbefalle og kjøre uten cat, det var gull værdt. Iallefall på min bil. Om noen gidder kan dere jo sammenligne med cat opp imot min da jeg hadde. Kansje hele problemet var at gml cat var tett, men rart at den renset så bra som den gjorde.
40-90 i 2gir med cat tpk 5,8sek ,uten cat tar det 4,3sek. Skal legges til at en impresa wrx sti skal bruke 3,5 sek og den ha mere krutt og er lettere. 70-150 ser dere jo over. Kult om noen gadd sammenligne.
Hvilken type Boost controller bruker du? Er resten av eksosen din orginal eller har du på noen form for effekt anlegg?
Legg innLagt inn:04 sep 2004 11:27
av CelicaTurbo
bare vær klar over at om dere skal banke ut katalysatoren er er støvet som dannes giftig og ganske helsefarlig, ergo, dynk saken med noe gammel motorolje ettersom du jobber så binder du fast støvet

Legg innLagt inn:04 sep 2004 16:40
av GT4 CS
Har en bc fra turboxs. Den med dobbel justering. Blå og kobberfarget. Eksosen min er helt orginal bortsett ifra at cat er borte også har jeg fått bygget om bakpotta,fjærnet noe innmat og satt på et 5"rør. Angret den kosnetiske forandringenh senere,men ble fetere lyd da
Hva inneholder catn som er giftig celica turbo? Trudde det var keramikk av noe slag jeg da. Vet at de gml cat inneholdt en asbestmatte,men i 91 skulle de være trygge for asbest da.
Legg innLagt inn:05 sep 2004 19:45
av CelicaTurbo
Jeg kjenner ikke detaljene rundt hva som er giftig i støvet, det er jo mulig det er resultatene av forbrenningen i katalysatoren og ikke materialet i katalysatoren som er giftig da. Så langt jeg kjenner til skal innholdet være en blanding av et keramisk materiale og en platinalegering..
Legg innLagt inn:06 sep 2004 05:27
av GT4 CS
Var det kompis på verksted sa oxo. Så det har du helt rett i celica turbo

Han mente det ikke var noen fare så lenge man ikke sniffet støvet da. Var jo asbest i de gammle rundt innmaten i catn. Er greit og ta forholdsregler uansett. Er jo ikke sundt det som er inni der med tanke på jobben det har
Legg innLagt inn:06 sep 2004 13:03
av CelicaTurbo
det er best å ikke ta noen sjangser ihvertfall, og olje er en ganske effektiv måte å binde støvet

Legg innLagt inn:06 sep 2004 15:23
av GT4 CS
Ja helt enig med deg der. Skar meg litt i ene fingern på ene kladden som lå inni der, svei og ble hovent noen timer. Så olje er tingen, lettere og få opp delene og da
