TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • EU-kontroll av Supran min

  • Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #59036  av @lpher
 
Det ble (nesten) null hull det! :D

Artig å være Toyota eier når det er tid for EU-kontroll...iallefall så er det min erfaring etter 6år med Toyota's ihvertfall :D

Jeg fikk en ener fordi bakhjulslagrene begynner 'å få det' ...ingen kjempe bombe egentlig...litt mye sideways action gjør vel sitt med slitasjedeler kan man vel si! :D

Ble også noe diskusjon rundt (US-late spec) baklyktene mine...men det ordna seg...de er faktisk E-merkede! Go figure! :D

Fikk i tillegg skifta olje og filter...og fikk endelig skifta oljekjølern til bakakslingen også...var foresten ikke rare lekasjen...men vil man ha redskapen i god stand...så må man jo holde ting vedlike..itno knussel her i gården! :D

Har også bestilt time på Hell Bil for å flush'e automat-kassa igjen...da den begynner å få antydning til lyder igjen...ref denne tråden:
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=1719

Det viser seg...etter enda mere research....at det ikke holder med bare å 'skifte olje' her...for når forhandlerne skifter olje på denne typen automat...så blir faktisk bare en del av olja med ut....og for at det skal hjelpe så må absolutt ALL gammel ikke-Toyota Type IV olje ut....så vi får se...etter at de har demontert å 'spylt ut' all gammel olje :)

@lpher