Side 1 av 1
turbo avgift?
Legg innLagt inn:04 sep 2004 22:01
av Oas
vis man etter montere turbo, hva mere må gjøres i form av skatter god kjenning osv.
og kan man stille turboen lavt å så betale skatt og stille den opp senere eller tar de avcgifter på det høyeste man kan stille den opp
hva vil det ca koste etter montering og allt er klart osv
Legg innLagt inn:05 sep 2004 01:30
av memo
hvis du får bilen godkjent med turbo, betaler du noe småtteri for nytt vognkort osv, men skal alt være lovlig, må du betale avgifter for effekt økningen. dyrt.
Legg innLagt inn:05 sep 2004 01:30
av memo
pluss at du må få ny forsikring på bilen, siden effekten har økt
Legg innLagt inn:05 sep 2004 15:05
av Oas
går det an å stille turbo trykket på så lavt som muligth og så gå å betale avgifter for det?
Legg innLagt inn:05 sep 2004 16:50
av GT4 CS
Du må vel bremse bilen da slik at de har noen papirer og gå etter. Du kan jo seff bremse bilen med lavest trykk og bremse bilen slik den gir mest hk. Og om de du bremser bilen hos ikke er helt kukk i hue sender du da kun inn bremsepapirene med minst hk. Er jo fint mulig og lade 0,1 bar selv om de da kansje skjønner lunta. Så du bealer kun får den hk du har i motoren din, ikke hvor mye den kan gi
Legg innLagt inn:05 sep 2004 18:13
av Oas
det var det jeg tenkte på, tun og allt det der koster jo ikke så mye i seg selv men vis jeg liksom må betale 40-50 tusen etter det i avgifter begynner detå bli litt for mye for meg
Legg innLagt inn:05 sep 2004 19:33
av CelicaTurbo
bremsepapirene sier ingenting om trykket du kjører så det er bare å bremse på så lavt trykk som du kan få det, men det vil jo bli en del i avgifter for din bil siden den er såpass ny da. I tillegg må jo forsikringsselskapet informeres om statusendringen, og avgiftene for effektøkningen må betales til tollvesenet før du prøver å godkjenne bilen hos biltilsynet, og så klart kan du ikke kjøre med dine vanlige skilter på bilen intill biltilsynet godkjenner bygget. Ellers er det en god ide å snakke med biltilsynet først og ha en dialog med dem gjennom planlegging og bygging slik at du ikke får noen overraskelser fra dem..

Legg innLagt inn:06 sep 2004 05:35
av GT4 CS
Husk og få alt skriftelig ifra biltilsynet ang krav osv før du begynner med trimminga. Noen som har hørt denne før? "nei det har vi aldri sagt"
Legg innLagt inn:06 sep 2004 12:58
av CelicaTurbo
Det er nok lurt ja.. og skal noe slikt godkjennes er det nok viktig med god kommunikasjon med biltilsynet hele veien, og ta kontakt med dem før du begynner

Legg innLagt inn:06 sep 2004 15:37
av GT4 CS
10 poeng til deg der celica turbo,go dialog er viktig ja, en annen ting som er viktig og ha med seg er at bilen din bør se ut som turbokonverteringen er orginalt ifra fabrikk. Alt må se strøkent ut. Helhetsinntrykket han karen som godkjenner bilen får er noen ganger nesten mere viktig en alt annet, har jeg hørt flere historier om.