TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Dette er ett MUST read for alle dere med bodykits..

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

 #61106  av Anders gullstein
 
Vil ikke akkurat si at den etterligner noen spesielle biler heller. Den er da ganske forskjellig ifra Ferrari 348 og øvrige Ferrarier på den tiden.

 #61107  av sindrejl
 
gidder ikke kommentere.. for latterlig

 #61189  av tahustvedt
 
Tydeligvis veldig flinke folk! Men jeg syns det ferdige resultatet ble motbydelig. :lol:

Syns NSX er nydelig bortsett fra hekken som er litt for lang og ser korka ut bakfra. Har lyst på en sånn. Pålitelige biler som går an å eie. Litt merkelig å se at dere krangler om hvilken som er best bil av den og F50. :lol:

 #61339  av Erlend
 
NÃ¥ krangler vi ikke om F50 VS NSX, men vi DISKUTERER (;)) om NSX er bra eller ikke :) Og det er ganske selvforklarende egentlig :)

 #61709  av Anders gullstein
 
Vil ikke akkurat kalle V12'ern i F50 for en pinglemotor heller jeg. Så de testa den på Top Gear en gang, det var da formel 1.

 #61789  av Remi
 
Anders gullstein skrev:Vil ikke akkurat kalle V12'ern i F50 for en pinglemotor heller jeg. Så de testa den på Top Gear en gang, det var da formel 1.
Vell e ikke motorn i en f50 en F1 motor da? mene at dem brukte den i 91 eller noe i f1. men den e litt ombygd på grund av at den skal gatekjøres den har turtalls sperra på 14000 o/m vis æ ikke huske feil . men den kan ikke sammenlignes med nsx, F50 har et sinnyskt design, æ vill på stå at den kansje har et ut av di beste designene som e laga ever. Det går det ikke ant og nekte for. Nsx e rå den å. men den blir som liten gutt og regne. de 2 bilene er i 2 HELT forskjellige klasser. Ferrari e noe spesielt dem har laga reindyrka sportsbil i 50år. og er så klart en ut av de beste i verden på dette område, det koster penger og ha ferrari så det e kansje ikke noe for oss dødelige og kjøre. koste 80.000 og bytte registerreim på en 348, dette e vell kansje mer en æ og du e villig te og betale.
Men vill fremdeles ha valgt F50 en i forhold til en NSX.

 #61891  av Erlend
 
Hvis vi skal begynne å prate Ferrari ville jeg faktisk heller ha valgt en 360 Challenge Stradale eller den nye F430 fremfor F50 :) Rett og slett pga jeg synes de to er penere... hehe :D

EDIT: Bildekavalkade ;)
Vedlegg
F50 - ikke pen!
F50 - ikke pen!
fr1.jpg (13.76 kiB) Vist 1057 ganger
F430 - ikke stygg!
F430 - ikke stygg!
106.jpg (118.07 kiB) Vist 950 ganger
360 Stradale - tøff :)
360 Stradale - tøff :)
challenge03_01_800.jpg (36.31 kiB) Vist 1057 ganger

 #61895  av Anders gullstein
 
Erlend skrev:Hvis vi skal begynne å prate Ferrari ville jeg faktisk heller ha valgt en 360 Challenge Stradale eller den nye F430 fremfor F50 :) Rett og slett pga jeg synes de to er penere... hehe :D
Enig.

F50 motoren er basert på formel 1 teknologi, men kommer nok ikke fra noe formel 1 bil. Den har et slagvolum på 4,3l for å oppnå noe mer dreiemoment til gatekjøring, mens formel 1 bilene på den tiden hadde 3,5 (eller var det 3,0 l, er ikke sikker siden det ble forandret midt på 90-tallet). Turtallsregistret er heller ikke i nærheten av formel 1. Er vel ikke mer enn 9000 topps.

 #61906  av Remi
 
Anders gullstein skrev:
Erlend skrev:Hvis vi skal begynne å prate Ferrari ville jeg faktisk heller ha valgt en 360 Challenge Stradale eller den nye F430 fremfor F50 :) Rett og slett pga jeg synes de to er penere... hehe :D
Enig.

F50 motoren er basert på formel 1 teknologi, men kommer nok ikke fra noe formel 1 bil. Den har et slagvolum på 4,3l for å oppnå noe mer dreiemoment til gatekjøring, mens formel 1 bilene på den tiden hadde 3,5 (eller var det 3,0 l, er ikke sikker siden det ble forandret midt på 90-tallet). Turtallsregistret er heller ikke i nærheten av formel 1. Er vel ikke mer enn 9000 topps.
Vell har et blad her. der står det at F50 motorn blei brukt i formel 1 på begynnelsen av 90tallet. nøyaktig år står ikke. står også at den når turtall opp i 14000 o/m men at den e plombert eller noe er på engelsk og e ikke verdenbeste i og oversette bildeler på engelsk :wink:

 #61913  av Anders gullstein
 
ja, men den er ganske nedtrimmet for å komme innenfor regelverk og gjøre den mer egnet til gatekjøring.

Kan hende den er bygd på en formel 1 motor som du sier.

 #61952  av chris
 
Skal vi snakke om Ferrari, så må jeg bare si at det er kun èn Ferrari jeg virkelig kunne tenkt meg, om jeg hadde hatt penger nok. Og det er en Ferrari 550 Maranello.. for de som ikke vet hva slags det er, så er det den de bruker i Bad Boys II filmen. Ganske mye Supra-former i den bilen faktisk. Og en av få Ferrarier med frontmontert motor.. ironisk nok er det den ferrarien jeg kunne tenkt meg :P