TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Dette er ett MUST read for alle dere med bodykits..

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

 #60707  av bose
 
Og større reperasjons regninger........

 #60731  av Kebab gud
 
jeg sier som jeg sa på bilforumet.net

edet verste er at etter alt det arbeidet .. så der den fortsat ut som en forbanna honda ...

 #60835  av Erlend
 
Kommer aldri til å bli noen fan av replicaer, uansett hvor bra de er lagd! Men hver til sitt, hvis man liker sånt, be my guest. Eneste som virkelig irriterer meg er hvis de bruker en bil som er relativt sjelden til å lage en bil som er vanligere, bare dyrere :P

 #60885  av supratt
 
Fy f..., enn å ødelegge en av bilverdens peneste, råeste og mest udødelige biler slik.
NSX er definitivt en av de designene som har ett nærmest tidløst design. :D
Har ikke mye sansen for replica, men de skal ha cred for det imponerende arbeidet de har gjort. :wink:

Tar en NSX anny day istedenfor en F50 som konstant må "lappes" sammen.

Utgangspunktet de hadde var jo dødsfett bortsett ifra vingen.

Nsx er en slik bil som må sees LIVE, belive me, de er også en av de få bilene man kun kaster noen fete felger og dekk på så er det gjort.
De er sånn sett lik Mr-2 MKII syns jeg, de har ett så bra design i utgangspunktet at felger og dekk med en liten senking gjør liksom prikken over i,en....

Kaster nå stein i glasshus, men jeg har lenge hatt problem med å bestemme meg mellom om jeg skal ha Supra MKIV eller NSX og jeg har vel etter en par år bestemt meg for at det blir nok NSX.. :D

Alain Prost var en veldig viktig person i utviklingen av denne sinnsyke bilen,det meste av kjøreegenskaper er laget etter hans spesifikasjoner og ønsker og han viste nok hva han pratet om;), i tillegg har den NA motor som jeg er stor tilhenger av, den har ett tidløst design som er etter min smak noe av det peneste og råeste fortsatt,den veier lave 1360kg,en vekt som er utrolig lav i dens klasse, den har utrolige kjøreegenskaper og sist men definitivt ikke det minste poenget er ALUKAROSERIET, det er jo den perfekte entusiastbil. Jeg vet, jeg har en gammel Supra og motor og drivverk er jo bunnsolid, men den jæ..a rusten tar knekken på det meste. :cry:

NSX it is.... :twisted:

 #60886  av cameleon
 
Enig i alt du sier supratt. NSX er virkelig noe av det råeste som er designet gjennom tidene når det kommer til sportsbiler, eller tør jeg kalle den en form for superbil.

Jeg legger ved noen få bilder hentet fra http://www.cardomain.com

P.s Jeg vet jeg er litt vel glad i sorte og kamelonlakkerte biler samt chrome felger... :oops:
Vedlegg
528238_18_full.jpg
528238_18_full.jpg (46.3 kiB) Vist 1399 ganger
411055_9_full.jpg
411055_9_full.jpg (72.36 kiB) Vist 1399 ganger
411055_1_full.jpg
411055_1_full.jpg (66.39 kiB) Vist 1399 ganger
321295_4_full.jpg
321295_4_full.jpg (31.87 kiB) Vist 1399 ganger

 #60912  av sindrejl
 
hehe din bling blinger! ;D fet den øverste der ;) Feil cameleon farge på den nederste synes da jeg, men :)

 #60935  av Anders gullstein
 
Liten korreksjon, det var Ayrton Senna som var med i utviklingen av NSX, ikke Alan Prost.

 #60962  av chris
 
bose skrev:Det eneste F50 har i forhold til NSX er mer motor....
veeeel...

 #60973  av Erlend
 
Hadde sansen for de to i midten der jeg :) Det er flott å se en NSX med så sinnsyke felger. Når sant skal sies liker jeg best litt race-look, og da skal det være 5-eika på små biler og OZ Superleggera-lignende på store (som NSX) ;)

 #60999  av cameleon
 
Erlend skrev:Hadde sansen for de to i midten der jeg :) Det er flott å se en NSX med så sinnsyke felger. Når sant skal sies liker jeg best litt race-look, og da skal det være 5-eika på små biler og OZ Superleggera-lignende på store (som NSX) ;)
Hadde de i midten hatt spinnere på så skulle jeg løpt å kjøpt :mrgreen:
*kostersikkertbareetparmåndeslønner* kremt

 #61001  av Kebab gud
 
må nok desverre si at .. NSX er nok en av bilhistoriens mest ...


Oppskrytte biler ..
den er verken pen eller noe spesielt annet
det er ikke noe annet en en Ferrari wannabe med styggedetaljer og puttputt motor
Det er den bilen som er selve symbolet på Japanske bilprodusenters skamfulle fortid ..
da de ikke klarte å lage egene design.
(mk2 mr2 er ikke bedre)


men er fortsatt den eneste Hondaen jeg kunne tenkt meg :P

 #61041  av supratt
 
Mulig du sier den er oppskrytt for å provosere, men å kommentere ett slikt usaklig og latterlig utsangn det må jeg.

Har du kjørt NSX???

Nsx,en var forut for sin tid og ble bl.a kritisert når den kom fordi den var en superbil som var lett å kjøre. :)
Det var først på slutten av nittitallet at resten av verdens superbiler kom etter og laget bl.a en clutch det var mulig å bruke uten å være topptrent. :wink:
Designet du ikke liker er tross alt en smakssak,men det er ikke mange design som har holdt seg like ung som NSX gjennom årene.
Har vel aldri lest en test av NSX der de ikke liker designet på den...

Alle verdens bilprodusenter stjeler ideer ifra hverandre, men det er alltid japsene som omtales negativt i den sammenheng.
Audi går rundt og skal liksom ha cred for alukarosseriet sitt, men NSX var lenge før dem på en serieprodusert bil bl.a
Kan ramse opp mange lignende eksempler, men det har vel ingenting for seg når diskusjonen ender opp som useriøst oppkast som: Bilverdens mest oppskrytte bil og lignende. :shock:

 #61046  av cameleon
 
Som det sies så er smaken som baken. Personlig så synes jeg designet på nsx er helt rått. Det samme gjelder Mk2. Det er biler som skiller seg ut og som både gamle og unge snur seg etter. Mange sier at mk2 er en etterligning av ferrari. Nå var jo mk2 5 år tidligere med sitt design før den klassiske F355 kom på markedet. Når det gjelder kjøreegenskapene til nsx så skal jeg ikke blande meg inn i og med at jeg ikke har kjørt de før. det eneste jeg vet er at de er temmelig godt kjent i tokyo for å vinne en del konkuranser der borte, blant annet av kjøreegenskapene.

Etter jeg hadde min tur i en ferrari 348 og dens opplevelser, så har jeg bare i ettertanke at hvis jeg hadde eid noe slik, så hadde det vel endt opp med at italieneren hadde stått på verkstedet mens nsx'en hadde fløyet forbi vinduet og tutet hver gang den hadde passert :wink:

 #61049  av Erlend
 
Er enig med supratt der, hvordan fant du på det pjattet du sier der Kebab gud? NSX er den eneste japanske sportsbilen som har blitt "godtatt" av hele verden, rett og slett fordi det ikke er en eneste ting som er galt med den. En stor turtallsvillig VTEC-motor (NA, som racebiler skal ha), et tidløst design, midtmontert motor, bakhjulstrekk. Dette er jo det nærmeste japansk Ferrari du kom for snart 20 år siden :) Greit nok at det ikke er superoriginalt, men hva er det? Innovasjon er 90% tyveri og 10% oppfinnsomhet! Japanerne har alltid blitt uglesett for det de gjør, og det har visst ikke tatt slutt enda... Europeiske bilfabrikker kan bare slenge ut det de vil, mens japanerne må lage en bil som er hakket bedre bare for å bli godtatt.

 #61074  av Anders gullstein
 
Er vel litt langt å kalle Vtec'en i NSX for en putt putt motor. En av verdens beste motor produsenter.