TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Vi honda-kara trenger ikke RWD!!! :))

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

 #61668  av memo
 
ja om dere hadde brukt penga på motor istedet for lexus lykter så :lol:

 #61711  av Anders gullstein
 
Meget imponerende kjørt det der, måtte så klart være i Japan.

 #61727  av angrykid
 
Uhm. :) bare ett lite spørsmål til den civic'en som er ute å drifter der.

på en driftebil, vil ikke ett godt poeng med selve driftinga være å ha så lite vekt som mulig uten at det blir vanskelig å kjøre på bakdekkene? Hvorfor da ha en vinge på taket som skaper downforce? :)

Dette gjelder jo selvfølgelig alle biler, er bare første gang jeg har sett noen ettermontere vinge for å drive med drifting...

 #61731  av mr.two
 
Nei det der var ikke veldig imponerende...Brekksladd og ikke noe mer...Du vet at å bruke brekket når man drifter blir regnet som det første man lærer når man skal drifte ? Altså, det vi nettopp så var en noob drift og ikke noe å skryte av...Det er rart det der at FWD folket alltid må prøve å bevise for alle andre at de har bra biler... :lol:

 #61739  av Morten
 
angrykid skrev:Uhm. :) bare ett lite spørsmål til den civic'en som er ute å drifter der.

på en driftebil, vil ikke ett godt poeng med selve driftinga være å ha så lite vekt som mulig uten at det blir vanskelig å kjøre på bakdekkene? Hvorfor da ha en vinge på taket som skaper downforce? :)

Dette gjelder jo selvfølgelig alle biler, er bare første gang jeg har sett noen ettermontere vinge for å drive med drifting...
Ville vel tro at ved å snu en vinge blir det "upforce" istedet...
(har ikke sett på linken hvordan det så ut, bare en vill teori :mrgreen:)

 #61741  av memo
 
mr.two skrev:Nei det der var ikke veldig imponerende...Brekksladd og ikke noe mer...Du vet at å bruke brekket når man drifter blir regnet som det første man lærer når man skal drifte ? Altså, det vi nettopp så var en noob drift og ikke noe å skryte av...Det er rart det der at FWD folket alltid må prøve å bevise for alle andre at de har bra biler... :lol:
det at du bedømmer om en bil er bra eller ikke ved å si at den har RWD eller FWD er jo litt komisk da..

og hvis du ser på videoen, så ser du at de ikke bruker brekket veldig ofte.. de legger opp bilen slik at den havner brei i svingen, og det er MYE vanskeligere med en FWD enn en RWD... det krever skills med andre ord :)

i tillegg;
å tro at en bil er dårlig fordi den ikke kan drifte er jo morsomt i seg selv..
jeg ville ihvertfall syns det var morsomt.. ..etter jeg hadde eid deg på bane ;)

 #61742  av Anders gullstein
 
Han holder da en bra flyt og et bra tempo, mister ikke mye fart under brekkingene sine. Brekk blir brukt med bakhjulstrekk også under drifting for å hjelpe til med å få ut rompa. Det er en del forskjellige teknikker som blir brukt.

 #61746  av jan-erik
 
Enig at RWD og FWD kan være like morsomme på bane, og gå minst like fort rundt en bane. Men er nok enklere å få til sladder med en RWD en FWD, og ikke minst holde farten oppe som også er viktig i drifting. Kan ikke akkurat se for meg en en FWD som vinner breisladd konkurransen på Gatebil på Rudskogen :wink:

Etter å ha eid og kjørt både FWD, RWD, AWD og RWD med midtmotor, så er det ikke tvil om at midtmotor med bakhjulstrekk er det mest morsomme.

 #61749  av erling
 
memo skrev: å tro at en bil er dårlig fordi den ikke kan drifte er jo morsomt i seg selv..
jeg ville ihvertfall syns det var morsomt.. ..etter jeg hadde eid deg på bane ;)
Hvis den ikke kan drifte og er med på en driftekonkurranse, blir den vel kanskje dårlig da? ...eller? :D

Kjempeflott at folk koser seg med FWDene sine med håndbrekk på bakhjula, men jeg vil ikke ha det fordet. :wink:

 #61751  av memo
 
joda, men bane, da tenker jeg vanlig banekjøring ;)

ja det er uten tvil morsommere med en RWD, men jeg reagerte bare på "FWD er en dårlig bil" lissom ;)

 #61754  av mr.two
 
memo skrev:joda, men bane, da tenker jeg vanlig banekjøring ;)

ja det er uten tvil morsommere med en RWD, men jeg reagerte bare på "FWD er en dårlig bil" lissom ;)
Kanskje jeg ikke er like bra til å formulere meg som deg da, beklager at jeg fikk deg til å henge deg opp i dette...

 #61770  av mr.two
 
memo skrev:
mr.two skrev:Nei det der var ikke veldig imponerende...Brekksladd og ikke noe mer...Du vet at å bruke brekket når man drifter blir regnet som det første man lærer når man skal drifte ? Altså, det vi nettopp så var en noob drift og ikke noe å skryte av...Det er rart det der at FWD folket alltid må prøve å bevise for alle andre at de har bra biler... :lol:
det at du bedømmer om en bil er bra eller ikke ved å si at den har RWD eller FWD er jo litt komisk da..

og hvis du ser på videoen, så ser du at de ikke bruker brekket veldig ofte.. de legger opp bilen slik at den havner brei i svingen, og det er MYE vanskeligere med en FWD enn en RWD... det krever skills med andre ord :)

i tillegg;
å tro at en bil er dårlig fordi den ikke kan drifte er jo morsomt i seg selv..
jeg ville ihvertfall syns det var morsomt.. ..etter jeg hadde eid deg på bane ;)
Jeg sa ikke at bilen var dårlig selv om den ikke kan drifte....

Og bare for å legge til litt om hva jeg mente, isteden for å si, " bilen min er kanskje ikke like bra på enkelte ting som din, eksempel til å drifte, siden min har FWD og din RWD " så prøver de uansett å si hva som helst for at ingenting skal kunne matche bilen deres " som kan alt. " Min Toyota er ikke verdens beste bil, det er jeg den første til å innrømme..

 #61776  av cameleon
 
Synes det var tøft å se på jeg :D

 #61873  av sindrejl
 
dere skulle sett meg i vinter ;) Jeg lå mer bredt enn noen med rwd i hele byen.. FWD POWER! ;P (strammet brekket to ganger i vinter) ;) Er enkelt å ligge bredt lenge på vinterføre når bakhjulene bare sklir fint etter, kan tenke meg det er fint vanskeligere på sommerasfalt :)