TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • vinterdekk

  • Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
 #62170  av ErikG
 
Bare lurte på om noen her viste hvor mye det koster for piggfrie vinterdekk i dim. 205-45-17? Noen som vet noen steder i Oslo Akershus området de reparerer felger. Har mista en og fikk derfor ovale hull.

 #63663  av tettwatt
 
Veldig få som reparerer felger, det blir stort sett billigere å kjøpe ny... Ta en tur innom dekkmestern på høvik, prima service, så de kan sikkert ordne en enkelt felg pluss vinterdekk til deg til en overkommelig pris

 #63976  av ErikG
 
de har slutta å produsere felgene så jeg må kjøpe alle fire nye og det gidder jeg ikke. Noen som har kjørt på orginale 15tomms felger. Kjørte fra Kløfta og hjem og da når jeg skulle sette på de nye felgene var boltene og navet dritvarmt.

 #64008  av GT4 CS
 
Jeg kjører med orginalfelger på vinteren. Eneste minusset er at jeg ikke klarte finne dekk i annen dim en 195/55-15 da. Ser litt smalt ut bakfra

 #64197  av Shyggen
 
Men, så er det ikke så bra og ha breie vinterndekk heller :D værtfall ikke i snøen.. kommer vell litt ann på hvor i landet man bor :D

En vinter i spessial mekka dekk 185 bredde og litt ekstra pigg...
ca.200+ i vært dekk :D :D :D som å kjøre med kjetting MORRO!

Men, da bodde jeg i finnmark vell og merke.. her nede er det ikke så
mye snø å faenskap..

 #64250  av ErikG
 
lite snø her. Problemet er når det kommer en 10cm eller så. De brøyter ikke her. Bare salter så det blir sykt glatt. kan godt ha smalere, men har 7.5\17¨ felg. Det viktigste er å finne et sted hvor de kan reparere felgen. Så på felgservice eller noe sånt i Askim. Noen som har vært der?
 #66290  av Felgservice
 
ErikG skrev:Bare lurte på om noen her viste hvor mye det koster for piggfrie vinterdekk i dim. 205-45-17? Noen som vet noen steder i Oslo Akershus området de reparerer felger. Har mista en og fikk derfor ovale hull.
Et slikt dekk er ikke laget så vidt jeg vet. Om noe skulle finne et
piggfritt dekk i 205/45-17 så kan jeg garantere at det blir dyrt!

....Vi reparerer felger.
 #66296  av tojo
 
Felgservice skrev:
ErikG skrev:Bare lurte på om noen her viste hvor mye det koster for piggfrie vinterdekk i dim. 205-45-17? Noen som vet noen steder i Oslo Akershus området de reparerer felger. Har mista en og fikk derfor ovale hull.
Et slikt dekk er ikke laget så vidt jeg vet. Om noe skulle finne et
piggfritt dekk i 205/45-17 så kan jeg garantere at det blir dyrt!

Som felgservice sier men:
:D Michelin pilot alpin piggfritt finnes i dimensjonen 205/50-17,men koster en god slant pr.stk ca 2000,- .Er det verdt prisen :?:
Hvis man skal kjøre breit i vinter ville jeg heller satset på 16".
Eks. 205/50-16 ca 1400,- pr.stk.(Michelin X-Ice)
Sist redigert av tojo den 19 okt 2004 20:53, redigert 1 gang totalt.

 #66318  av ErikG
 
....Vi reparerer felger
Sendte mail til dere, men fikk aldri noe svar :wink:
Har ikke tenkt så mye på det i det siste. Har hatt nok med en møkkabil av en 200sx som det bare er feil med. Trenger jo vinterdekk og har lite lyst til å måtte kjøpe felger i tilleg. tenkte på 195/50-17 piggfrie vinterdekk. Kan ikke kjøre piggdekk. Blir utslitt etter en "vinte" på asfalten.

 #66323  av Felgservice
 
ErikG skrev:
....Vi reparerer felger
Sendte mail til dere, men fikk aldri noe svar :wink:
Har ikke tenkt så mye på det i det siste. Har hatt nok med en møkkabil av en 200sx som det bare er feil med. Trenger jo vinterdekk og har lite lyst til å måtte kjøpe felger i tilleg. tenkte på 195/50-17 piggfrie vinterdekk. Kan ikke kjøre piggdekk. Blir utslitt etter en "vinte" på asfalten.
Da sendte du nok mail til en som er mindre service-minded
på nett og mail osv. Send meg en PM eller mail, så svarer jeg snarest.

Var inne på Nokian. De hadde 215/40-17 i Nokian WR.
Det er ikke noen billigdekk akkurat da.. Også når det gjelder
brede dekk og lav profil på vinteren, så er det ikke det beste å
bruke når det gjelder fremkommelighet.

200SX=møkkabil?? -uenig der.

 #66324  av ErikG
 
Skrur på bilen til brodern (Morten200). Det er ikke Toyota kvalitet over den. Ikke så rart siden det er en Nissan da.

 #66330  av 2fast4u
 
ErikG skrev:Skrur på bilen til brodern (Morten200). Det er ikke Toyota kvalitet over den. Ikke så rart siden det er en Nissan da.
:lol: :lol: :lol:

 #66331  av Felgservice
 
ErikG skrev:Skrur på bilen til brodern (Morten200). Det er ikke Toyota kvalitet over den. Ikke så rart siden det er en Nissan da.
Hehe, er du nissan-hater eller?
Trodde de bilmerkene var sånn cirka like når det gjelder kvalitet.
SXene blir ofte hardt kjørt, og ingen biler holder evig når de blir kjørt
hardt.

 #68374  av Gjertsen
 
ErikG. du kommer MYE billigere ut ved å ta litt større profil på dekka.. er vist stor pris forskjell på 60 og 55 dekk.
Hørte på dekk i dag. var piggfrie

 #68395  av @lpher
 
PRØV....å sjekk priser på piggfrie vinterdekk i 235/45-17" og 255/40-17" dere!! I dare you! :D

...dont speak to ME about dyre vinterdekk! :D

@lpher