Side 1 av 2

Billig vil jeg ikke kalle det (Bytte toppakning)

Legg innLagt inn:24 sep 2004 16:22
av GT4 CS
Sjekket opp pris for og bytte topp pakning i bilen min istad, ikke at jeg skal bytte den men måtte nesten høre da jeg var innom. Ca 13000kr sku de ha for jobben, da sørget de no får alt bortsett ifra selve topp pakninga da. Synes det er en helt sinnsyk pris for den jobben.

Legg innLagt inn:24 sep 2004 16:48
av memo
vet at det er svindyrt på carlos'ene.. sannsynligvis GT4'ene og..
skifta på min, og steike det tok sin tid :)

Legg innLagt inn:24 sep 2004 16:54
av GT4 CS
Ja er vel like mye jobb i gt4 som cs. Eneste forskjellen er at man slipper og tappe kjølevann av ic og greier da. Frister ikke og gå på den jobben selv. Byttet på noen audi s serier og cosworter, det er ganske så enkel jobb. Men er jo trangt og meget tidkrevende i celica. Har bestilt meg komp test så jeg håper resultatet blir at jeg gliser avsvaret og har spat masse tid og penger. Har litt svetting ved pakninga så sjekker ut for og være på den sikkre siden. Men nå bruker ikke motor olje og ikke er det kjølevann i olja eller olje i kjølevannet. Så sikkert bare min paranoide tankegang som fikk meg til og skjelve i buksa og sjekke opp pris om jeg må bytte.

Legg innLagt inn:26 sep 2004 23:23
av Tor
Du som lader på 1,1 Bar burde vel være 100% trykk på din toppakning ja :)

Legg innLagt inn:27 sep 2004 03:28
av GT4 CS
Ja rikttig det. Derfor har jeg skrudd det ned til 0,8 igjen itv. Hadde vært skikkelig kjipærn og blåse pakninga ut i hele motor rommet mitt. Men 1,1 bar er i utgangspunktet ikke noe farlig om motor er i god stand. Er kunn topp pakninga jeg er litt redd for, resten er strøkent :D

Legg innLagt inn:27 sep 2004 10:04
av tbergstad
Hmm.. Jeg betalte 6000,- for denne jobben på et verksted her i verdal?..

Legg innLagt inn:28 sep 2004 01:33
av GT4 CS
6000laken. Ikke noen dårlig pris det. Og det var 3sgte motor? Den prisen kan man leve med. Men 13000 laken er noe man helst ikke vil stifte bekjentskap med

Legg innLagt inn:28 sep 2004 09:54
av tbergstad
Ja.. 91-gt4.

Legg innLagt inn:28 sep 2004 09:56
av vegar85
13000kr var drit dyrt. hvor skifter ikke christian den for deg da????

Legg innLagt inn:28 sep 2004 10:07
av GT4 CS
Har ikke hørt med han om det enda. Han har så mye og gjøre for tia. Men du skal ikke se bort ifra at jeg bytter den hos han om jeg må. Finner ut det neste fredag etter komp test. Faen og kjedelig med orginalt ladetrykk nå. Går ikke like bra nei. Skal du kjøpe deg terengbil el?

Legg innLagt inn:28 sep 2004 10:17
av vegar85
vet ikke helv hva jeg skal gjøre. tror jeg må finne en billigere bil med billigere forsikring.

Legg innLagt inn:28 sep 2004 13:43
av GT4 CS
Stinker det da nå som du har fått bilen din så fin. Du har jo tross alt kostet på den en del for og få den rå og strøken. Forsikkring suger noe så inn i helvete i norge. En kompis av meg får det alltid til. 6000kr i året på rs2 med 12000km og full kasko. Jeg sjekket og fikk det for litt over 100000kr. Og det selv om jeg er totalkunde. Et lite triks er jo og kjøpe en audi quattro 2,3 coupe. Helst 20v. Og bygge den om til s2. Lett og skaffe deler og det aller meste er bolton. Sierra med cosworth motor er jo og en slager. Da får du iallefall forsikkring for en bil uten turbo. Men da har du problemet ved en eventuell ulykke og eu kontroll da. Si ifra om ombygging er interesant så har jeg to stk jeg kjenner som sikkert får bygget bil til deg. Bla annet christian har jo dr grad i audi. Synd om du selger celican din da.

Legg innLagt inn:18 okt 2004 20:34
av toyota
GT4 CS skrev:Stinker det da nå som du har fått bilen din så fin. Du har jo tross alt kostet på den en del for og få den rå og strøken. Forsikkring suger noe så inn i helvete i norge. En kompis av meg får det alltid til. 6000kr i året på rs2 med 12000km og full kasko. Jeg sjekket og fikk det for litt over 100000kr. Og det selv om jeg er totalkunde. Et lite triks er jo og kjøpe en audi quattro 2,3 coupe. Helst 20v. Og bygge den om til s2. Lett og skaffe deler og det aller meste er bolton. Sierra med cosworth motor er jo og en slager. Da får du iallefall forsikkring for en bil uten turbo. Men da har du problemet ved en eventuell ulykke og eu kontroll da. Si ifra om ombygging er interesant så har jeg to stk jeg kjenner som sikkert får bygget bil til deg. Bla annet christian har jo dr grad i audi. Synd om du selger celican din da.
Toppakningskift er noe jævlig drit......... driver av å plundrer med å få på reg deksel og galleri nå.... er verdt 8000,- å sette det bort.. ikke mer.. TAR TID....

Legg innLagt inn:19 okt 2004 05:25
av GT4 CS
Så nå skal du snart ut og kjøre :lol: Hyl ut om du trenger hjelp da. Møkk under neglene er deilig :D

Legg innLagt inn:20 okt 2004 20:55
av vegar85
GT4 CS skrev:Stinker det da nå som du har fått bilen din så fin. Du har jo tross alt kostet på den en del for og få den rå og strøken. Forsikkring suger noe så inn i helvete i norge. En kompis av meg får det alltid til. 6000kr i året på rs2 med 12000km og full kasko. Jeg sjekket og fikk det for litt over 100000kr. Og det selv om jeg er totalkunde. Et lite triks er jo og kjøpe en audi quattro 2,3 coupe. Helst 20v. Og bygge den om til s2. Lett og skaffe deler og det aller meste er bolton. Sierra med cosworth motor er jo og en slager. Da får du iallefall forsikkring for en bil uten turbo. Men da har du problemet ved en eventuell ulykke og eu kontroll da. Si ifra om ombygging er interesant så har jeg to stk jeg kjenner som sikkert får bygget bil til deg. Bla annet christian har jo dr grad i audi. Synd om du selger celican din da.
det er synd man ikke er millionær. ser ikke ut som celican blir solgt. trodde ikke dette var en så tungsolgt bil :(
neste uke kommer den i motorbørsen med stort bilde. kansje noen får lyst på cs da. :D :wink: