linkene til stabstag, fjerbenslager, drivaksel, bærekule. Kan og selvfølgelig være foringer. Kjør bilen opp på en planke eller i smøregrav der du står med press på frammhjula. Så legger du deg under og brekker på bærearmen din, sammenlign gjerne med andre side. Litt bevegelse skal det være, er innlysende om foring er gåen, kan og være sprekt, men ikke altid man ser sprekken. Med fortsatt press på framhjula legger du press mellom bærearm og hjulnavet slik at du får bent bærearm nedover. Det skal ikke være slark der heller. En annen ganske enkel men ikke like sikker måte og sjekke ut er og få en til og stå utenfor bilen mens du starter og stopper brått. Da ser du om det er stor bevegelse i dekket. Men vanskelig og lokalisere slitt del kun ved den test. Sitter hjulet dønn uten noen særlig fram og tilbake bevegelse så er det da trolig linkstaf til stabstaget ditt. Her har du noen tipps. Har du ikke funnet ut av det innen en to ukers tid skal jeg til elverum om to uker og kan sikkert møte deg for og hjelpe deg om det trengs. Lykke til
91 auda 90 quattro 20v
x91 Celica GT4 Carlos Sainz nr 2993 av 5000