Side 1 av 1

Nå er MR2'n klar for motorskifte 3sgte

Legg innLagt inn:30 sep 2004 23:50
av Johnny_Bravo
nå har jeg fått tak i motor og er klar for å konvertere min 92MR2 gti til en
turbo. jeg vurderte i ca 10sek å kjøpe bolt on kit til min motor men fant
ut at det var bedre og rimeligere å bytte hele motoren. men da sitter jeg
med noen spørsmål da vet dere som jeg håper noen har svaret på.

Jeg vet at 3sge og 3sgte har samme blokka og at motorstyringa og
stempler er forskjellig, men er det mye annet jeg må bytte også?

jeg har belaget meg på å bytte bensinpumpa og klutchen. jeg inbiller meg
at jeg kan bruke den gamle girkassa og drevene til hjulene men jeg er jo
ikke 100% sikker. jeg vet at dette sikkert er litt svakt men så lenge det
passer så er jeg fornøyd. da kan det heller byttes når jeg får råd til det?

Så det jeg lurer på er vel hva må jeg bytte og hva kan jeg bruke av det jeg har i bilen nå?

Legg innLagt inn:01 okt 2004 08:09
av Morten
He, he... er bare en ting å si.
Kjøp et klipp (bakdel) med en gang, da har du alt du trenger. Skal du kjøpe kun motor vil det dukke opp så mye små/store ting du trenger at det fort ender opp med å bli dyrere + ta masse mere tid.

Bare min mening da (etter å ha gjort byttet selv). :wink:

Minimum av hva du trenger tatt fra toppen av hukommelsen:

Komplett motor inklusiv intercooler, motorledningsnettet og alle små bokser som henger på som ECU, tenningsdeler, MAP-sensor osv.. Girkasse med drivaksler. Eksos.
Skal du trimme noe anbefales det bensinpumpe også (Walbro, Supra osv.). Denne er MYE lettere å bytte når motoren først er ute (spør Markus om det :wink: )

Legg innLagt inn:01 okt 2004 21:57
av Johnny_Bravo
ok så jeg må bytte girkasse og drivaksler altså?

Legg innLagt inn:02 okt 2004 13:48
av larsst185
Skal du ha noe som holder burde du kjøpe turbokasse ja.original kasse passer på og fungerer sikkert en stund men jeg ville ikke gambla på det.

Legg innLagt inn:03 okt 2004 12:45
av Johnny_Bravo
larsst185 skrev:Skal du ha noe som holder burde du kjøpe turbokasse ja.original kasse passer på og fungerer sikkert en stund men jeg ville ikke gambla på det.
Takk takk da går jeg for orginal kasse helt til den tar kvelden :) har ikke mere penger en til motoren i første omgang. og en sterkere klutch selvfølgelig.

Dette er en 3sgte fra en celica GT4 det gjør ikke noe det?

Legg innLagt inn:03 okt 2004 15:37
av Morten
Johnny_Bravo skrev:
larsst185 skrev:Skal du ha noe som holder burde du kjøpe turbokasse ja.original kasse passer på og fungerer sikkert en stund men jeg ville ikke gambla på det.
Takk takk da går jeg for orginal kasse helt til den tar kvelden :) har ikke mere penger en til motoren i første omgang. og en sterkere klutch selvfølgelig.

Dette er en 3sgte fra en celica GT4 det gjør ikke noe det?
Burde ikke ha noe å si det. Det er to forskjeller som jeg kommer på i farta:

1: Annen plassering av dynamo
2: IC

Legg innLagt inn:08 okt 2004 11:52
av Johnny_Bravo
Nå kommer motoren min om 3-4 dager. må si jeg gleder meg nå. får bare håpe jeg klarer mesteparten selv :) ka bli dyrt dette her. he he