Side 1 av 2
Trenger hjelp med å trimme Celica GT4..!
Legg innLagt inn:01 okt 2004 21:09
av toyota
Har nylig kjøpt meg GT4, som det viste seg å være sprekk i toppen på, eller topp pakningen. Hva er lurt å skifte/bytte nå som motor står toppløs? Har hørt noe om spesielle strekkbolter..? Er det mulig å få shipp til denne bilen?
Legg innLagt inn:01 okt 2004 21:20
av GT4 CS
Er fult mulig med chip til bilen ja. Overhal toppen med det samme den er ute du. Er ofte en fordel det. Og kjøp forsterket topp pakning med en gang har du tenkt på mye trimm. Er du usikker på om toppen er sprukket eller om det er topp pakninga??
Legg innLagt inn:01 okt 2004 21:22
av tojo
Kjøp ARP bolter og HKS,Greddy eller lignende stålpakning(hvis det er toppen det er sprekk i blir det dyrt!).Angående chiping er det vel ikke det første man skal satse på! Men chiping kan kjøpes gjennom Turbo Karlsen,GIK turbo,Bjørnstad bil osv.
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... 4&start=15
hvor får jeg tak i bolter pakk ?
Legg innLagt inn:01 okt 2004 22:16
av toyota
tojo skrev:Kjøp ARP bolter og HKS,Greddy eller lignende stålpakning(hvis det er toppen det er sprekk i blir det dyrt!).Angående chiping er det vel ikke det første man skal satse på! Men chiping kan kjøpes gjennom Turbo Karlsen,GIK turbo,Bjørnstad bil osv.
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... 4&start=15
Legg innLagt inn:01 okt 2004 22:36
av tojo
Studs får du kjøpt hos
http://www.etapp.se i sverige blant annet:
Dele nr. 203-4204 3 S GTE Toyota 12pt head stud kit KIT 2543,-sek
Legg innLagt inn:03 okt 2004 17:50
av toyota
tojo skrev:Studs får du kjøpt hos http://www.etapp.se i sverige blant annet:
Dele nr. 203-4204 3 S GTE Toyota 12pt head stud kit KIT 2543,-sek
takk

har du kjøpt disse delene selv eller ? sånn at man vet at du får kvalitet
Legg innLagt inn:03 okt 2004 18:27
av tojo

Ja jeg har kjøpt disse delene selv men til en Supra.Det er kvalitetsdeler ja. Men husk å plan toppen og sjekk at blokka er ren,rett og pen.Boost on

Legg innLagt inn:18 okt 2004 19:30
av Råbjørn
Hvis man tar ut katalysatoren, får ikke du problemer på EU kontroll og sånn?? Det er vel en grunn til at den er der? Er gt four og gt4 det samme?
(vet at four betyr fire)

Men det skrives begge deler over alt...
Legg innLagt inn:18 okt 2004 19:46
av Tor
GT4 og GTfour er det samme ja. Om du kommer igjennom en UK kontroll vet jeg ikke. Det er en del folk her på forumet som kjører uten innmaten i kat. Jeg villi fjernet hele katen og erstattet den med et rør o.l. Når EU kontrollen kom villi jeg skrudd på kat igjenn.
Legg innLagt inn:18 okt 2004 19:53
av Råbjørn
aaaait. d var lurt

Legg innLagt inn:18 okt 2004 19:57
av Råbjørn
noen her som vet om det går bra med 225 40 18" på en gt4 94 og nyere? Senket selvfølgelig! Spurte på en dekkforhandler. De mente det kunne ta borti... Må jeg sette på stivere dempere?
Legg innLagt inn:18 okt 2004 20:32
av tojo
Ja det går å ha 225/40-18 på 94+ celica.Skal gå bra med 19" med 235/35 dekk også
Men alt dette er jo avhengig av at du har rett bredde/innpress på felgene.
Får å få riktig innpress ,måler du bare på felgen du har på bilen.
Mål friklaring innenfor indre felgkant mot fjærbein og friklaring yttre felgkant mot skjermbue.
Så bruker du den felgen du har på som mal,det du trenger å vite er innpresset på felgen(som står på bilen).
Trenger du mer info kan du sende en PM.
Lykke til.
Legg innLagt inn:18 okt 2004 20:48
av Råbjørn
oioioioioioioi! Her blir det nok 235 40 18. Dette likte jeg. Men er det problem med sporing? blir det mye mer ubehaglig med 235 forhold til f eks. 225 eller 215?
Legg innLagt inn:18 okt 2004 20:55
av tojo
Sporingen kommer litt ann på sporvidde bredden på bilen og hvordan veiene er

Legg innLagt inn:18 okt 2004 21:35
av CelicaGT
Kjører med 225 40 18 på min gt-four. Sporer litt men så kjøyrer eg på vestlandsvei og da

Er ikkje sikker på innpresset på felgane...