Side 1 av 1
Feilkode 42
Legg innLagt inn:03 okt 2004 18:44
av GT4 CS
Vi har akkuratt montert bc og fjernet t-vsv i bilen til gjertsen. Satt i min gamle bc. Fikk ikke bilen til og lade mer en 0,65 med den, ladet 0,4 uten bc. Så satt vi inn bc jeg har i min bil. Da justerte vi trykket til 0,8. Etter prøvetur tok jeg en diagnose test. Fikk opp feilkode 42. Hva er vehicle speedsensor signal? Fjernet og en kortslutning på den øverste ledningen i coil. Før dette da. Det er og plugget noen vacumslanger bak i motor høyre side. Noen som vet hvorfor feilkode 42 kommer. Vi satt i min gamle bc igjen og bilen hadde ikke feilkoder igjen der. Er litt blank her nå.
Legg innLagt inn:03 okt 2004 19:27
av mr.two
emm...feilkode 42 er at det ikke er noe speedo signal når bilen blir presset under trykk..sjekk speedosensor og kanskje speedo wire og ecu..
jeg tror hvertfall det er det feilkode 42 er...

Legg innLagt inn:03 okt 2004 19:51
av GT4 CS
speedovaier er røket

Ja vi presset bilen litt

Legg innLagt inn:03 okt 2004 21:32
av mr.two
hehe, shit happens

Bra du fant ut av det da !
Legg innLagt inn:03 okt 2004 21:49
av GT4 CS
Alltid ultra med vinger det vet du

Legg innLagt inn:04 okt 2004 16:55
av vegar85
hvordan tok du diagnosetest?
Legg innLagt inn:04 okt 2004 17:18
av Tor
Lurte litt på det samme jeg

Legg innLagt inn:04 okt 2004 17:38
av tojo
Diagnosetest på motoren tar du ved å sette en ledning fra en terminal til en annen(på Supra er det TE1 og E1)mener bestemt at det var det samme på GT4CS ,da det ikke er så lenge siden jeg tok en slik test på en GT4CS.Eieren hadde en haynes håndbok.
Dere er avhengig av å ha en oversikt over hva kodene(motorlampelys blinkingen) betyr.(5 blink med interval på 0,25sek betyr at alt er i orden)fremgangsmåte se link(OBS denne link gjelder Supra):
http://www.cygnusx1.net/supra/library/T ... I_022.html
Legg innLagt inn:04 okt 2004 17:47
av mr.two
Det er samme på mr2, TE1 og E1...husk å ha på tenningen! Hvis du får 1 tall kode er det 4-5 sec pause mellom hver blink, og hvis det er 2 tall kode er det 2-3 sec mellom hvert blink..så er det bare å prøve å holde tunga rett i munnen og telle

Kan være litt forvirrende i starten ! ( hvertfall for meg , lol )
Edit ; Hvis du får 4 1tall koder + 1 2tall kode blir dette 42...osv..
Legg innLagt inn:04 okt 2004 18:16
av vegar85
kult. dette viste jeg ikke.
Legg innLagt inn:04 okt 2004 19:18
av Gjertsen
vegar85 skrev:kult. dette viste jeg ikke.
Du ekke den enste,
Var forbausa i går jeg da GT4CS sjekka dette.
At en maskin kan vite slikt er litt morro!
Legg innLagt inn:05 okt 2004 05:03
av GT4 CS
Er ganske kjekt system det her da. Feilen som komm opp i bilen fikk vi kunn fram på diagnosetest. Motorlampe lyste ikke. Så det kan være lurt og ta en sjekk just in case

Bare husk og vente med og skru på tenninga til du har satt i ledningen mellomTE1 og E1. (kart over de forskjellige punktene i diagnoseboksen står i boksen) . Og får og resette feil tar man ut sikkring til efi (15amp) som sitter i den svarte sikkringsboksen i motor rommet. Men man må jo og reparere feilen før det er vits og resette da. Et annet tips er og alltid kobble fra minuspolen til batteriet da man kobbler ifra noe elektrisk osv, det kan fort lagre seg mange kule feilkoder om man ikke gjør det.
Legg innLagt inn:05 okt 2004 19:20
av CelicaTurbo
de aller fleste feilkoder som kan lagres i systemet vil faktisk ikke trigge tenning av det motorlyset

Legg innLagt inn:08 okt 2004 13:17
av GT4 CS
Var hos toyota idag og tok komp test. Må legge til at komptesten ble bestått og at de ikke kunne si det var mekanisk slitasje i motoren

. Lå over det som var normalt, litt rart. Motoren sku ha 11,5. Og min hadde 12. Kanke klage på det. Spurte og gravde litt mer ang diagnosesystemet. De sa det ikke er så veldig inteligent, er mer ment som et hjelpemiddel til grov feilsøking. Men det funker da iallefall
