TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • for de som venter pÃ¥ oppdatert Eiere-sider

  • All info relatert til klubben og forumet.
All info relatert til klubben og forumet.

 #4951  av henningl
 
Det beste er nok å ha alt på samme server.. da blir løsningen lettere å flytte dersom dette skulle være aktuelt. Forøvrig er det jo bare å bruke Jumbo sin server om denne støtter php og mysql. :)

 #4958  av Goose
 
Dette bør være på en server først og frems slik henning sier.
Om det ligger på jombo sin eller ei er opp til Admin.
Det er sikkert lettere å administrere server hvis du har den stående hos deg i Berden eller?
Jeg har 2 servere hjemme selv, den ene er dual p2 200 som jeg kan klokke til 450 hver av CPuer om jeg må det, den andre er en NT server med P3 450MHz.
Så hvis ting vokser enormnt så har vi altid en eller annen server til disposisjon, men i utgangspunktet så bør alt sammen lige på en server så lenge den har plass.

Jeg driver å lager en Photoshop portal nå hvor jeg skal ha http upload på den, så med en gang jeg erferdig med å lage http upload på den så er algoritmen ferdig og så er det bare å putte den på ogn sidene..

Men Design, vi må jobbe med den også, er ikek du enig CT ?

Som sagt jeg hjelper gjerne. :D

 #4999  av CelicaTurbo
 
hm, vel, det er vel best om både databasen og filene for eiere ligger på samme server som scriptingen kjøres fra men om det blir "min" server eller noen annen gjenstår å se. Med tanke på flytting og enkelthet synes jeg det er viktig at hele denne "eier modulen" ligger på samme maskin tenker jeg..

ellers, har ikke fått gjort noenting med server på et par dager for jeg har vært mye ute på farten (fritid vet dere).

Sidene her trenger et nytt design men jeg føler ikke for å jobbe med det akkurat nå, men siden eiere siden skal bli redesignet bør egentlig nytt design ellers på sidene avklares først.. i hovedsak vil jeg gjøre det likt men bruke mer blågrå farger, samt at linjen oppe vil jeg gjøre smalere så den tar mindre plass. Det som trengs å gjøre noe med er funksjonaliteten på de andre sidene, altså hvordan valgene blir presentert; hvordan finne en eier-side som interesserer deg, hvordan finne artikkelen du er ute etter. Skal det sorteres på biltype eller artikkelkategori? Hvor mange nivå skal disse menyene være. Slik det er nå er det bare satt opp tabeller med eiere fordelt på biltype, men f.eks. er det mulig å sette opp en visuell meny med eksempelbilde av biltypen slik at brukeren kan trykke på en stilig MR2 og får da opp en side hvor man kan velge hvilken MR2-eiers bil man vil se på, kanskje dette i et rutenett hvor hver rute inneholder en liten thumbnail, bilmodell og eiernavn? Det er det jeg mener med at sidene trenger nytt design, de er for tunge å bruke og ulogiske egentlig. Ettersom sidene fylles mer opp vil i på nåværende design bli totalt uoversiktlige :)