Side 1 av 2

Trenger hjelp med katalysator, kan noen hjelpe ?

Legg innLagt inn:08 okt 2004 15:24
av toyota
[bNoen snakker om at man får mere effekt ved å fjerne innmaten i katalysatoren,er det noen som har gjort det ?
Eller må jeg skifften den ut med et nytt vanlig eksos rør? håpet ikke jeg trengte det, er det kronglette å få den ut ?[/b]

Legg innLagt inn:08 okt 2004 15:26
av GT4 CS
bil har du da?

Legg innLagt inn:08 okt 2004 15:30
av GT4 CS
Se får deg katalysatoren som en propp. uansett hvor stort og bra eksosanlegg før og etter katalysatoren du har hjelper det minimalt. Blir nesten sammenlignbart som og løpe med eller uten gassmaske. Det er visse goder og hente på og fjerne den, men avhenger litt ifra motor til motor. Noen kan ta ut 20hk+ og andre kansje 1hk. Om du monterer nytt rør eller banker ut innmaten er opp til deg. Bare gjøre det som er best.Men greit og ha en katalysator i reserve da med tanke på eu kontroll

Legg innLagt inn:08 okt 2004 15:36
av GT4 CS
:oops: :oops: :oops:
Der så jeg det, du har gt4. Få ut katalysatoren så fort som mulig. Den er en gledesdreper uten like. Er en liten møkkajobb. Men det er ikke noe stress, eneste som er leit er et par muttere mellom kat og downpipe. Kan anbefalle og ta ut radiatoren for bedre plass. Du kommer ikke til og kjenne igjen bilen din da du har fått banket ut innmaten av katalysatoren din. Og det er ikke noe problem og få lånt deg en katalysator til eu kontroll. Husk og dynke innmaten i olje før du banker det ut

Legg innLagt inn:08 okt 2004 15:41
av toyota
GT4 CS skrev::oops: :oops: :oops:
Der så jeg det, du har gt4. Få ut katalysatoren så fort som mulig. Den er en gledesdreper uten like. Er en liten møkkajobb. Men det er ikke noe stress, eneste som er leit er et par muttere mellom kat og downpipe. Kan anbefalle og ta ut radiatoren for bedre plass. Du kommer ikke til og kjenne igjen bilen din da du har fått banket ut innmaten av katalysatoren din. Og det er ikke noe problem og få lånt deg en katalysator til eu kontroll. Husk og dynke innmaten i olje før du banker det ut
celica 91 mod 4wd gått 200 000km vanlig gt 4 ikke cs. jeg som stod toppløs vet du.

Legg innLagt inn:08 okt 2004 15:44
av toyota
toyota skrev:
GT4 CS skrev::oops: :oops: :oops:
Der så jeg det, du har gt4. Få ut katalysatoren så fort som mulig. Den er en gledesdreper uten like. Er en liten møkkajobb. Men det er ikke noe stress, eneste som er leit er et par muttere mellom kat og downpipe. Kan anbefalle og ta ut radiatoren for bedre plass. Du kommer ikke til og kjenne igjen bilen din da du har fått banket ut innmaten av katalysatoren din. Og det er ikke noe problem og få lånt deg en katalysator til eu kontroll. Husk og dynke innmaten i olje før du banker det ut
celica 91 mod 4wd gått 200 000km vanlig gt 4 ikke cs. jeg som stod toppløs vet du.
er det mye jobb å få den av eller. driver med jobben nå. må ligge under bilen ikke ak stor plass.. men men ik så mye annet å finne på når bilen står toppløs.

Legg innLagt inn:08 okt 2004 15:45
av GT4 CS
Ah i see. Du vil få samme gleden uten katalysator i en gt4 som i en cs. Har du boost controller? Du kan risikere og få fuelcut. Min øket fra 0,9 til rett i fuelcut på samme innstillinga jeg hadde før jeg fjernet cat. Hvordan går det med toppen?

Legg innLagt inn:08 okt 2004 15:55
av toyota
GT4 CS skrev:Ah i see. Du vil få samme gleden uten katalysator i en gt4 som i en cs. Har du boost controller? Du kan risikere og få fuelcut. Min øket fra 0,9 til rett i fuelcut på samme innstillinga jeg hadde før jeg fjernet cat. Hvordan går det med toppen?
det vet jeg egentlig ikke, tror den er helt orginal, men har sikkert vært gjort noe med før, og satt så orginalt når den ble solgt. fuelcut ? betyr det at man ik får nok bensin inn eller? :?

Legg innLagt inn:08 okt 2004 16:03
av GT4 CS
Fuelcut får du om bilen lader mer en ecu tilater. Er vel 1 bar i gt4 og 1,2 bar i cs. Da kutter ecu motoren din slik at du ikke får skader. Ja er litt trangt oppi der. Noen ganger trur man det sitter en V12 og ikke en liten to liter hehe. Ja det kan jo godt ha vært tuklet med ladetrykket før du kjøpte den. Er jo bare og prøve og se hva bilen lader etter at du har fjernet cat. Ville fjernet t.vsv med det samme jeg var igang og, den fjerner det meste av ladetrykket på 1st og 2nd gir. Så uten t-vsv får du og mere fraspark i starten :D

Legg innLagt inn:08 okt 2004 16:09
av toyota
GT4 CS skrev:Fuelcut får du om bilen lader mer en ecu tilater. Er vel 1 bar i gt4 og 1,2 bar i cs. Da kutter ecu motoren din slik at du ikke får skader. Ja er litt trangt oppi der. Noen ganger trur man det sitter en V12 og ikke en liten to liter hehe. Ja det kan jo godt ha vært tuklet med ladetrykket før du kjøpte den. Er jo bare og prøve og se hva bilen lader etter at du har fjernet cat. Ville fjernet t.vsv med det samme jeg var igang og, den fjerner det meste av ladetrykket på 1st og 2nd gir. Så uten t-vsv får du og mere fraspark i starten :D
oki,hvor sittet tvsv ? så kataltsator ? el er det den lille boksen oppe over katten litt lenger foran ? har litt problemer med å få den ut, siden skruene som holder den oppe er en go del rustet. Men noe j ikke skjønner, er hvordan jeg skal få ut innmaten i katten ??? :?

Legg innLagt inn:08 okt 2004 16:14
av GT4 CS
t-vsv fjerner du enkelt ved og blokke slangen som går ifra wastegate og bakover i motorommet. Det sitter to slanger på wastegaten, en går til turbo, og en går til t-vsv. Innmaten i catn banker du ut med en stor skrutrekker el lignende og hammer. Husk og dynke i olje pga støvet. Kan være en fordel og banke det ut rett i en pose eller pappeske. Ja det kan fort ruke en skrue eller to. Men da borrer du ut den gamle og setter i bolt og mutter med skiver :D

Legg innLagt inn:08 okt 2004 20:57
av Dviper
JEg har fjernet cat på min bil.. det var en stor forskjell med og uten.. men jeg ser når motoren er kald så "røyker" han mere.... men mår den blir varm så er det ikke no prob..

Legg innLagt inn:08 okt 2004 23:03
av Tor
Det eneste som bekymrer meg er EU kontrollen uten Cat. Vet ikke om de går igjennom eller hva som skjer.

Legg innLagt inn:09 okt 2004 09:51
av toyota
GT4 CS skrev:t-vsv fjerner du enkelt ved og blokke slangen som går ifra wastegate og bakover i motorommet. Det sitter to slanger på wastegaten, en går til turbo, og en går til t-vsv. Innmaten i catn banker du ut med en stor skrutrekker el lignende og hammer. Husk og dynke i olje pga støvet. Kan være en fordel og banke det ut rett i en pose eller pappeske. Ja det kan fort ruke en skrue eller to. Men da borrer du ut den gamle og setter i bolt og mutter med skiver :D
er festet til katten to 17mm bolter og de tre skruene under forran på eksos anlegget ? eller kan det åpnes ved å slippe å ta ut hele røret som sikkert er 1,3meter ? Det beste hadde jo vært å fått ut BARE katten går dette, og kan den taes av i denbøylige jern dingsen som sitter like ved ?

Legg innLagt inn:09 okt 2004 19:27
av toyota
Dviper skrev:JEg har fjernet cat på min bil.. det var en stor forskjell med og uten.. men jeg ser når motoren er kald så "røyker" han mere.... men mår den blir varm så er det ikke no prob..
Har du nå problemer med bilen eller etter du slo ut innmaten i katten? fuelcut?