Side 1 av 2
Fjerne utrolig irriterende pipelyd ifm rygging
Legg innLagt inn:15 okt 2004 22:05
av kaimagne
Er det noen som kan fortelle meg hvordan jeg enkelt kan bli kvitt den forbannede pipelyden ifm rygging? Har en 2001 T-Sport importert fra Tyskland.
Sikringer, ledninger eller noe lignende?
Legg innLagt inn:15 okt 2004 22:08
av CavemaN
Hei, det ligger guide til hvordan dette gjøres på ecelica.com

Hvis jeg husker rett må du ut med speedometeret blant annet..
Legg innLagt inn:17 okt 2004 21:38
av kaimagne
Er det bare i Tyskland at bilene kodes med sånn skit, eller har de norske bilene samme opplegg? Hva er i såfall hensikten??
Skal sjekke tipset, selv om å ta ut speedometeret hørtes ut som en voldsom jobb... Et eller annet sted ifm girstanga må jo sensoren ligge?
Legg innLagt inn:17 okt 2004 21:47
av Mr2 Mk2
kjørte en på fredag den hadde slik,kan se på jobben imorra om det står noe om det

Legg innLagt inn:18 okt 2004 07:54
av kaimagne
Har funnet følgende om problemet mitt på everythingcelica.com:
Only MANUAL GT-S have the beep.
Reverse Beep Removal - By Phil C
Tools Needed :
Short handle #2 Phillips screw-driver
Wire Cutters
Electrical Tape
Digital Multi-meter or 12-volt test light
How To Do It :
You will be removing the instrument cluster from your vehicle to get rid of the beeper. Your first step is to remove the dark grey trim ring. It is held in by 2 phillips screws located at the top of the piece about two inches to the right and left of center. You'll need a short screw-driver to reach these screws.
Once the two screws have been removed gently pull the trim piece towards you. It should pop out easily. You can now see the three screws holding the instrument cluster in place. Two on the bottom at either side and one at top right of center. Remove all three.
Now pull the instrument cluster towards you, the steering wheel is in the way so you will have to do some twisting and turning to get it out. I was able to pull it far enough to the right to access the wire harnesses. There are two harnesses on the back of the cluster, a white one and a smaller light blue one. Remove both by pressing the clip down and pulling gently. Set aside the instrument cluster.
Now look at the white harness. When the clip is at top you are looking for pin 21, second from the right on the bottom row. You can use a multi-meter or 12-volt test light to verify this by turning the car on and putting it into reverse. Pin 21 will go hot when the car is in reverse. For information pin 7 and 8 are ground or you can use the steering column brackets for ground.
Turn the car back off.
Now that you have verified that you have the right pin turn the harness over to get to the wires. Cut the wire to pin 21. This is a red with a black stripe. I covered both severed ends over with electrical tape to prevent any shorts from occuring and put everything back together.
You've now gotten rid of the single most annoying thing about this vehicle.
Legg innLagt inn:18 okt 2004 08:25
av CavemaN
Står at bare T Sport har beepen, men det gjelder bare i USA i såfall, min mk7 GT har også beepen, og det er plagsomt!:P
Legg innLagt inn:18 okt 2004 10:28
av Remi
er bare og røkke sikringer til den er borte

Legg innLagt inn:18 okt 2004 11:56
av CavemaN
Er litt komisk at de har prestert å montere inn noe sånt i en celica igrunn.
Det er flaut å måtte rygge=P
Legg innLagt inn:18 okt 2004 12:39
av kaimagne
Du har helt rett, det er rett og slett flaut... Jeg kjører da vel for faen ikke lastebil!
Løsningen hittil har vært brekksving inne på parkeringsplasser. Spektakulært, men lite populært hos våre felles onkler P...

Legg innLagt inn:18 okt 2004 16:48
av tojo
Remi skrev:er bare og røkke sikringer til den er borte 
Er nok helt sikkert noe annet som går også hvis man tar sikringen,men stille kan man nok få det.

haha
Legg innLagt inn:18 okt 2004 18:04
av Oas
det er på GT enen også, har for min del ikke noe problem med den
Legg innLagt inn:18 okt 2004 20:41
av CavemaN
Skulle gjerne tatt livet av beepen selv ass, det blir plagsomt i lengden. De første månedene etter at jeg kjøpte bilen gikk det greit, men i det siste har jeg irritert meg mer og mer over den.
Eneste som mangler er at det hadde vært like høy piping UTENFOR bilen også, haha =P
Legg innLagt inn:18 okt 2004 22:10
av chris
jeg hadde klippa ledninga.. er jo helt latterlig med pipelyd på reversen i en personbil !!
har faktisk aldri hørt at celica ble levert med dette.. hadde nekta å brukt reversen med sånn lyd. må være passe retarded han som kom på dette..

Legg innLagt inn:05 nov 2004 16:33
av kaimagne
kaimagne skrev:Har funnet følgende om problemet mitt på everythingcelica.com:
Only MANUAL GT-S have the beep.
Reverse Beep Removal - By Phil C
Tools Needed :
Short handle #2 Phillips screw-driver
Wire Cutters
Electrical Tape
Digital Multi-meter or 12-volt test light
How To Do It :
You will be removing the instrument cluster from your vehicle to get rid of the beeper. Your first step is to remove the dark grey trim ring. It is held in by 2 phillips screws located at the top of the piece about two inches to the right and left of center. You'll need a short screw-driver to reach these screws.
Once the two screws have been removed gently pull the trim piece towards you. It should pop out easily. You can now see the three screws holding the instrument cluster in place. Two on the bottom at either side and one at top right of center. Remove all three.
Now pull the instrument cluster towards you, the steering wheel is in the way so you will have to do some twisting and turning to get it out. I was able to pull it far enough to the right to access the wire harnesses. There are two harnesses on the back of the cluster, a white one and a smaller light blue one. Remove both by pressing the clip down and pulling gently. Set aside the instrument cluster.
Now look at the white harness. When the clip is at top you are looking for pin 21, second from the right on the bottom row. You can use a multi-meter or 12-volt test light to verify this by turning the car on and putting it into reverse. Pin 21 will go hot when the car is in reverse. For information pin 7 and 8 are ground or you can use the steering column brackets for ground.
Turn the car back off.
Now that you have verified that you have the right pin turn the harness over to get to the wires. Cut the wire to pin 21. This is a red with a black stripe. I covered both severed ends over with electrical tape to prevent any shorts from occuring and put everything back together.
You've now gotten rid of the single most annoying thing about this vehicle.
Og det var faktisk så enkelt som denne guiden sier. Brukte 12 minutter jeg, inkludert litt gåing frem og tilbake for å hente teip. Anbefales på det sterkeste. Lureste 12 minuttene jeg har brukt på lenge...
Kai Magne - uten pip!

Legg innLagt inn:05 nov 2004 17:18
av CavemaN
Gi oss gjerne en norsk beskrivelse av fremgangsmetoden du benyttet! Hvor du skrudde ut skruene, og hele pakka!