TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • CD- streik....

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #67514  av lexusmann
 
Er ikke veldig oppdatert, og dette er kanskje gamle nyheter, men dersom cdspilleren streiker kan det få store konsekvenser!!! :evil: Dette fordi spilleren koster den nette sum av kr 10300 i innbytte!!! Men tror det ordner seg, pga spilleren har utvidet garanti....Skal få svar i dag om dette....

 #67552  av Kebab gud
 
du har en før 2001 modell altså?

 #67723  av lexusmann
 
Heisan!
Det stemmer kebabgud, den er fra '99....så da gjelder ikke vanlig garanti lenger. Men spilleren har visstnok utvidet garanti, er ikke veldig bra utsikter fordi jeg tror den har gått ut den utvidete garantien også, er ikke sikker. Men i tilfelle bygger jeg en brakett og setter inn en vanlig DIN-spiller av et slag. Dette hvis det er mulig, altså. Lurte også på om jeg skulle søke rundt på kondemnerte/ skadete biler.
Jeg vet ikke om dette har noe for seg....Har IKKE råd til å kjøpe en ny nå!!! :x

 #67758  av Kebab gud
 
skal være gjeldene garanti på den enda .. mener jeg å hørt hvertfall..
 #67967  av 2fast4u
 
lexusmann skrev:Er ikke veldig oppdatert, og dette er kanskje gamle nyheter, men dersom cdspilleren streiker kan det få store konsekvenser!!! :evil: Dette fordi spilleren koster den nette sum av kr 10300 i innbytte!!! Men tror det ordner seg, pga spilleren har utvidet garanti....Skal få svar i dag om dette....
Synd at ikke denne var blitt byttet før garantien gikk ut da :cry:
Men det byr på problemer å få dette dekket av noe garanti e.l når bilen er passert 5 år.

 #68025  av lexusmann
 
Ja, hvis det skulle gå skitt, får jeg heller vente til jeg får råd til å bytte den....Er arbeidsledig for tia, skal på intervju hos AS Regulator i Bergen på fredag.... Som jeg skrev tidligere vil jeg se påom det går an å sette inn en vanlig spiller i en brakett. Mener det var Clarion som gjorde det i en IS, de bygde anlegg for mange hundre tusen.

 #68040  av tojo
 
:D Slapp av det er mange som selger anlegg der ute:
http://search.ebay.com/lexus-radio_W0QQ ... 1QQfromZR8

Hvorfor ikke reparere hvis uhellet skulle være ute,eller garantien utgått?:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 18886&rd=1

 #68046  av Kebab gud
 
som jeg sa i den andre tråden .. 5 årsgarati..

 #68047  av @lpher
 
tojo skrev::D Slapp av det er mange som selger anlegg der ute:
http://search.ebay.com/lexus-radio_W0QQ ... 1QQfromZR8

Hvorfor ikke reparere hvis uhellet skulle være ute,eller garantien utgått?:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 18886&rd=1
OM..du skal få tak i en brukt radio...forsøk å få tak i en som har sittet i en europeisk Lexus ihvertfall...så funker radion som den skal :)

Mye bedre å skaffe seg ramme..og sette inn en skikkelig spiller egentlig da men :D

@lpher

 #70661  av lexusmann
 
Joda, klart det.....
Men det hadde sett best ut med en original spiller også da :? Enig???
Har du handlet på ebay, skjønner ikke helt åssen det funker :oops: Har aldri vært borti de greiene der, eller skal jeg holde meg klar, for mye styr?

 #70662  av lexusmann
 
Har sett en som hører til en IS 300, passer kanskje ikke??

 #70686  av @lpher
 
lexusmann skrev:Har sett en som hører til en IS 300, passer kanskje ikke??
Jeg vet faktisk ikke om det er samme pluggtypene på dem....er stort sett europeiske IS200'er vi har vært borti :)

FM-radio'en fra en US-Lexus-spiller vil fungere dårlig i europa ihvertfall...

@lpher

 #70687  av @lpher
 
lexusmann skrev:Joda, klart det.....
Men det hadde sett best ut med en original spiller også da :? Enig???
Har du handlet på ebay, skjønner ikke helt åssen det funker :oops: Har aldri vært borti de greiene der, eller skal jeg holde meg klar, for mye styr?

Har ikke akkurat handla så alt for mye på ebay jeg heller.... Jeg for min del har mer troen på å gjøre seg kjent med folkene på, i dette tilfellet, ett Lexus-forum på andre siden av dammen for så å handle av noen der....hvor man kanskje kan få anbefalinger av andre på forumet...OM...personen amn skal handle av er ok :)

Når det er sagt....så er det nok den løsningen den peneste...men man skal huske på at det har skjedd endel ting på spiller-fronten bare i de siste 2-3 åene (+ av bilfabrikantene ligger gjerne 2-3 etter i teknologi på spillere) Så ikke forvent all verden av en original spiller med andre ord :)

@lpher

 #70893  av lexusmann
 
Hmmm.....Sett at jeg går for å lage til ei ramme eller brakett eller hva det heter, vil kontaktene i bilen passe på den spilleren jeg eventuelt setter i? Han på Toyota som tok den ut (fordi et annet firma skulle se på om det gikk an å fikse den) og satte den i igjen sa det var noen spesielle kontakter....Er ikke kar om å komme på det nå.... :?
Kan jo bli litt heftig, og da, hvis jeg lakkerer ramma i en fin farge :)Eller hva :?:
Er ikke så veldig på sånn ombygging, men har en kamerat som drev med en del sånt tidligere, kan jo være et greit vinterprosjekt....

 #70899  av @lpher
 
lexusmann skrev:Hmmm.....Sett at jeg går for å lage til ei ramme eller brakett eller hva det heter,
Mener å huske at det er noen som produserer 1-DIN's ramme til Lexus IS jeg...så slipper du å konte med å lage sjøl ihverrtfall :)
lexusmann skrev: vil kontaktene i bilen passe på den spilleren jeg eventuelt setter i? Han på Toyota som tok den ut (fordi et annet firma skulle se på om det gikk an å fikse den) og satte den i igjen sa det var noen spesielle kontakter....Er ikke kar om å komme på det nå.... :?
Mest sannsynlighvis ikke....OM det ikke er aktive høytaler/sub etc. i bilen...så bruker de nok standard Toyota-is-plugg skulle jeg tro...da er det bare ett adapter som skal til....men om det derimot ligger en forsterker gjemt i bilen ettsted så finnes det nok ikke noen ren overgangskontakt dessverre.... Men enhver kurant stereosjapp vil kunne koble om dette for deg...kjapt og rimelig :)
lexusmann skrev: Kan jo bli litt heftig, og da, hvis jeg lakkerer ramma i en fin farge :)Eller hva :?:
Its your choise :)
lexusmann skrev: Er ikke så veldig på sånn ombygging, men har en kamerat som drev med en del sånt tidligere, kan jo være et greit vinterprosjekt....
True :)

@lpher