Side 1 av 1
Vacuum og kjøleslanger
Legg innLagt inn:05 nov 2004 23:01
av larsst185
Er det noen som har bilder enten fra sitt eget motorrom eller fra verksted håndbok som viser hvor div kjøleslanger og vacuum slanger skal på motoren.Har det meste i boks men lurer på et par småting.Har ca 800 000 slanger av diverse lengder og med forskjellige bøyer så hadde vært kjekt med noe å se etter

.Bilen er en 92 mr2 gti...
Legg innLagt inn:05 nov 2004 23:14
av Master
Bilder fra mi overhaling:
http://www.mosjoenhotell.no/overhaling/
Kanskje du finner ut noe lurt

Legg innLagt inn:05 nov 2004 23:18
av tojo
Legg innLagt inn:05 nov 2004 23:33
av larsst185
Supre greier.Grunnet til at alt er bare kaos med slangene er at motoren er plukka i biter av en annen og bare satt hallveis sammen igjen,resten fikk jeg i poser og pappesker
Ble litt klokere av bildene fra overhalinga.Synd at verkstedhåndboka ikke er veldig utfyllende på dette området....
Legg innLagt inn:06 nov 2004 01:01
av Master
Flott. Vi sleit oxo litt med alle disse vakuumslangene, men var jo bare stort sett å hente vakuum fra de 3(?) uttakene på innsuget og sette dem på der de passa. Fungerte nå til slutt heldigvis

Legg innLagt inn:06 nov 2004 13:42
av larsst185
er det noen som har gidda å sjekka hvor de to vacum slangene som står på den temperaturstyrte giveren på venstre side av motoren skal gå.giveren er blå og står i kjølevannet ,på undersida i huset dær alle kjølevanns slangene er kobla.
Legg innLagt inn:06 nov 2004 17:48
av tojo
Hmm går ikke de slangene:
- fra innsug til giver
- fra giver til Charcoal canister "trekull filteret" som står på innerskjermen.(stor sort rund beholder)
I så tilfelle er dette bare å koble ut ,er kun for miljøkrav. (Avlufting bensin)
Legg innLagt inn:06 nov 2004 17:59
av Master
har hørt at denne samler bensingasser når motoren stanses, og pøses inn igjen slik at den blir lettere å starte

Legg innLagt inn:06 nov 2004 18:30
av larsst185
Men skjønner ikke helt hvorfor at vacuumet til denne skal gjennom den temp styrte ventilen da.
Det står også en sensor på torpedoen bak motoren med et stikk på, denne skal det to litt tykkere slanger inn på,fatter ikke helt denne heller
Tror han som har konstruert dette har tenkt litt ja.....
Legg innLagt inn:06 nov 2004 19:34
av tojo
Den på torpedoen er nok til varmapparatet.
I så tilfelle går det en vakuumslange fra innsug til vsv/"sensor"(vakuum switch valve),fra denne igjen til varme kontroll ventilen"vackuum klokken"som stenger og åpner for varmtvann til varmeregisteret.
Legg innLagt inn:07 nov 2004 13:02
av larsst185
Jeg tror ikke helt vi snakker om samme dingsen da.Slangene til varmeapparat registeret er dobbelt så tykke som de som skal inn på denne...
Legg innLagt inn:07 nov 2004 21:34
av larsst185
Jepp,da var mr 2 en på veien etter et langt opplag.
Det meste fungerer,bortsett fra at tomgangen er noe høy.Har ikke kobla lambdaen enda så tipper det er det som gjør det.Åsså lurer jeg på om 3S-ge motoren har tempføler i luftfilter boksen,det er et hull for det,men finner ingen ledige stikk på ledningsenettet.Og en ting til,jeg har et varselys som lyser med bildet av en motor og en vifte.Under hvilke forhold lyser dette lyset?!
Legg innLagt inn:07 nov 2004 21:51
av tojo
Ta en diagnose på motoren så finn du ut av hvorfor motorlampa lyser,(sett en ledning mellom E1 og TE1)Se her for fremgangsmåte og diagnose koder:
http://www.mr2-tech.com/bgb/mechanical/ ... system.htm
Legg innLagt inn:08 nov 2004 00:19
av larsst185
jojo.Har jo gjordt det.Fikk feil kode 21 (Oxygen sensor) og det stemmer jo greit siden lambda sonden ikke er tilkobla.
Men den lampa som lyser er ikke motor lampa.Det er et varsel lys for kjølevifta til enten radiator eller motorrom.......