Side 1 av 1
Diffsperre?
Legg innLagt inn:08 nov 2004 15:09
av kaimagne
Bare lurer litt jeg... Er det diffsperre/diffbrems på MK7 T-Sport? Det hender jo den slipper litt når jeg gir på, men jeg har ikke opplevd at den spinner kun på ett hjul...
Sukk. Siste uka på 225/35 18 på TTE-felg. Nå blir det smalhans med vinterdekk, kanskje helt til mars!
Må få tatt noen bilder mens det er skikkelig sko på bilen...
Legg innLagt inn:08 nov 2004 16:44
av tojo
Det er diffbremse,LSD(Limited Slip Differential).
Legg innLagt inn:08 nov 2004 19:01
av Tor
Gjør som 240 Gutta og monter sperra bakaksling

Legg innLagt inn:08 nov 2004 19:30
av kaimagne
Og på en fremhjulsdrevet bil skal det være godt for...?

Legg innLagt inn:08 nov 2004 19:51
av Tor
Tja, lik kraft på begge hjula uansett føre eller forhold.
Legg innLagt inn:08 nov 2004 20:00
av kaimagne
Men jeg spør igjen: Hva skal jeg med sperra bakaksling på en fremhjulsdrevet bil?

Legg innLagt inn:08 nov 2004 22:20
av vegar85
kaimagne skrev:Men jeg spør igjen: Hva skal jeg med sperra bakaksling på en fremhjulsdrevet bil? 
ja du sier noe. tipper han tenkte feil.
Legg innLagt inn:08 nov 2004 23:21
av sindrejl
kaimagne skrev:Men jeg spør igjen: Hva skal jeg med sperra bakaksling på en fremhjulsdrevet bil? 
du får montere akslinger bakover så har du 4wd da vettu

Legg innLagt inn:09 nov 2004 00:10
av Tor
Skjønner hva dere mener, men det jeg sa var at " Gjør som 240 Gutta, monter sperra bakaksling" Ble en litt feil setning ja, men skjønner at du ikke trenger sperra bakaksling på din fremhjulsdrevene bil

Sperra foraksling er vel en bedre formulering .)
Legg innLagt inn:09 nov 2004 09:26
av GT4 CS
Og ikke glemm og legge på kjetting slik at det høres og ser litt kulere ut under en burnout

Hørt at den lsd sperra du har er helt konge og kjøre hardt med, kan tenke meg den er ganske stabil ut av rundkjøringer og krappe 90 gradere ved stramm gassvaier

Legg innLagt inn:09 nov 2004 10:04
av kaimagne
GT4 CS skrev:Og ikke glemm og legge på kjetting slik at det høres og ser litt kulere ut under en burnout
Hørt at den lsd sperra du har er helt konge og kjøre hardt med, kan tenke meg den er ganske stabil ut av rundkjøringer og krappe 90 gradere ved stramm gassvaier 
Kjetting blir uaktuelt, men du får bare kauke ut hvis du passerer bomringen i Moss, så skal du få teste lsd'en min...øhhh...
Men jeg synes den er altfor lett bak, den har en tendens til å komme med rompa veldig lett. Men man skal kanskje ikke vente annet med fullt gasspådrag i venstresving, for så plutselig å slippe gassen...?
Forøvrig fikk jeg en gang en soldat til å lete i to timer etter kjettinger til beltevogna en gang, fordi vi skulle kjøre på vei... Han var ikke den skarpeste kniven i skuffa, for å si det sånn...
Legg innLagt inn:09 nov 2004 10:07
av GT4 CS
Hehe, han soldaten kunne du vel og gitt i oppdrag og bytte tennplugger i en dieslmotor. Så hadde han hatt nokk og drive med de neste 12mnd
Er jo helt normalt at bila slipper bak om man går av gassen slik du beskriver. Er dritartig da om man river litt i rattet og får den litt ekstra ut og parrerer med gassen. Da er det nesten så man trur man har en bakhjulstrekker
