TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Hva med N/A Supra?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #69769  av @lpher
 
Hva er egentlig grunnen til at det ikke er importert noen N/A Supras til Norge enda? :) I just dont get it! :D

En mkIV N/A Supra er jo MUCHO bil for rundt 200-250K vel?! :D (spesielt nyere eksemplarer) Hva er det jeg ikke skjønner her? :D

Rent bortsett fra at den har omtrent 100 ponnyer mindre enn TT'en...men for 100-150K mindre...så er det vel ikke det noe dårlig kjøp vel? :)

Upsidene er jo mange....KLIN like TT'en...noone can tell the difference :D
220hk er ikke helt bortinatta det heller vel? Veier endel mindre enn euro-TT'ene gjør de også :)

Har litt sansen for denne jeg :) ..som vil komme seg på rundt 250K +/- :)
http://www.autotrader.com/fyc/vdp.jsp?c ... rdist=1243


Eller hva med denne...til rundt 200K +/-? :)
http://www.autotrader.com/fyc/vdp.jsp?c ... rdist=1242


Eller til og med denne...til runsdt 200K +/-? :D
http://www.autotrader.com/fyc/vdp.jsp?c ... ardist=948

The list goes on and on guys...det er bare å hente seg bil :)

Feck...en nyere N/A Supra hadde vært porno å hatt som 'konebil' gitt :D

@lpher

 #69799  av TurboKnut
 
Det som også burde tale for en N/A er jo at den bør ha billigere forsikring?

Men om den er som 300 ZX'n (N/A) så er den vel håpløs å selge?
Prøvde meg med en annonse på en N/A med 6 tr manuell, men fikk bare 1 henvendelse...

 #69811  av mr.two
 
Siden det er så pop og bytte motor på mr2 om dagen kunne det vel være likedan med Supra...Er vel godt mulig å få tak i en turbo motor, og kan vel ikke være noe mer komplisert å sette inn en ny motor der enn i en mr2...Er ikke sikkert det er så dyrt eller, og da har man jo en enestående bil for en relativt billig penge...Kanksje noe å tenke på ?

 #69827  av TOYPARTS
 
skal du bygge om en NA til turbo så må man bytte MYE og da blir det dyrt, bare motor og gir kommer jo fort på 50k, og da har du bare litt av tingene

 #69924  av Riseng
 
Har lenge planlagt å kjøpe en N/A selv. Eneste problemet er at de fleste, inkl. de du har listet opp, har gått veldig langt. 120-150k miles. Det blir fort over 200k km. Noe man kan gjøre er å lete etter brukte N/A motorer i statene. Har en på tråden om dagen, 98mod N/A 2jz-ge motor for $600! Kan få med girkasse, automat, men vil heller spare de $150 og kjøpe en 6-trinns kasse. Men, få en MKIV N/A inn til landet for 200k, bytte motor til en nyere, så har du _bra_ bil til en "billig" penge :)

enig @lpher, burde vært mange flere mkiv'er i norge!
TOYPARTS skrev:skal du bygge om en NA til turbo så må man bytte MYE og da blir det dyrt, bare motor og gir kommer jo fort på 50k, og da har du bare litt av tingene
like greit å skaffe en 2jz-gte og girkasse med en gang. Meningsløst dyrt å konvertere ge til turbo.


Mvh
Andreas

 #69957  av mr.two
 
Hva er det som gjør det så mye dyrere å bytte til turbo motor på en Supra da ? Selvfølgelig, skal man bygge om en N/A slik at den er 110 % lik en org. turbo skjønner jeg at det blir dyrt. Men hva trenger man å bytte slik at det skal bli holdbart, ved en konvertering ?

 #69969  av chris
 
TurboKnut skrev:Det som også burde tale for en N/A er jo at den bør ha billigere forsikring?
Husk at MR2 turbo og MR2 N/A har samme forsikring i norge da. Sikkert det samme med Supra også. Vil tro at det er heller liten statistikk på N/A supraer hos norske forsikringsselskaper ;)

 #70136  av @lpher
 
This just proves my point...alle sammen vil forståelig nok ha TT-utgaven....MEN...trenger man egentlig å konvertere N/A'en? :D

I dont think so :D

@lpher

 #70220  av mr.two
 
@lpher skrev:This just proves my point...alle sammen vil forståelig nok ha TT-utgaven....MEN...trenger man egentlig å konvertere N/A'en? :D

I dont think so :D

@lpher
Skal man først dra på og kjøpe Supra, så må man jo ha en Supra ikke sant ? Jeg tror Supra for majoriteten er TT Supra, og har man først muligheten vet jeg ikke om mange som hadde kjøpt en n/a. Har du n/a er nok største ønsket en turbo, så lenge det er på markedet i en slik utgave. Man higer alltid etter det man ikke har.

 #70226  av Mr2Nyter'n;p
 
Hmm... Lyst på en N/A, jeg.. Når jeg får meg noe å gjøre igjen skal det importeres... 220hk er akkurat passe for meg :D

 #70538  av @lpher
 
mr.two skrev: Skal man først dra på og kjøpe Supra, så må man jo ha en Supra ikke sant ? Jeg tror Supra for majoriteten er TT Supra, og har man først muligheten vet jeg ikke om mange som hadde kjøpt en n/a. Har du n/a er nok største ønsket en turbo, så lenge det er på markedet i en slik utgave. Man higer alltid etter det man ikke har.

Poenget mitt er at en Supra TT og en Supra N/A er ikke akkurat i samma prisklasse... :)

Det betyr at en Supra TT konkurerer med biler i prisklassen 350-450 roughly? :)
Mens en N/A Supra...konkurerer med andre biler i prisklassen 200-250... Hva er det som er så galt med en mkIV N/A Supra til 200' da? :D

Hvilke andre Så tøffe sportscoupeer med rekkesekser og rundt 220hk finnes det i denne prisklassen da? :D Ikke så jæskla mange ihvertfall :D

Folk glemmer at det er ikke bare motoren som gjør mkIV Supran spesiell! :D

@lpher

 #70725  av CelicaGT
 
Eg gikk for Gt-Four i den prisklassen. men visst ein er ute etter ein cruiser er vel supra Na perfekt

 #70754  av @lpher
 
CelicaGT skrev:Eg gikk for Gt-Four i den prisklassen. men visst ein er ute etter ein cruiser er vel supra Na perfekt
Sant nok....ST205 er en kurant bil i samme prisklasse ja...men jeg tror ikke man bør avskrive N/A Supran som kun en cruiser da :D

@lpher
Sist redigert av @lpher den 13 nov 2004 23:25, redigert 1 gang totalt.

 #70780  av ST205RR
 
@lpher skrev:
ST295
@lpher
skriveleif @lpher ?

 #70804  av Erlend
 
I klassen 200-250, så burde jo NA Supra være et reelt alternativ til IS200 f.eks :)