TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Tweeter plassering

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #72023  av QicSilver
 
Jeg skal mekke stereo fra bedritent orginaltanlegg i en Celica 97 til fullt oppsett rett etter nyttår.. Basskasse, kabling og slikt går greit, MEN problemet kommer da det ikke er orginale tweeter plasseringer i en T20!
Jeg har ingen plass å sette dem! hjelp!
Noen som vet noe om dette, evt. vet om firmaer\privatpersoner som fixer slikt og hva det kan koste?

Btw: Når man kjøper ett front "sett", er det da tweeter og mellomtone og delefilter for BEGGE sidene av bilen? :roll: :roll:
 #72025  av chris
 
QicSilver skrev: Btw: Når man kjøper ett front "sett", er det da tweeter og mellomtone og delefilter for BEGGE sidene av bilen? :roll: :roll:
ja, frontsett er to mellomtoner, to diskanter og to delefilter :)

 #72035  av QicSilver
 
Chris, har lest litt der du har skrevet og der andre har skrevet om bilen din\anlegget..hvor mye har du lagt i anlegg sånn ca :?:

 #72042  av lexusmann
 
Til QicSilver: Hadde en '96 t20 for noen år sia, og satte i et helt nytt frontsett fra Clarion (vet ikke modellnummer, men mellombassene var blå, det var knall :) !
Hos din lokale Toyotaforhandler får du originale toyota diskanter, med monteringsplater(?!) til å sette på innsiden av sidespeila. Jeg tok bare ut de originale diskantene og satte inn de andre(litt plundring, men det burde gå greit.Tok også litt tid å tilpasse 5" da disse var større enn de originale( litt sånn skjære-prøveskjære-litt-til-prøve-metoden :D )
Delefilteret tapet jeg bare fast på innsiden av døren, fungerte helt fint.
Beklager hvis du syns dette var veldig knotete forklart, men håper du får det til....Det spilte noe vakent i min,da!!
Gi meg et vink hvis du ikke får det til......
 #72125  av @lpher
 
QicSilver skrev:Jeg skal mekke stereo fra bedritent orginaltanlegg i en Celica 97 til fullt oppsett rett etter nyttår..
Original anlegget kan være litt sørgelig å høre på ja :D
QicSilver skrev: Basskasse, kabling og slikt går greit, MEN problemet kommer da det ikke er orginale tweeter plasseringer i en T20!
Jeg har ingen plass å sette dem! hjelp!
Som det ble nevnt tidligere i tråden her....kjøp Toyotas egne diskant-pods...som sitter ved innsiden av speilhuset.... Jeg gjorde dette (riktignok på mi 91 modell men...) ...og jeg fikk kjøpt dem uten de kjipe originale diskantene ihvertfall :) Men...ihvertfall...plasseringa er gull...både lydmessig og utseendemessig! :D

Jeg mener å huske jeg har solgt 6,5" i dørene på disse jeg :D Will do a check up on that one :D
QicSilver skrev: Noen som vet noe om dette, evt. vet om firmaer\privatpersoner som fixer slikt og hva det kan koste?
Som sagt...din nærmeste Toyota forhandler er your buddy i dette tilfellet for podsene :D Når det gjelder montering er jeg ikke sikker på hvem som er i nærheten av deg :) Jeg vet ihvertfall hvem som har best kunskap om slikt i midt-norge ihvertfall :D ...og nei....jeg snakker ikke om meg selv nei! :D
QicSilver skrev: Btw: Når man kjøper ett front "sett", er det da tweeter og mellomtone og delefilter for BEGGE sidene av bilen? :roll: :roll:
Hmm....de fleste tenker nok på diskant/delefilter/mellomtone-bass når de sier frontsett ja....mens ett annet ord for det samma er komponentsett :)

@lpher

 #72507  av chris
 
QicSilver skrev:Chris, har lest litt der du har skrevet og der andre har skrevet om bilen din\anlegget..hvor mye har du lagt i anlegg sånn ca :?:
njasj.. rundt 25? (da inkludert skjerm og PS2)

 #72671  av @lpher
 
chris skrev:
QicSilver skrev:Chris, har lest litt der du har skrevet og der andre har skrevet om bilen din\anlegget..hvor mye har du lagt i anlegg sånn ca :?:
njasj.. rundt 25? (da inkludert skjerm og PS2)
...og du har bare såvidt begynt?!! :D

@lpher

 #72675  av gt4cs
 
og det er det monoblokka mi vil koste... tralalala

 #72679  av @lpher
 
gt4cs skrev:og det er det monoblokka mi vil koste... tralalala
Hvilken monoblokk er det du skal ha da?

@lpher

 #72762  av chris
 
@lpher skrev:
chris skrev:
QicSilver skrev:Chris, har lest litt der du har skrevet og der andre har skrevet om bilen din\anlegget..hvor mye har du lagt i anlegg sånn ca :?:
njasj.. rundt 25? (da inkludert skjerm og PS2)
...og du har bare såvidt begynt?!! :D

@lpher
jepp! :D

med tiden tror jeg at jeg vil ha Type RF frontsett, Type RF forsterkeren til å drive frontsettet, en værsting monoblokk til å drive to stk 10" RF T1 sub'er, og så må det vel bli en Avic X1 en gang vel? ;) :D

HÃ¥per jeg vinner i lotto... :roll:

 #72786  av QicSilver
 
Takker for alle innlegg :D interessant lesning.. Skal sjekke med toyota i dag.. Poster det jeg finner ut :) :)

 #72985  av QicSilver
 
kk, dette er hva jeg fant ut: På innsia av speilhuset mitt (inni bilen) fins det en trekantet boks av plast.. denne kan jeg lett klipse av festet. For å få en tweeter inni her må jeg skjære hull til den, legge ledningen dens på innsiden av døra og gjennom lednings sokken (den ligger i "leddet" mellom døra og karosseriet)

Det fins noen modeller T20 som har innebygd tweeter plassering på samme plass (GT har iallefall det, usikker på andre modeller)
Man kan kjøpe ett par av disse, men det er jo det samme som å skjære selv..forutenom at de som fra toyota koster 450 pr stk (eller side om du vil)

btw: @lper! hvor jobber du?

 #72992  av chris
 
QicSilver skrev:btw: @lper! hvor jobber du?
Siden han står og jabber skit her på lageret, så får jeg vel svare for han :P

Han (og jeg) jobber på Bilradiospesialisten Trondheim (http://www.bilradiospes.no). @lpher er ts-ogn's uoffisielle leverandør av bilstereo ;)

(der var dagens reklame unnagjort ;))

 #73052  av @lpher
 
QicSilver skrev:kk, dette er hva jeg fant ut: På innsia av speilhuset mitt (inni bilen) fins det en trekantet boks av plast.. denne kan jeg lett klipse av festet. For å få en tweeter inni her må jeg skjære hull til den, legge ledningen dens på innsiden av døra og gjennom lednings sokken (den ligger i "leddet" mellom døra og karosseriet)

Det fins noen modeller T20 som har innebygd tweeter plassering på samme plass (GT har iallefall det, usikker på andre modeller)
Man kan kjøpe ett par av disse, men det er jo det samme som å skjære selv..forutenom at de som fra toyota koster 450 pr stk (eller side om du vil)
På T18 så får man kjøpt det diskantdekselet UTEN selve diskanten i...noe som gjør at prisen blir adskillig mer behagelig :) Men den diskanten og dekselet er tydeligvis EN del på ST20x...dessverre...

Men man kan jo montere det slik som du sier ja...ingenting i veien for det :) Jeg kan ihvertfall gå god for plasseringen rent lydmessig ihvertfall :D
QicSilver skrev: btw: @lper! hvor jobber du?
Stemmer som Chris sier....vi holder til hos Bilradiospesialisten i Trondheim :) Noe som SKAL komme TS-OGN medlemmer tilgode :D

@lpher
Sist redigert av @lpher den 06 des 2004 23:20, redigert 1 gang totalt.

 #73054  av @lpher
 
chris skrev: @lpher er ts-ogn's uoffisielle leverandør av bilstereo ;)
Du har en finger med i alt som foregår her du også...så ikke prøv å snik deg unna! :D

@lpher